קבוצת אשטרום תקים כ-269,000 מ"ר ב"מתחם האלף" – כולל קמפוס הפניקס – תמורת כמיליארד שקל

חברת הבת של הקבוצה, אשטרום נכסים, תיכנס שותפה בפרויקט של הפניקס ואקרו נדל"ן, לאחר שאשטרום רכשה 22.5% מהזכויות • היא תקים חמישה בנייני משרדים ומסחר, וכמה חניונים

שיתוף הכתבה
גיל גירון, מנכ"ל קבוצת אשטרום, ורמי נוסבאום, יו"ר הקבוצה (ישראל הדרי)גיל גירון, מנכ"ל קבוצת אשטרום, ורמי נוסבאום, יו"ר הקבוצה (ישראל הדרי)

חוזה ביצוע ענק במתחם האלף בראשון לציון לקבוצת אשטרום – במקביל לרכישת זכויות בנייה במתחם של הפניקס ואקרו נדל"ן: אשטרום הודיעה היום (ה') לרשות לניירות ערך כי התקשרה בהסכם קבלן ראשי לביצוע עבודות בנייה בשטח כולל של כ-269,000 מ"ר עם הפניקס ועם אקרו , אשר יכללו חמישה בנייני משרדים ושטחי חניה.

"בהתאם להסכם תבנה החברה שלושה בניינים בשטח כולל של כ-129,000 מ"ר לצורכי משרדים
ומסחר, חניונים בשטח של כ-90,000 מ"ר וכן שני בניינים נוספים, בשטח של כ-50,000 מ"ר עבור חברת הפניקס, ולשימוש עצמי שלה", כך החברה בהודעתה. "היקף ההכנסות הצפוי של החברה מביצוע העבודות בפרויקט הוא כמיליארד שקל, אשר ישולמו לחברה עם התקדמות הביצוע כמפורט בהסכם. התמורה מבוססת על הערכת אומדן היקף הפרויקט והעלויות נכון למועד זה, ועשויה להשתנות לפי ההיקף בפועל". 

עוד מציינת החברה בהודעתה כי "ההסכם כולל הוראות נוספות, כמקובל בהסכמים מסוג זה, ביחס להתחייבויות הצדדים, ובכלל זאת ערבויות ביצוע פיצויים בגין איחור במסירה וכיוצ"ב. משך ביצוע הפרויקט הוא בין ארבע לשש שנים, בהתאם להנחיות מזמין הפרויקט. משך הביצוע יימנה ממועד מתן צו התחלת עבודות, אשר להערכת החברה צפוי להתקבל במהלך הרבעון השני של שנת 2022".

כחלק מההסכם תרכוש אשטרום נכסים מידי הפניקס ואקרו נדל"ן זכויות של כ-80,000 מ"ר במתחם האלף, המהוות כ-22.5% מתוך כלל הזכויות – שהיקפן כ-355,000 מ"ר. תמורת הזכויות תשלם אשטרום סכום של כ-128 מיליון שקל, ובכך תהפוך לבעלת זכויות משמעותית במתחם

כחלק מההסכם תרכוש אשטרום נכסים מידי הפניקס ואקרו נדל"ן זכויות של כ-80,000 מ"ר במתחם האלף, המהוות כ-22.5% מתוך כלל הזכויות – שהיקפן כ-355,000 מ"ר. תמורת הזכויות תשלם אשטרום סכום של כ-128 מיליון שקל, ובכך תהפוך לבעלת זכויות משמעותית במתחם.

בעסקאות ליוו את קבוצת אשטרום ואת אשטרום נכסים עו"ד אילן קרמר ממשרד מ.פירון ושות' ועו"ד ענת ליסאואר, היועצת המשפטית של חברת אשטרום קבלנות. את קבוצת הפניקס ואקרו נדל"ן ייצגו עורכי הדין אביב פריאנטי ויעל בר שי ממשרד הרצוג פוקס נאמן . על התכנון והאדריכלות של המתחם המדובר אמון משרד משה צור אדריכלים .

נזכיר כי ביוני האחרון הודיעה חברת הפניקס על תחילת העבודות להקמת הקמפוס שלה במתחם האלף בראשל"צ – קמפוס שישתרע על פני כ-13 דונם, ויכלול 50,000 מ"ר משרדים, בשני בניינים מחוברים בני כעשר קומות. 

לפני שלושה חודשים נערך במקום טקס הנחת אבן הפינה, אשר השיק את הפרויקט בפועל, ובו השתתפו בין היתר מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון, ראש העיר רז קינסטליך וראש מנהלת האלף, עדי ברוק. החברה ציינה באותו מעמד כי בכוונתה לעבור למתחם החדש בשנת 2025, וכי הקמפוס שנבנה הוא "חלק מאסטרטגיה של יצירת ערך מתוך סינרגיה ופעילות תומכת תחת קורת גג אחת".

מתחם האלף הוא אחד המתחמים החשובים שנבנים בשנים האחרונות באזור המרכז, במערב ראשון לציון. על פי התכנון, יוקמו בו 1.75 מיליון מ"ר עבור שטחי מסחר ותעסוקה, עוד 5,400 יחידות דיור חדשת וכן 110 דונם של פארקים. עיריית ראשון לציון מעריכה כי כאשר תושלם בניית המתחם, יעבדו בו כ-100,000 איש, ויגורו בו יותר מ-22,000 תושבים.

רמי נוסבאום, יו"ר דירקטוריון קבוצת אשטרום : "אנו שמחים על שיתוף הפעולה האסטרטגי שלנו עם קבוצת הפניקס, ועל המשך שיתוף הפעולה עם קבוצת אקרו נדל"ן, ורואים בו פוטנציאל לשיתופי פעולה עתידיים נוספים. הפרויקט הנוכחי מתווסף לצבר העבודות של קבוצת אשטרום, שמגיע עתה לסך של מ-7.5 מיליארד שקל, וימשיך את מגמת הצמיחה של הפעילות הקבלנית בשנים הקרובות. 

מתחם האלף יהיה, ללא ספק, אחד המתחמים המרכזיים והחשובים ביותר באזור גוש דן רבתי, ומעמיק את פעילות הנדל"ן המניב של אשטרום נכסים באזור ראשון לציון-יבנה-בת ים-נס ציונה, הכוללות פרויקטים של עירוב שימושים בהיקף של כ-150,000 מ"ר משרדים, כ-500 דירות ושטחי מסחר, שיוקמו עם שותפים"

מתחם האלף יהיה, ללא ספק, אחד המתחמים המרכזיים והחשובים ביותר באזור גוש דן רבתי, ומעמיק את פעילות הנדל"ן המניב של אשטרום נכסים באזור ראשון לציון-יבנה-בת ים-נס ציונה, הכוללות פרויקטים של עירוב שימושים בהיקף של כ-150,000 מ"ר משרדים, כ-500 דירות ושטחי מסחר, שיוקמו עם שותפים. פרויקט זה הוא בעל צביון מורכב וייחודי, וממחיש פעם נוספת את יתרונותיה של קבוצת אשטרום כשחקנית בעלת ניסיון ויכולות מוכחות בפרויקטים משולבים מסוג זה".

גיא פורת מנהל הפניקס נדלגיא פורת מנהל הפניקס נדל

גיא פורת, מנהל הפניקס נדל"ן: "מתחם האלף בראשון לציון, שבו בחרה הפניקס להקים את הקמפוס החדש שלה, יהפוך בתוך שנים ספורות לאחד ממרכזי העסקים התוססים והמוצלחים בישראל. החבירה לקבוצה מובילה כאשטרום, לא רק כקבלן מבצע אלא גם כשותפה, לצד הפניקס ואקרו נדל"ן, תאפשר לנהל ולבצע את הפרויקט בצורה אופטימלית, לצד השאה והצפת ערך להפניקס ולעמיתיה. אין לי ספק ששיתוף פעולה זה יהיה ראשון אך לא אחרון בקידום פרויקטים נדל"ניים יזמיים בין שתי הקבוצות".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךאשטרוםהפניקסמתחם האלףעירוב שימושיםרמי נוסבאוםמשרד הרצוג פוקס נאמןמ.פירון ושות', עורכי דיןאקרו נדל"ןגיא פורת
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...