מהסכמים למעשים: אחרי האצת הפינוי – רמ"י משווקת כ-2,500 יח"ד, שטחי מסחר ותעסוקה בשטח מחנה סירקין

הרשות סיכמה עם משרד הביטחון ומשרד האוצר על זירוז הפינוי של המחנה במזרח פתח תקווה – וכעת ניגשת לשיווק הקרקע • המועד האחרון להגשת הצעות הוא בעוד כחצי שנה: מרץ 2022

שיתוף הכתבה
הדמיית השכונה שתוקם על שטח מחנה סירקין בפתח תקווה (ארי כהן אדריכלות ובינוי ערים)הדמיית השכונה שתוקם על שטח מחנה סירקין בפתח תקווה (ארי כהן אדריכלות ובינוי ערים)

הסיכום על האצת הפינוי הוא עובדה מוגמרת – וכעת עוברים למעשים בשטח: רשות מקרקעי ישראל פרסמה היום (ה') את דבר קיומו של מכרז מקוון חדש, לבניית 2,499 יח"ד בבנייה רוויה, וכן שטחי מסחר ותעסוקה, בשטח מחנה סירקין המתפנה בפתח תקווה. כזכור, רמ"י, משרד הביטחון ומשרד האוצר סיכמו לפני כשבועיים כי המחנה יפונה בחלקו כבר בימים הקרובים.

"המכרז הוא חלק מתמל/1076 'רובע סירקין, פתח תקווה', השוכן בחלקה המזרחי של העיר, בסמיכות לשכונת עמישב, בשטח המשמש היום את מחנה צה"ל", נכתב בהודעת רמ"י, "ואשר עתיד להתפנות כחלק ממהלך כולל של ירידת מחנות צה"ל ממרכז הארץ לנגב, ופיתוח שכונות מגורים בשטחם.

התוכנית כוללת רובע מגורים חדש בשטח של 2,500 דונם ובו 8,000 יחידות דיור במגוון סוגי בינוי ובגבהים שונים, במבנים בני שלוש עד 25 קומות, ובצפיפות ממוצעת של 29 יח"ד לדונם. מתוך כלל יחידות הדיור, 2,200 יוקצו עבור דירות קטנות ו-600 יוקצו עבור דיור מיוחד. נוסף על כך כוללת התוכנית 300,000 מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה, אשר פרוסים לאורך חזיתות מסחריות וכן בשני אזורי תעסוקה בצפון ובדרום התוכנית".

המגרש שישווק במסגרת המכרז החדש מיועד ליזמים, לחברות ולקבלנים. במכרז מזמינה רשות מקרקעי ישראל את ציבור היזמים להגיש הצעות לחתימה על חוזה חכירה ישירה לתקופה של 98 שנים, עם אופציה להארכה לעוד 98 שנים, למטרת תעסוקה ומסחר בגין שני המתחמים. המכרז מיועד ליחידים/יזמים/ קבלנים /חברות אשר רוכשים זכויות בקרקע למגורים, לתעסוקה ולמסחר. המועד האחרון להגשת הצעות הוא 7.3.2022, בשעה 12:00 בצהריים.

כאמור, רמ"י, משרד הביטחון ומשרד האוצר סיכמו לפני כשבועיים על הקדמה של לוחות הזמנים לפינוי כמה מבסיסי צה"ל ברחבי הארץ, שעל אדמותיהם מתוכננות לקום כ-20,000 יחידות דיור חדשות. לפני כשבוע הודיעה הרשות כי היא נמצאת "במגעים מתקדמים" עם משרד הביטחון להרחבת ההסכם לזירוז הפינוי, "במטרה לשחרר קרקעות באזורי ביקוש ולהגדיל את היצע שיווקי הדירות, המסחר, התיירות והתעסוקה, בד בבד עם חידוש תשתיות צה"ל והעתקתן לצפון ולדרום".

בין המתחמים הצבאיים שאליהם מתייחס המשא ומתן הנוכחי: מש"א חיפה, צריפין ותל השומר, שפינוים יאפשר שיווק של כ-9,000 יח"ד בלב אזורי הביקוש; מחנה צריפין - מתחם המרפאה ויחידות של חיל האוויר וחיל התקשוב, שפינויו יאפשר שיווק בהיקף של כ-4,000 יח"ד; מחנה 80 בסמוך לפרדס חנה, שפינויו יאפשר שיווק של כ-1,140 יח"ד; מחנה רחבעם ברמלה, שפינויו יאפשר שיווק של כ-2,000 יח"ד; ועוד.
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מחנה סירקיןרובע סירקין בפתח תקווהרשות מקרקעי ישראלמשרד ארי כהן אדריכלות ובינוי עריםמשרד הביטחוןמשרד האוצרפינוי בסיסי צה"לתמל/1076
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...