עיצום כספי של 2.2 מיליון שקל על חברת בן יאיר עוקב יזמות; "מכרה דירות פעמיים מבלי לספק לרוכשים בטוחות"

הדירות שנמכרו פעמיים – דירות שרכש המשרד עבור דיירי הדיור הציבורי • עיצום כספי בסך 670,000 שקל הוטל על חברת א.ר.י.ן-יה יזמות בניה ונדל"ן, "אשר הייתה חלק מחוזי המכר מול הרוכשים"

שיתוף הכתבה
מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אביעד פרידמן (דן סבאח)מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אביעד פרידמן (דן סבאח)

עוד עיצום כספי מצד משרד הבינוי והשיכון נגד חברת בנייה, בגין עבירות חוק מכר: המשרד עדכן היום (א') כי במסגרת הליך מנהלי שנוהל במשרד ממונה חוק המכר, "נמצא כי חברת בן יאיר עוקב יזמות מכרה דירות פעמיים, כך שנגבו כספים מרוכשי דירות מבלי לספק להם בטוחות בהתאם לחוק". המשרד הטיל עיצום כספי של 670,000 שקל על א.ר.י.ן-יה יזמות בניה ונדל"ן, "אשר הייתה חלק מחוזי המכר מול הרוכשים".

ההליך המנהלי העלה כי חברת בן יאיר עוקב יזמות מכרה עשר דירות בפרויקט ברחוב אחישר 6 באשקלון תוך גביית הכספים לחשבונה הפרטי של החברה, ולא לחשבון הליווי. "החברה מסרה את הדירות לרוכשים מבלי לספק להם בטוחה לכספים ומבלי לבצע רישום מסודר של הזכויות בדירה"

על פי ההודעה, ההליך המנהלי העלה כי חברת בן יאיר עוקב יזמות מכרה עשר דירות בפרויקט ברחוב אחישר 6 באשקלון תוך גביית הכספים לחשבונה הפרטי של החברה, ולא לחשבון הליווי. "החברה מסרה את הדירות לרוכשים מבלי לספק להם בטוחה לכספים ומבלי לבצע רישום מסודר של הזכויות בדירה". המשרד מעדכן כי לאחרונה נכנסה החברה להליכי פירוק.

חמש דירות אשר נרכשו על ידי משרד הבינוי והשיכון עבור דיירי הדיור הציבורי, נמכרו פעם נוספת לרוכשים אחרים: "שלוש מתוך חמש הדירות נמכרו באמצעות שותפות עם חברת א.ר.י.ן-יה יזמות בניה ונדל"ן, אשר הינה חברה קשורה, כך שהכספים נגבו ישירות לחשבון חברה זו"

עוד נמצא במסגרת ההליך שנוהל כי חמש דירות אשר נרכשו על ידי משרד הבינוי והשיכון עבור דיירי הדיור הציבורי, נמכרו פעם נוספת לרוכשים אחרים: "שלוש מתוך חמש הדירות נמכרו באמצעות שותפות עם חברת א.ר.י.ן-יה יזמות בניה ונדל"ן, אשר הינה חברה קשורה, כך שהכספים נגבו ישירות לחשבון חברה זו. המשרד פועל מול הבנק המממן ומול מפרקת החברה, על מנת לנסות ולסייע לרוכשי הדירות בפרויקט.

חמש דירות נוספות נמכרו מבלי שסופקו לרוכשים בטוחות חוק מכר, והערת האזהרה שסופקה להם נחותה לעומת בטוחות שיש לבנק המממן בפרויקט. הדבר מעמיד את הרוכשים בסיכון  לאיבוד כספם"

במקביל נמצא כי חמש דירות נוספות נמכרו מבלי שסופקו לרוכשים בטוחות חוק מכר, וכי הערת האזהרה שסופקה להם נחותה לעומת בטוחות שיש לבנק המממן בפרויקט. הדבר מעמיד את הרוכשים בסיכון  לאיבוד כספם. הממונה על חוק המכר פונה לציבור רוכשי הדירות ומבהיר כי אין להעביר כספים למוכר דירה מבלי לקבל בגינם בטוחה".

כדי למנוע מצב של אובדן כספי, או סכנה לכך, ממליץ המשרד לרוכשי דירות לבצע את שלוש הפעולות הללו:

1. לברר אם קיים הסדר שוברים בפרויקט. אם קיים כזה, הכספים משולמים אך ורק באמצעות פנקס שוברים ייעודי, ולחשבון הליווי של הפרויקט בלבד. בשום מקרה אין להעביר כספים שלא לחשבון הליווי;

2. אם הבטוחות הניתנות בפרויקט הינן מסוג הערת אזהרה , יש לוודא כי נרשמה לזכות הרוכש הערת אזהרה לפי סעיף 126 לחוק המקרקעין, וכי אין הערה עדיפה לטובתו של גורם אחר;

3. אם יש ספק, חשוב להתייעץ עם עורך דין מומחה לתחום. ניתן גם לפנות ליחידת חוק המכר ולהפנות שאלות בעניין.

אביעד פרידמן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון : "הנחיתי את ממונה חוק המכר ואת מנהל אגף נכסים וחברות במשרד לפעול על מנת לנסות ולסייע למפרק החברה בכל הקשור להגנה על רוכשי הדירות. בימים אלה נבחנים כמה תיקונים לחוק המכר, אשר עתידים להבטיח הגנה טובה יותר לרוכשי הדירות בישראל".

נתנאל לפידות, מנהל אגף נכסים וחברות במשרד הבינוי והשיכון: "במסגרת רכש דירות לדיור הציבורי, מספר דירות שרכשנו בפרויקט נמכרו בשנית. אנו נפעל על מנת לממש את זכויות המשרד והאינטרס הציבורי מול כל הגורמים בפרויקט".

נזכיר כי בסוף החודש שעבר הודיע משרד הבינוי והשיכון על פתיחת הליך מנהלי נגד חברת יורו סיטי, בסך של 1.7 מיליון שקל, בגין חשד לעבירות חוק מכר. במשרד חושדים כי כספים רבים באחד הפרויקטים של החברה נגבו מרוכשי דירות בניגוד להוראות החוק.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ממונה חוק המכרמשרד הבינוי והשיכוןהערת אזהרהנתנאל לפידותחוק המכראביעד פרידמןבן יאיר עוקב יזמותא.ר.י.ן-יה יזמות בניה ונדל"ן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...