השמאי אוהד דנוס: "שוק הנדל"ן רותח; הפעולות הנכונות בעת הזו - קבלת החלטות באופן מהיר והשקעת כספים בישראל"

בסקירה לרבעון השני של 2021 מדגים דנוס עליית מחירים של 1.1% - ועלייה של 128% בכמות העסקאות – זאת לעומת הרבעון המקביל אשתקד, שאת רובו "בילתה" ישראל בסגר הקורונה הראשון

שיתוף הכתבה
שמאי המקרקעין אוהד דנוס (שחר שירזי)שמאי המקרקעין אוהד דנוס (שחר שירזי)

עלייה בשיעור של 1.1% במחיר הדירות הממוצע ברבעון השני של שנת 2021, לעומת הרבעון הראשון של השנה; עלייה של כ-18% במספר העסקאות ביחס לאותו רבעון – ועלייה של כ-128% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, הרבעון שבו ישראל הייתה בסגר הקורונה הראשון.

כך עולה מנתוני הסקירה הרבעונית של שמאי המקרקעין אוהד דנוס, שפורסמה היום (א'). הסקירה כוללת, כמדי רבעון, בדיקה של 16 ערים – ובתשע מהן נרשמה עליית מחירים. בחמש ערים נרשמה דווקא ירידה במחירים, ובשתיים המחירים נותרו ללא שינוי. יש לציין כי הסקירה כוללת רק דירות ארבעה חדרים, ואינה כוללת תוכניות ממשלתיות.

המדגם (בשני הרבעונים) כלל 4,571 עסקאות ב-16 הערים, ואת התוצאות אפשר לראות בטבלה שלהלן:

שמאי דנוס כותב, בהמשך לתוצאות: "שוק הדיור רותח, וקיימים כמה הסברים אפשריים למגמה זו. המניע העיקרי לעליות המחירים הינה מגפת הקורונה: השלכות המגפה על השוק, שגם כך התקשה להתרסן עקב המשבר הפוליטי שהתארך, פעלו בדיעבד רק בכיוון אחד, של עליות מחירים. היעדר מדיניות נדל"נית מובהקת, חזרה לתוכניות שלא צלחו בעבר, גירעון היסטורי שישפיע על יכולתה של הממשלה החדשה להשפיע משמעותית על השוק וההכרה בכך ש'איש איש לעצמו' בשוק הנדל"ן, הם המניעים העיקריים לתבערה בשוק.

מעל לכל מרחפת העובדה וההכרה שיצרה המגפה, לפיה קבלת החלטות באופן מהיר והשקעת כספים בישראל הן הפעולות הנכונות בעת הזו. הציבור מסתער על הדירות, יד שנייה כחדשות, קטנות כגדולות, זולות ויקרות - משקיעים, משפרי דיור וזוגות צעירים"

מעל לכל מרחפת העובדה וההכרה שיצרה המגפה, לפיה קבלת החלטות באופן מהיר והשקעת כספים בישראל הן הפעולות הנכונות בעת הזו. הציבור מסתער על הדירות, יד שנייה כחדשות, קטנות כגדולות, זולות ויקרות - משקיעים, משפרי דיור וזוגות צעירים.     

חשוב לשים לב בהקשר זה, שסקירה זו אינה מביאה בחשבון תוכניות ממשלתיות, ועוסקת בדירות יקרות, יחסית לדירות קטנות ופריפריאליות, ועדיין ניתן להיווכח בעוצמת השוק ובכמות הכסף שנשפכה לענף הנדל"ן ברבעון השני, בכמות העסקאות שעלתה דרמטית.

העיר תל אביב הינה שיאנית עליית המחירים, בשיעור של 15%, ואחריה רמלה עם 12% ונתניה עם 5%. מכאן שהמגמה רחבה, ולא מאפיינת אזור או מגזר כזה או אחר"

עוד חשוב לראות, בראייה שנתית, שהעיר תל אביב הינה שיאנית עליית המחירים, בשיעור של 15% (עלייה הנובעת בעיקר מהעובדה שהציבור התל אביבי בחר לקנות דירות חדשות יחסית ברבעון זה),ואחריה רמלה עם 12% ונתניה עם 5%. מכאן שהמגמה רחבה, ולא מאפיינת אזור או מגזר כזה או אחר".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אוהד דנוסמשבר הדיורמחירי הדיורדירות חדשותדירות יד שנייהמשבר הקורונהשמאי מקרקעין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...