חיפה: העירייה העניקה "אישור עקרוני" למתחם פינוי-בינוי בשכונת נווה שאנן עם 140 יח"ד

המתחם, ברחוב פינסקר, כולל כיום ארבעה מבנים בני 32 דירות, הפרוסים על פני כחמישה דונמים • היזמית, שובל מתחמי מגורים, תגיש בקרוב את התוכנית לוועדה המקומית לתכנון ובנייה • מכתב העירייה - בכתבה

שיתוף הכתבה
הדמיית מתחם פינסקר בחיפה (אדריכל תמיר לזר וסטודיו ימית הדמיות)הדמיית מתחם פינסקר בחיפה (אדריכל תמיר לזר וסטודיו ימית הדמיות)

התקדמות במתחם פינוי-בינוי נוסף בשכונת נווה שאנן בחיפה: הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית הודיעה לאחרונה לחברת שובל מתחמי מגורים כי החליטה להמליץ לשר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, להכריז על מתחם פינסקר בשכונה כעל מתחם פינוי-בינוי במסלול מיסוי. במקביל העניקה העירייה במכתב רשמי "אישור עקרוני" לקידום המתחם.

שטח המתחם המדובר הוא כחמישה דונמים, וכיום קיימות בו 32 יחידות דיור בנויות. במסגרת התוכניות שיוגשו לוועדה המקומית לתכנון ובנייה חיפה בקרוב, מקדמת שובל מתחמי מגורים תכנון לבנייתן של כ-140 יחידות דיור בשלושה בניינים, במקום הבינוי הקיים, שייהרס.

הדמיית מתחם פינסקר בחיפה (אדריכל תמיר לזר וסטודיו ימית הדמיות)הדמיית מתחם פינסקר בחיפה ( אדריכל תמיר לזר וסטודיו ימית הדמיות)

אישור העירייה התקבל לאחר שחברת שובל מתחמי מגורים הגישה לעיריית חיפה בקשה החתומה על ידי רוב בעלי הדירות במתחם, לקבלת אישור עקרוני לקידום הפרויקט. התוכנית, אשר תוכננה על ידי אדריכל תמיר לזר, עברה שינויים והתאמות בהתאם לבקשת הוועדה להתחדשות עירונית של עיריית חיפה, וקיבלה את ברכת הדרך על ידי כל הגורמים הרלוונטיים בה, כך לדברי אנשי החברה. 

במסגרת האישור שנתנה העירייה מדגיש אדריכל אריאל וטרמן, מהנדס עיריית חיפה, כי "ניתן בזאת אישור עקרוני לקידומה של תוכנית התחדשות עירונית במתחם ברחוב פינסקר 47-41. התכנון הראשוני שהוצג ייבחן במסגרת תהליכי התכנון על כל היבטיו, לרבות ביחס לראייה השכונתית הכוללת, תשתיות, תנועה, תשתיות על, מבני ציבור, היקפי הבנייה לרבות המכפיל, שמאות וכו', כמקובל". עוד מדגיש מהנדס העיר כי "אין באישור זה משום התחייבות של עיריית חיפה או הוועדה המקומית חיפה להסכים להיקפי הבנייה המבוקשים".

לעיון במכתב האישור לחצו כאן

כאמור, בזמן הקרוב יגישו היזמים את התוכנית לוועדה המקומית לתכנון ובנייה חיפה. על פי התוכנית ייהרסו ארבעת הבניינים הקיימים, ותחתם תבנה חברת שובל בניינים חדשים ומודרניים, המשלבים מגורים, מסחר ושירותים, בשטח של כ-1,050 מ"ר. נוסף על כך, ישולב במתחם גן ילדים ציבורי, על פי דרישת הוועדה. 

הדמיית מתחם פינסקר בחיפה (אדריכל תמיר לזר וסטודיו ימית הדמיות)הדמיית מתחם פינסקר בחיפה ( אדריכל תמיר לזר וסטודיו ימית הדמיות)

לדברי סמנכ"ל השיווק של שובל, ישי רוט, "הפרויקט מקודם ביוזמתנו לאחר שפנינו למדינה בבקשה שתכריז על המתחם כמיועד לפינוי-בינוי. ההכרזה של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית מקנה הטבות במס שבח, במס רכישה ובמע"מ על שירותי הבנייה עבור הדיירים, ואילו היזמים מממנים את הכנת התוכנית המפורטת ומקדמים את אישורה בוועדות התכנון. הפרויקט הזה יניע את הנדל"ן בשכונה ויביא לעליית ערך לא רק של רוכשי הפרויקט, אלא בשכונה כולה.

הפרויקט ישנה לחלוטין את אופי המגורים של השכונה ואת איכות החיים של הדיירים, ויעניק שטחים פתוחים רבים לטובת בנייה ציבורית, כמו גם מסחר ועירוב שימושים, שייתן מענה לאוכלוסיית האזור ויהפוך את הרחוב לפעיל יותר, ויחיה אותו. הפרויקט הוא דוגמה לאיך עושים התחדשות עירונית איכותית. נעשתה כאן עבודה יסודית ומעמיקה, תוך שיתוף פעולה של נציגי הוועדה והעירייה, מה שהופך את הפרויקט לאחת התוכניות המיוחדות להתחדשות עירונית בחיפה". 

את היזם מייצגת בהליך עו"ד אביבה רוטר. באות כוח הדיירים הן עורכות הדין רחל בן ארי וליאת ורנר, ממשרד בן ארי פיש סבן ושות', שאמרו: "סוף-סוף הדיירים רואים את האור בקצה המנהרה. נראה שפרויקט הדגל של פינסקר היוצא לדרך בימים אלה מרשים בתכנונו, ונותן מענה מכובד לבעלי הדירות המצפים זה שנים למימוש ושדרוג זכויותיהם. אנו מודים לדיירים ולנציגיהם אשר העניקו לנו את הזכות לייצגם, לחברת שובל ולאדריכל תמיר לזר המקדמים את הפרויקט, ובתקווה לתחילת בנייה בקרוב". 

מעיריית חיפה נמסר כי "חידוש פני שכונות העיר הוא אחד מפרויקטי הדגל של ראש העיר, עינת קליש רותם. במסגרת זו הציגה העירייה במהלך שנת 2021, בזו אחר זו, תכניות אב רבות להתחדשות שכונות העיר הוותיקות, אשר ימצבו את חיפה כשיאנית בתחום ההתחדשות העירונית. שכונות אלו, שיהפכו לשכונות העתיד, יכללו אלפי יחידות דיור חדישות, שישפרו את איכות חיי התושבים המתגוררים בהן, לצד אוכלוסיות צעירות שיעברו להתגורר בהן".

נזכיר כי בפברואר 2020 הציגה העירייה את תוכנית ההתחדשות לשכונת נווה שאנן, אשר מטרתה הוספת 11,000 יחידות דיור חדשות. במרץ השנה אושרה תוכנית פינוי-בינוי אחרת בשכונה, ברחוב נתיב חן, שבו מתוכננות לקום 155 יחידות דיור חדשות.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתשובל מתחמי מגוריםעיריית חיפהשכונת נווה שאנןהוועדה המקומית לתכנון ובנייהישי רוטאדריכל אריאל וטרמןאדריכל תמיר לזרפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...