חדשות הנדל"ן: אושר העדכון לתמ"א למתקנים פוטו-וולטאיים; רותם שני תקים פרויקט פינוי-בינוי בנווה כפיר בת"א

מנהל התכנון מגדיר את העדכון לתוכנית המתאר הארצית "בשורה של ממש למשק האנרגיה" • רותם שני תקים חברה משותפת עם גורם נוסף, להקמת עד כ-345 יח"ד • גב-ים תקים מבנה עבור מנהל הדיור הממשלתי בחולון

שיתוף הכתבה
יהודה (דידי) ידידיה ואבי טוריסקי, בעלי השליטה בחברת רותם שני (יח"צ)יהודה (דידי) ידידיה ואבי טוריסקי, בעלי השליטה בחברת רותם שני (יח"צ)

• הממשלה אישרה בתחילת השבוע עדכון לתוכנית המתאר הארצית למתקנים פוטו-וולטאים (10/ד/2/10), שהוגש על ידי שרת הפנים איילת שקד. התוכנית, שקודמה על ידי מנהל התכנון ומשרד האנרגיה, מקצרת את הליך הוצאת היתרי הבנייה עבור הקמת אנרגיה מתחדשת בדו-שימוש בקרקע, ובמנהל התכנון מגדירים אותה "בשורה של ממש למשק האנרגיה". מדובר בעדכון לתוכנית המתאר הארצית למתקנים פוטו-וולטאים שאושרה לפני כעשור, לטובת קידום ייצור חשמל באנרגיה מתחדשת. השינוי שעליו החליטה הממשלה נועד לבסס את מקומה של האנרגיה הסולארית כמקור ייצור חשמל משמעותי, תוך מתן דגש על הליכי תכנון מקילים להקמת מתקנים פוטו-וולטאיים בדו-שימוש לסוגיו וכדי להפחית את הקמת המתקנים על הקרקע. העדכון לתוכנית יאפשר מסלולי היתר חדשים מכוח התמ"א, שלא נקבעו בתמ"א המקורית, דבר שיקצר באופן משמעותי את הליך האישור עבור מתקנים להפקת אנרגיה סולארית.

• חברת רותם שני יזמות והשקעות הודיעה השבוע לרשות לניירות ערך כי התקשרה עם צד שלישי בהסכם מייסדים להקמת חברה חדשה שתקדם פרויקט פינוי-בינוי בשכונת נווה כפיר בתל אביב. "עובר למועד החתימה החתים השותף על הסכם לפינוי ובינוי את בעלי הזכויות וכן מחזיקים במקרקעין בשכונה, בשטח של כ-8.8 דונמים", נכתב בהודעה. "לפי הצהרת השותף חתמו מלוא המחזיקים במקרקעין על הסכם פינוי-בינוי, וכן חתמו כ-60% מבעלי הזכויות במקרקעין על הסכם פינוי-בינוי". להערכת רותם שני הפרויקט, בכפוף לאישור תב"ע , יכלול הריסה של שמונה בניינים קיימים והקמתם של שני בניינים חדשים ומבנה מרקמי, אשר צפויים לכלול בין 279 לכ-345 יחידות דיור בסך הכול. תמורת בעלי הזכויות והמחזיקים, יחדיו, תסתכם כ-71 יחידות דיור חדשות.

• חברת גב-ים הודיעה לאחרונה על זכייתה במכרז מנהל הדיור הממשלתי, להקמה ולהשכרת מבנה ייעודי בפארק גב-ים חולון, עבור משרדי ממשלה. מדובר במבנה בשטח כולל של כ-29,000 מ"ר, מתוכם כ-15,500 מ"ר עילי, אשר בו אמורים להתארח בית המשפט האזרחי, רשות המיסים, משרד התעסוקה, רשות האוכלוסין וההגירה, לשכת רישום מקרקעין , משרד הקליטה, משרד התחבורה ועוד. הסכם השכירות הינו לתקופה של עשר שנים, בתמורה לסך של כ-14 מיליון שקל בשנה.

 

• הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בירושלים אישרה לאחרונה היתר בנייה ל-136 יחידות דיור בשכונת רמת שלמה. ההיתר ניתן לפרויקט של חברת אפי קפיטל בשיתוף עם חברת משכנות בראל. העבודות באתר כבר החלו, והאכלוס עתיד להיות לקראת סוף שנת 2023. מדובר בשני מתחמים שבהם ייבנו שישה בניינים בני 5-4 קומות. התכנון האדריכלי התבצע על ידי האדריכל יגאל לוי.

 

• החברת קבוצת רוזיו וצמח המרמן מדווחות על קבלת היתר בנייה מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב-יפו לפרויקט המגורים ויצמן-פנקס בתל אביב. מדובר בפרויקט שיוקם בסמוך לכיכר המדינה ופארק הירקון, וכולל הריסה ופינוי של 41 דירות בשלושה בניינים ישנים, ובמקומם הקמה של קומפלקס מגורים הכולל שלושה בנייני מגורים עם 73 יח"ד. מדובר בשיתוף פעולה ראשון בין החברות שבנייתו בשטח יוצאת לדרך. לפני כמה חודשים הודיעו החברות על שיתוף פעולה החברות בשני פרויקטים נוספים של פינוי-בינוי, פרויקטים ברמת גן שיכללו 320 יחידות דיור חדשות.

 

• אושרה הקמת מתחם הבילוי והעסקים park open של חברת בן ג'מיל, בכניסה לפארק אפק הסמוך לכפר קאסם. הוועדה המחוזית אישרה את התוכנית, להקמת מתחם בילויים בארבעה מפלסים, עם יותר מ-19,000 מ"ר שטחי מסחר ויותר מ-18,000 מ"ר שטחי משרדים, בעשר קומות, זאת לצד שטחי אחסנה ושירות של 55,056 מ"ר.

 

• קבוצת שובל הודיעה לאחרונה כי בשבוע שעבר הגישה לוועדה המקומית לתכנון ובנייה יוקנעם תוכנית לבנייתם של שני אייקונים אדריכליים המיועדים למגורים, בגובה של 19 קומות כל אחד. התב"ע החלה על המגרש, בשטח של שמונה דונמים, מאפשרת את בנייתן של כ-140 יחידות דיור, כך שכל מגדל ימנה 70 יחידות דיור. אחד מהבניינים מיועד כולו למכירה לשוק החופשי, והבניין השני מיועד כולו להשכרה לתקופה של 15 שנה. מדובר במגרש שהוצא למכרז על ידי רשות מקרקעי ישראל , בשיתוף חברת " דירה להשכיר ", בשכונת שער הגיא בעיר – מכרז שבו זכתה קבוצת שובל, שבבעלות היזם משה מילר, ביולי 2020, לאחר שהציעה מחיר של כ-33 מיליון שקל עבור הקרקע.

 

אלקטרה נדל"ן הודיעה בתחילת השבוע כי השלימה מימוש פורטפוליו בטקסס, ארה"ב, ב–1.3 מיליארד שקל, זאת לאחר שמכרה את חמשת מקבצי הדיור שנותרו בחזקתה תמורת כ-730 מיליון שקל. החברה מעדכנת כי פורטפוליו 12 הנכסים הניב שיעור תשואה שנתי (IRR) של כ-23.5%, ומכפיל של 2.85 על ההון העצמי שהושקע.

• חברת בראק אן.וי הודיעה השבוע כי התקשרה עם צד שלישי בעסקה למכירת נכס מסחרי אשר נמצא בעיר Neckarsulm שבגרמניה. התמורה עבור הנכס – 16.5 מיליון אירו, שלפי ההערכות גבוהה משווי השוק של הנכס. החברה ציינה בהודעתה לרשות לניירות ערך כי היא עשויה להיות זכאית לתמורה נוספת בשווי של עד כ-1.5 מיליון אירו, אם הרוכש יצליח להביא לשיפור בתוכנית הפיתוח, באופן שיאפשר לו לנצל שטח גבוה יותר בנכס.

• קבוצת More משלשת את שטח המשרדים שלה – זאת לאחר שחצתה את רף 100 העובדים. הקבוצה רוכשת משרדים חדשים בשטח של כ-1,500 מ"ר בקומה ה-37 במגדל LYFE (מגדל B) של החברות אשטרום ודן נדל"ן, במתחם העסקים של בני ברק, תמורת כ-22 מיליון שקל. צפי המעבר למשרדים החדשים - בסוף השנה הבאה.

• חברת עמידר החדשה תטמיע פתרון של חברת רמדור לניהול פרויקטים ותהליכים בתחום ההתחדשות העירונית - כחלק ממהלך נרחב של החברה הממשלתית להטמעת טכנולוגיות דיגיטליות, אשר מטרתו לשפר ולדייק את התהליכים השונים בחברה במטרה להוסיף ולשדרג את איכות השירות שמעניקה עמידר ללקוחותיה. הפתרון של רמדור הינו פתרון מקיף בפלטפורמה משותפת לניהול פרויקטים בבנייה, על כל היבטיו של הפרויקט ההנדסי - תקציב, תכנון וביצוע, תוך אפשרות לעבוד ולדווח ישירות מהשטח באמצעות המובייל.

 

• בימים האחרונים הושקה תוכנית המנטורינג של לשכת שמאי המקרקעין בישראל, לסטודנטים לשמאות מקרקעין: מדובר בתוכנית אשר "מחברת" סטודנטים באוניברסיטאות השונות בארץ למנטורים מעולם הנדל"ן. מטרתה להעניק לסטודנטים, עוד לפני שהם יוצאים לשוק, את הכלים, את הידע, את החיבורים ואת היכולות, בעזרת הכרה מעמיקה עם עולם הנדל"ן. את התוכנית מוביל גיל מעין, שמאי מקרקעין , מנכ"ל חברת הניהול והאחזקה מיקדן ובעלי חברת 'ולור' שעוסקת בתחום ההתחדשות העירונית, והסטודנטית שיר הלל.

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןהרשות לניירות ערךלשכת שמאי המקרקעיןגב-ים קרקעות בע"מצמח המרמןעמידרהוועדה המקומית לתכנון ובנייהקבוצת MOREאדריכל יגאל לויקבוצת שובלרותם שני יזמות והשקעותגיל מעייןהוועדה המחוזית לתכנון ובניהבראק אן.ויקבוצת רוזיותמ"א למתקנים פוטו-וולטאייםמנהל הדיור הממשלתימתחם park openבן ג'מילאלקטרה נדל"ןפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...