הנגב המערבי – פיסת הנדל"ן הלוהטת של ישראל? ארבעה מכרזים שווקו תמורת כ-97 מיליון שקל; 112 הצעות הוגשו

מדובר במכרזים למגרשי מסחר ותעסוקה, שניים בנתיבות – בפארק הטכנולוגי ובאזוה"ת המזרחי, ושניים בשדרות – בשכונות החדשות נאות שקמה וכלניות • השטח הכולל ששווק חולש על 41,463 מ"ר

שיתוף הכתבה
אזור נתיבות (שאטרסטוק)אזור נתיבות (שאטרסטוק)

האם הנגב המערבי הופך להיות, אט-אט, האזור המבוקש ביותר עבור נדל"ן בישראל? אחרי סדרת ההצלחות של שיווקי קרקעות באזור התעשייה החדש באופקים, הוא אזור התעשייה שקד; הביקוש העצום לדירות בנתיבות, והזינוק המדהים במחירים; ההתפתחות והגדילה המתמשכת של שדרות - כולל מכרז מוצלח ראשון לשכירות ארוכת טווח; ואפילו הביקוש הגדול לדירות באשקלון, שבקצה קצהו של חבל הארץ היפהפה הזה – כעת משווקים בהצלחה גם ארבעה מכרזים למסחר ותעסוקה, ובמחירים יפים.

המכרזים, מכרזי רשות מקרקעי ישראל  – שניים עבור שטחי מסחר בשדרות ושניים עבור מסחר ותעסוקה בנתיבות – שווקו בימים האחרונים תמורת סכום כולל של 97,542,327 מיליון שקל, כולל הוצאות פיתוח. הנתון הזה מרשים מאוד, אך נראה כי הנתון המעיד יותר מכול על הביקוש העצום לקרקעות באזור, הוא מספר המתמודדים במכרזים: לא פחות מ-112 הצעות הוגשו עבור ששת המגרשים שהתמודדו בארבעת המכרזים. 

המכרזים שווקו תמורת סכום כולל של 97,542,327 מיליון שקל, כולל הוצאות פיתוח. הנתון הזה מרשים מאוד, אך נראה כי הנתון המעיד יותר מכול על הביקוש העצום לקרקעות באזור, הוא מספר המתמודדים במכרזים: לא פחות מ-112 הצעות הוגשו עבור ששת המגרשים שהתמודדו בארבעת המכרזים

מדובר במכרזים עבור שטח כולל של 41,463 מ"ר. מכרז אחד הוא עבור שלושה מגרשים בפארק הטכנולוגי בנתיבות, בייעוד מסחר ותעסוקה, בשטח כולל של 14,365 מ"ר. בשלושתם זכתה חברת ערן י.ד. השקעות (ירוחם), שתשלם סכום של 32,874,189 שקל, כולל הוצאות פיתוח.

מכרז נוסף בנתיבות הוא עבור 19,227 מ"ר, גם כן בייעוד מסחר ותעסוקה, בפארק התעשייה המזרחי, במסגרת שלב ב' של פיתוחו. במכרז זה זכתה חברת י.דביר יזמות ובניה (יצחקי), תמורת סכום של 34,032,311 שקל. גם סכום זה כולל את הוצאות הפיתוח.

פארק טכנולוגי נתיבות יוקם בסמוך לתחנת הרכבת של העיר, ושטחו כ-108 דונם. התוכנית להקמתו הופקדה בינואר 2019, ובדברי ההסבר כתוב כי מדובר ב"חוליה עירונית משמעותית בפיתוח המרחב באזור זה". פארק התעשייה המזרחי של העיר מיועד לתעשייה קלה ומלאכה, בשילוב תעסוקה, מסחר ושטחים ציבוריים

פארק טכנולוגי נתיבות יוקם בסמוך לתחנת הרכבת של העיר, ושטחו כ-108 דונם. התוכנית להקמתו הופקדה בינואר 2019, ובדברי ההסבר כתוב כי מדובר ב"חוליה עירונית משמעותית בפיתוח המרחב באזור זה". פארק התעשייה המזרחי של העיר מיועד לתעשייה קלה ומלאכה, בשילוב תעסוקה, מסחר ושטחים ציבוריים. שני אלו מצטרפים לפארק התעשייה נ.ע.מ, שהתוכנית לשלב ד' שלו הופקדה אך לאחרונה.

מכרז אחר, בשדרות, הוא עבור מגרש 501 בשכונת נאות שקמה, בייעוד מסחר. מדובר במגרש בשטח 1,867 מ"ר (השטח הקטן ביותר מבין כל ששת המגרשים בארבעת המכרזים המדוברים), ששווק בסכום כולל של 6,545,052 שקל, הצעתה של חברת שגיא אלמקייס יזמות ובניה.

המכרז עבור מגרש 915 בשכונת כלניות בשדרות, בשטח 6004 מ"ר, שווק בהצלחה בסכום של 24,090,775 שקל לחברת הילה בשדרה, והוא משקף את המחיר הגבוה ביותר למ"ר מבין ששת המגרשים: 2,725 שקל

המכרז הנותר הוא עבור מגרש 915 בשכונת כלניות בשדרות, בשטח 6004 מ"ר. הוא שווק בהצלחה בסכום של 24,090,775 שקל לחברת הילה בשדרה, והוא משקף את המחיר הגבוה ביותר למ"ר מבין ששת המגרשים: 2,725 שקל.

השכונות נאות שקמה וכלניות בשדרות הן שכונות צמודות בצפון העיר, אשר מהוות חלק מרכזי בתנופת הבנייה הגדולה של העיר בשנים האחרונות. שכונת נאות שקמה תכלול בסופו של תהליך 652 יחידות דיור חדשות, ושכונת כלניות 1,100 יח"ד.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית נתיבותעיריית שדרותרשות מקרקעי ישראלאזור התעשייה שקד באופקיםדירה להשכיר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...