אושרה למתן תוקף תוכנית "חריש דרום" אשר כוללת 1,650 יח"ד וכ-300,000 מ"ר שטחי תעסוקה

האישור ניתן על ידי הוועדה המיוחדת לתכנון ולבנייה חריש • התוכנית כוללת גם שטחי מסחר, ולפי מתכנניה "תהווה את אחד ממנועי הצמיחה העסקיים של חריש" • לאחרונה שווקו בהצלחה שני מכרזי רמ"י בעיר

שיתוף הכתבה
העיר חריש (המועצה המקומית חריש)העיר חריש (המועצה המקומית חריש)

הוועדה המיוחדת לתכנון ולבנייה חריש אישרה למתן תוקף את תכנית "חריש דרום", רובע חדש אשר יכלול, על פי התכנון, 1,650 יחידות דיור ועוד כ-300,000 מ"ר שטחי תעסוקה, זאת לצד 19,680 מ"ר שטחים עיקריים למסחר.

"מתחם זה יהווה את אחד ממנועי הצמיחה העסקיים של חריש, וצפוי לחזק את האיתנות הפיננסית וההכנסות של הרשות המקומית, לצד תוספת מקומות תעסוקה חדשים לתושבים", כך על פי מתכנני הרובע החדש, אשר ממוקם מדרום לשכונת המגף ולשכונת אור המזרח בעיר, נושק לנחל נרבתה ממזרח ולתל זאבים ממערב. הגבול הדרומי של הרובע חופף למרחב התכנון של העיר חריש וצמוד לדרך האזורית העתידית שמספרה 611.

התוכנית מבוססת על העקרונות שעומדים בבסיס תוכנית המתאר המאושרת ותוכנית המתאר המתגבשת להרחבת העיר. מטרת התכנון היא להקים רובע עירוני משולב הכולל שימושים מגוונים כגון מגורים, מסחר, משרדים תעסוקה לסוגיה, מבני ציבור ושטחי ציבור. התוכנית מורכבת מבלוקים עירוניים אשר ברובם כוללים עירוב שימושים "

"התוכנית מבוססת על העקרונות שעומדים בבסיס תוכנית המתאר המאושרת ותוכנית המתאר המתגבשת להרחבת העיר", נכתב בדברי ההסבר. "מטרת התכנון היא להקים רובע עירוני משולב הכולל שימושים מגוונים כגון מגורים, מסחר, משרדים תעסוקה לסוגיה, מבני ציבור ושטחי ציבור. התוכנית מורכבת מבלוקים עירוניים אשר ברובם כוללים עירוב שימושים ".

נציין כי לאחרונה שווקו בהצלחה שני מכרזים של רשות מקרקעי ישראל בחריש – אחד למגורים ואחד למסחר ומשרדים. המכרז למגורים כולל 143 יחידות דיור חדשות בשכונת אור המזרח, בשני מתחמים שבשניהם זכתה חברת גלאס השקעות והחזקות. החברה תשלם על שני המתחמים סכום כולל של כמעט 39 מיליון שקל, שבתוכו כלולות גם הוצאות הפיתוח. למכרז זה הוגשו 24 הצעות – לשני המתחמים יחד.

המכרז למסחר ומשרדים נוגע לשטח של 1,467 מ"ר בשכונת המגף. במכרז זה זכתה חברת עם כלביא השקעות ונכסים, שתשלם על זכויות החכירה כ-13 מיליון שקל, כולל הוצאות פיתוח. למכרז זה הוגשו בסך הכול שבע הצעות, כולל ההצעה הזוכה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:העיר חרישרשות מקרקעי ישראלחריש דרוםהוועדה המקומית לתכנון ובנייהעם כלביא השקעות ונכסיםגלאס השקעות והחזקות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...