רפורמת הטאבו: נכסים של עוד כ-12,000 בתי אב יעברו בימים הקרובים לבעלותם המלאה

אם לא יתקבלו מכתבי התנגדות מצד החוכרים, הבעלות תועבר אליהם סופית בתוך 60 יום – ללא צורך בפעולה כלשהי מצידם • במרחב צפון מדובר ב-3,650 חוכרים, במרחב ירושלים ב-3,223 ובמרחב ת"א ב-2,561

שיתוף הכתבה
מנהל רמ"י, עו"ד יעקב (ינקי) קוינט (יוסי אלטרמן, גיל מגלד)מנהל רמ"י, עו"ד יעקב (ינקי) קוינט (יוסי אלטרמן, גיל מגלד)

רפורמת הטאבו ממשיכה קדימה: לפני כמה ימים שלחה רשות מקרקעי ישראל ל-11,853 חוכרים ברחבי הארץ הודעה על כך שהנכס שלהם עובר לבעלותם המלאה בטאבו, ללא כל תמורה. מדובר על נכסים בבנייה רוויה (דירות) ועל נכסים צמודי קרקע, הרשומים כיום בטאבו בחכירה מהוונת. 

מהרשות נמסר כי אם לא יתקבלו מכתבי התנגדות מהחוכרים, תועבר הבעלות אליהם סופית לאחר 60 יום, בממשק מקוון מול הטאבו, ללא צורך בביצוע פעולה כלשהי מצד החוכרים. הודעות על הרישום יישלחו להם מצד רמ"י.

לאחר רישום הבעלות בטאבו, ומאותו רגע והלאה, יוכלו הבעלים לפנות ישירות ללשכות רישום המקרקעין ולוועדות התכנון המקומיות, לצורך ביצוע פעולות במקרקעין ללא צורך באישור או בהסכמה של רמ"י ומבלי שיידרשו לשלם כל תשלום בגין פעולות אלה

לאחר רישום הבעלות בטאבו, ומאותו רגע והלאה, יוכלו הבעלים לפנות ישירות ללשכות רישום המקרקעין ולוועדות התכנון המקומיות, לצורך ביצוע פעולות במקרקעין – לדוגמה: העברת זכויות או תוספת בנייה - ללא צורך באישור או בהסכמה של רמ"י ומבלי שיידרשו לשלם כל תשלום בגין פעולות אלה. 

על פי הודעת רמ"י, במרחב צפון נשלחו מכתבים ל-3,650 חוכרים, מהם 1,557 בבנייה רוויה ו-2,093 בבנייה נמוכה; במרחב ירושלים נשלחו מכתבים ל-3,223 חוכרים, מהם 3,003 בבניה רוויה ו-220 בבנייה נמוכה; במרחב מרכז נשלחו מכתבים ל-2,419 חוכרים, מהם 1,869 בבנייה רוויה ו-550 בבנייה נמוכה; במרחב תל אביב נשלחו מכתבים ל-2,561 חוכרים, מהם 2,470 בבנייה רוויה ו- 91 בבנייה נמוכה; כ-2,700 בתי אב נוספים, במרחבים חיפה ודרום, יקבלו אף הם הודעות על זכאותם לבעלות, בהמשך.

חוכר רשאי לסרב להצעת רכישת הבעלות, גם כשזו ניתנת ללא תמורה, ולהישאר במעמד של בעל זכויות חכירה מבלי לעבור למעמד של בעלים, אולם במצב זה ימשיך להזדקק לשירותיה של רמ"י בכל פעולה שיבקש לבצע במקרקעין"

"קבלת הבעלות אינה חובה, אלא זכות", מבהירים ברשות. "חוכר רשאי לסרב להצעת רכישת הבעלות, גם כשזו ניתנת ללא תמורה, ולהישאר במעמד של בעל זכויות חכירה מבלי לעבור למעמד של בעלים, אולם במצב זה ימשיך להזדקק לשירותיה של רמ"י בכל פעולה שיבקש לבצע במקרקעין.

העברת הבעלות המלאה לחוכרים במקרקעי ישראל במגזר העירוני במסגרת הרפורמה ברשות מקרקעי ישראל נעשית מאז שנת 2011, אז נקבע כי בעלי הזכויות במקרקעין בייעוד מגורים ותעסוקה במגזר העירוני יוכלו לקבל ללא תמורה או בתמורה את הבעלות המלאה והבלעדית בנכסיהם. 

עד כה רשמה רמ"י בעלות בטאבו לכ-670,000 חוכרים, מתוכם כ-470,000 במסגרת הרפורמה במקרקעי ישראל ובהתאם לכללים שנקבעו בחוק רשות מקרקעי ישראל לגבי הזכאות לקבלת בעלות. בכ-9,000 נכסים בבנייה נמוכה ובתעסוקה נרכשה הבעלות בתמורה. רשות מקרקעי ישראל ממשיכה לפעול לרישום הבעלות בטאבו, בנכסים ללא תמורה ובתמורה, על מנת לצמצם את  החיכוך עם האזרחים ולשפר השירות ללקוחותיה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלהרשות לרישום והסדר זכויות מקרקעיןטאבוינקי קוינט
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...