חברת אזורים במדד להתחדשות עירונית: מקום שלישי כלל ארצי בפינוי בינוי

החברה מציגה בסך הכול עשרה מתחמים לפינוי-בינוי - עם 1,503 דירות לפני ו-5865 דירות אחרי

שיתוף הכתבה
התחדשות עירונית (שאטרסטוק)התחדשות עירונית (שאטרסטוק)

סקירת החברות המובילות את תחום ההתחדשות העירונית של מדד ההתחדשות העירונית 2021 מציגה לכם את ה שמות המובילים, הבולטים והחשובים ביותר בתחום מצד הייזום והבנייה. הפעם נתמקד בחברת אזורים, שבראשה עומד המנכ"ל רון אבידן. 

בעלת ניסיון של 56 שנה בתחומי הנדל"ן השונים. החברה בונה מעל ל-3000 יחידות בארץ במגוון פרוייקטים שונים, בר"ג, צומת עלית ששם נמצא מגדל היוקרה Exchange ועד בנייני בוטיק נמוכים במוצא עילית. 

בשנים האחרונות פנתה לענף ההתחדשות העירונית במטרה להגביר אותו. וכיום מעורבת בקידום 34 פרויקטים של התחדשות עירונית ברחבי הארץ, הכוללים יותר מ־12,000 יח"ד. בעקבות העוצמה והיכולות שלה, אזורים הצליחה לאשר תב"עות ב-6 פרויקטים גדולים אשר בבעלותה בבת ים - 720 יח"ד, בגבעת שמואל אזורים - 367 יח"ד, בנווה דוד בחיפה - 1,212 יח"ד, בשני פרויקטים בנתניה- יותר מ־500 דירות, ובשיכון ויצמן בהרצליה עומדות להיבנות 1,843 יח"ד. 

עם הון עצמי של יותר מ־3.1 מיליארד ₪, אזורים יכולה להרשות לעצמה גמישות גדולה יותר בקידום פרויקטים וניהולם ואף המנייה שלה נסחרת על פי שווי שוק של 2 מילארד ₪ מה שמצביע על כך ששוק ההון צופה שהחברה תמשיך ותתקדם בפעילותה העסקית. 

אזורים הצליחה לבנות לעצמה מוניטין של איכות בנייה ברמה גבוהה מאוד והתמקדה בשנים האחרונות בנדל"ן למגורים. הייחודיות של אזורים באה מהשאיפה דווקא לבנות פרויקטים גדולים וליצור קהילות בתוכם באמצעות שטחים נלווים, הקמת גינות משחקים, מועדוני דיירים ועוד. 

החברה נמצאת בהליך למידה בכל הנוגע לממשק מול היזמים, הרשויות, בעלי הדירות וכל הגורמים הנלווים לתהליך, מה שהוביל להתמקצעות בשתי נקודות מרכזיות, ממשק מול דיירים וקידום תכנון. בנוגע לממשק מול הדיירים, אזורים צברה תובנות בעקבות פגישות עם אלפי דיירים מכל הארץ למשך שנים, מתוך הבנה בסיסית שלכל אדם יש צרכים ורצונות שונים ואף מצאה פתרונות יצירתיים ומגוונים, לדוגמה בחלק מהמקרים אזורים סיכמה על קניית דירות במזומן מהדיירים. בתחום של קידום ותכנון הליך הלמידה והשיפור של החברה שם דגש בעיקר על ביצוע מהיר ומקסום ההליך לטובת הפרויקט. אף על כך שלאשר תב"ע בלשון המעטה לא משימה פשוטה, החברה הצליחה לאשר בשנה האחרונה שש תב"עות בהיקפים שונים. נתון שיא עבור תחום הנדל"ן בכללי. 

קצת על מדד ההתחדשות העירונית 2021

מדד ההתחדשות העירונית של מרכז הנדל"ן ומדלן פורסם השנה בפעם החמישית ברציפות, והוא כולל שלל דירוגים של אנשי מקצוע מכל התחומים בסקטור ההתחדשות העירונית בישראל. הדירוגים חושבו וגובשו באמצעות מערכת בינה עסקית (BI) חדשנית לניתוח שוק ההתחדשות העירונית בישראל, אשר פותחה על ידי אתר מדלן , ומאפשרת לרכז נתונים מעשרות מקורות ולגבש מהם דירוג מדויק, אובייקטיבי וכזה המציג תמונה מציאותית, מהשטח. המדד נגזר מנתוני האמת, באמצעות אלגוריתם סטטיסטי שפיתחה מדלן.

דירוג החברות המופיעות במדד ההתחדשות העירונית 2021 נקבע בעזרת ניקוד אשר נובע מהפרויקטים שהיא מקדמת, מבצעת או סיימה ואכלסה. הפרויקטים הם מיזמים מכל הסוגים – חיזוק ותוספת, הריסה ובנייה, שימור הכולל חיזוק, הריסה ובנייה שלא במסגרת תמ"א 38 ועוד. 

כפי שניתן לראות מהנתונים לעיל, הניקוד שעליו מתבסס המדד מתחשב אך ורק בפרויקטים שנמצאים לכל הפחות בשלב הגשת בקשה להיתר, וכן בפרויקטים שנמצאים בשלב מוקדם יותר – אך כבר נקלטו בוועדות הרלוונטיות ועברו כבר דרך מסוימת ב"צנרת התכנון". בקטגוריה זו נכללים גם פרויקטים שנכנסו לוועדות השימור או פרויקט אשר דורש שינוי תב"ע שכבר פורסם להתנגדויות הציבור על ידי הוועדה הרלוונטית.

עוד נציין כי הניקוד של כל פרויקט ופרויקט נקבע בהתאם למספר יחידות הדיור המקוריות שהיו בו, טרם הביצוע או התכנון, ובהתאם למספר היח"ד שנוספו לו או שיתווספו לו; כל פרויקט מקבל ניקוד גבוה יותר ככל שהוא נמצא בשלב מתקדם יותר, כמובן.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתמדד ההתחדשות העירוניתאזוריםפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...