אפריקה ישראל מגורים מוכרת קרקע בגבעת שמואל לקרן הריט אקונה – תמורת 86 מיליון שקל

חברה בת של אפריקה תעניק לקרן שירותי ניהול סביב התכנון וההקמה של הפרויקט, אשר יכלול בסופו של תהליך 695 יח"ד חדשות • המוכרת צופה רווח של כ-22 מיליון שקל לפני מס מהעסקה

שיתוף הכתבה
הדמיית פרויקט סביוני גבעת שמואל (ארקריאטיב)הדמיית פרויקט סביוני גבעת שמואל (ארקריאטיב)

חברת אפריקה ישראל מגורים הודיעה היום (ב') כי חתמה על הסכם למכירת זכויות בפרויקט סביוני גבעת שמואל, תמורת 86 מיליון שקל, לקרן הריט אקונה. על המגרש שנמכר יוקם בניין מגורים בן 84 יחידות דיור, המיועד להשכרה על ידי הקרן, ומתחתיו חניון תת-קרקעי שיהיה משותף לבניין נוסף, בבעלות אפריקה ישראל מגורים. 

בהתאם להוראות ההסכם, הרוכשת תרכוש את מלוא הזכויות במקרקעין ובקשר אליו (למעט זכויות לחלק לא מהותי מזכויות החניה והמחסנים). התמורה תשולם במלואה עד לסוף ספטמבר הקרוב, כנגד מסירת החזקה במקרקעין וכן אישורים ומסמכים כמקובל בהסכמים מסוג זה

בהתאם להוראות ההסכם, הרוכשת תרכוש את מלוא הזכויות במקרקעין ובקשר אליו (למעט זכויות לחלק לא מהותי מזכויות החניה והמחסנים). התמורה תשולם במלואה עד לסוף ספטמבר הקרוב, כנגד מסירת החזקה במקרקעין וכן אישורים ומסמכים כמקובל בהסכמים מסוג זה.

נוסף על פרטי ההסכם הללו התקשרו הצדדים בהסכם מכר חניות ומחסן שהוקמו בסמוך למקרקעין, בתמורה לכ-1.1 מיליון שקל, ובהסכם ניהול, שמכוחו תעניק חברה בת של אפריקה ישראל מגורים שירותים שונים סביב ניהול הקמתו של הבניין וכן של החניון המשותף, ובכלל אלה - שירותי "ניהול על" הקשורים בביצוע התכנון על ידי היועצים, תיאום ההכנה וההגשה של הבקשה להיתר, תיאום/עריכת מכרז קבלן ראשי ועוד. בתמורה לשירותי הניהול, תשלם הרוכשת לחברה הבת סך של כארבעה מיליון שקל. 

הסכם הניהול להקמת הפרויקט כולל מנגנון ייחודי אשר יאפשר לה לקבל מענק נוסף, במקרה של עליית מחירי הדירות בפרויקט. ללא קשר לזה, העסקה צפויה להניב לאפריקה ישראל מגורים רווח צפוי של כ-22 מיליון שקל לפני מס

אפריקה ישראל מגורים מציינת כי הסכם הניהול להקמת הפרויקט כולל מנגנון ייחודי אשר יאפשר לה לקבל מענק נוסף, במקרה של עליית מחירי הדירות בפרויקט. ללא קשר לזה, העסקה צפויה להניב לאפריקה ישראל מגורים רווח צפוי של כ-22 מיליון שקל לפני מס. בפרויקט סביוני גבעת שמואל ייהרסו 270 יח"ד, וייבנו במקומן תשעה בניינים ובהם 695 יח"ד, סביב פארק רחב ידיים אשר נמצא בהקמה בימים אלו. 

מיכה קליין, מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים: "אנו שמחים להודיע על ההסכם הייחודי עם קרן הריט אקונה, בבעלותו של מארק שימל בניהולו של יאיר טל, שבה בחרנו כשותפה לדרך בשכונת סביוני גבעת שמואל. עסקה זו מאפשרת לנו לנצל הזדמנות עסקית ליצירת ערך משמעותי כבר היום, באחד מפרויקטי הדגל של החברה. 

אנו רואים לנכון לפעול מעת לעת למימוש הזדמנויות עסקיות ייחודיות, כפי שאנו עושים בעסקה זו, ונוסף על הרווח הגדול ממכירת המקרקעין, החברה תיהנה מהכנסות גם בעקבות מתן שירותי ניהול מגוונים, וכן ממענק מיוחד במקרה של המשך עליית מחירי הדירות הפרויקט"

חרף העובדה שאפריקה ישראל מגורים פועלת כל העת להגדלת מלאי הדירות העתידי שלה, אנו רואים לנכון לפעול מעת לעת למימוש הזדמנויות עסקיות ייחודיות, כפי שאנו עושים בעסקה זו, ונוסף על הרווח הגדול ממכירת המקרקעין, החברה תיהנה מהכנסות גם בעקבות מתן שירותי ניהול מגוונים, וכן ממענק מיוחד במקרה של המשך עליית מחירי הדירות הפרויקט".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אפריקה ישראלמיכה קלייןסביוני גבעת שמואלאקונהקרן ריטהרשות לניירות ערך
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...