שוק הדיור האמריקאי לוהט: ב-94% מהמחוזות בארה"ב נרשמה עלייה של 10% במחיר החציוני

זאת בהשוואה בין הרבעון השני של 2021 לתקופה המקבילה אשתקד • רק במטרופולין אחד מתוך 183 נרשמה ירידה במחירי הדירות • וברקע: אוכלוסיית ניו יורק גדלה בכ-625,000 איש מ-2010

שיתוף הכתבה
שכונת מגורים בארה"ב (שאטרסטוק)שכונת מגורים בארה"ב (שאטרסטוק)

שוק הדיור האמריקאי רותח: האיגוד הלאומי למתווכים בארה"ב ביצע לאחרונה בדירה במחוזות שונים ברחבי אמריקה, וגילה – ב-94% מהם היה המחיר החציוני של דירה קיימת ברבעון השני של 2021 גבוה ב-10% לפחות מהמחיר ברבעון השני של 2020. בבדיקת כל 183 המחוזות הללו, עלה המחיר החציוני ב-23% בממוצע, לשיא כל הזמנים של 357,900 דולר.

השוק האמריקאי התמודד עם קיפאון משמעותי מאוד בשנה שעברה, בשל משבר הקורונה כמובן. המכירות צנחו פלאים והיקף הפעילות בענף, גם בתחום המגורים עצמו, היה נמוך מאוד. נראה שמאז שהחלו החיים "להיפתח" בחזרה, השוק פורח – ומגיע לשיאים שטרם נראו כמותם, גם לפני הקורונה

השוק האמריקאי התמודד עם קיפאון משמעותי מאוד בשנה שעברה, בשל משבר הקורונה כמובן. אנשים רבים נשארו בבתים, ולכן המכירות צנחו פלאים והיקף הפעילות בענף, גם בתחום המגורים עצמו, היה נמוך מאוד. נראה שמאז שהחלו החיים "להיפתח" בחזרה, השוק פורח – ומגיע לשיאים שטרם נראו כמותם, גם לפני הקורונה. 

עוד מראה הכתבה שפורסמה במגזין הניו יורקי The Real Deal, כי מתוך אותם 183 מחוזות (או אזורים מטרופוליניים, אם תרצו) רק במחוז אחד, מחוז ספרינגפילד, אילינוי, נרשמה ירידה במחיר החציוני: 7%. ב-12 מחוזות נרשמה עלייה של יותר מ-30%, והמחוז המוביל הוא פיטספילד, מסצ'וסטס, שם עלה המחיר החציוני ב-47%. במטרופולין ניו יורק עלה המחיר החציוני ב-33%, בלוס אנג'לס ב-29%, במיאמי ב-28% ובשיקגו ב-23%. 

הכתבה מזכירה כמה גורמים שהביאו, לטענת אנשי המגזין, לעלייה במחירים – אחד מהם, אולי המרכזי ביותר (מלבד היציאה מקיפאון הקורונה, כמובן), הוא שיעורי ריבית נמוכים על המשכנתה, כמו גם מספר נמוך יחסית של בתים המוצעים למכירה

נציין כי הכתבה מזכירה כמה גורמים שהביאו, לטענת אנשי המגזין, לעלייה במחירים – אחד מהם, אולי המרכזי ביותר (מלבד היציאה מקיפאון הקורונה, כמובן), הוא שיעורי ריבית נמוכים על המשכנתה, כמו גם מספר נמוך יחסית של בתים המוצעים למכירה.

ניו יורק "צמחה" ב-629,000 תושבים מאז שנת 2010

תופעה נוספת אופיינית מאוד לקורונה הייתה ההגירה מהערים לפרברים – תופעה שבמידה מסוימת נמשכת גם היום. ככל שהתפשטה המגפה, וככל שהתחזק המשבר, כך היה נדמה כי הערים הגדולות מתרוקנות, ומפנות את הבכורה לפרברים, שהופכים למועדפים ביותר על האזרח.

נראה כי הנטייה להספיד את הערים הגדולות ולקבוע כי הן ירדו מגדולתן עדיין מוקדמת. כפי שמראה כתבה אחרת של מגזין The Real Deal, משנת 2010 גדלה אוכלוסיית ניו יורק ב-629,000 איש, כלומר יותר מחצי מיליון תושבים חדשים – זאת לפי מפקד אוכלוסין שבוצע ב-2020

ובכל זאת, נראה כי הנטייה להספיד את הערים הגדולות ולקבוע כי הן ירדו מגדולתן עדיין מוקדמת. כפי שמראה כתבה אחרת של מגזין The Real Deal, משנת 2010 גדלה אוכלוסיית ניו יורק ב-629,000 איש, כלומר יותר מחצי מיליון תושבים חדשים – זאת לפי מפקד אוכלוסין שבוצע ב-2020. הכתבה מציינת כי האוכלוסייה בכל רובעי ניו יורק גדלה, אך בשניים במיוחד: בברונקס גדלה האוכלוסייה ל-1.47 מיליון איש (המספר הגבוה ביותר מאז 1970); בברוקלין גדלה האוכלוסייה ל-2.74 מיליון איש. אוכלוסיית העיר ניו יורק כולה מהווה כיום כ-44% מכלל אוכלוסיית מדינת ניו יורק.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:The Real Dealמשבר הקורונהנדל"ן בחו"ל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...