באקה אל גרבייה: הופקדה תוכנית לשכונה חדשה שיוזמת העירייה בצפון-מזרח העיר, עם 512 יח"ד

מדובר בשכונה אשר חולשת על שטח של כ-105.5 דונם, שתאפשר הרחבה של אזור הפיתוח העירוני • מאפשרת בין היתר תוספת של 63,282 מ"ר למגורים ושל של 13,555 מ"ר למסחר

שיתוף הכתבה
באקה אל גרבייה (עיריית באקה אל גרבייה)באקה אל גרבייה (עיריית באקה אל גרבייה)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה הודיעה לאחרונה על הפקדת תוכנית מתאר מקומית בשטח העיר הערבית באקה אל גרבייה שמדרום לוואדי ערה – תוכנית להקמת שכונה בצפון-מזרח היישוב. מדובר על שכונה שתהווה חלק מהמהלך להרחבת אזור הפיתוח העירוני של באקה, ומתפרסת על פני שטח של כ-105.5 דונם.

"עיריית באקה אל גרבייה יוזמת תוכנית זו, שמטרתה הרחבת אזור הפיתוח בעיר, הקצאת קרקע מיועדת למגורים, למסחר ולשימושים ציבוריים נלווים. התוכנית תאפשר מתן לגליזציה של הבנייה הקיימת הלא חוקית שבתחום התוכנית.

עיריית באקה אל גרבייה יוזמת תוכנית זו, שמטרתה הרחבת אזור הפיתוח בעיר, הקצאת קרקע מיועדת למגורים, למסחר ולשימושים ציבוריים נלווים. התוכנית תאפשר מתן לגליזציה של הבנייה הקיימת הלא חוקית שבתחום התוכנית"

יוזמה זו הינה חלק מיוזמות דומות נוספות בתחום שיפוט העיר, שבוודאות יהיו חלק ניכר ממתן פתרונות דיור, תעסוקה ופיתוח סוציואקונומי בעיר". בין היוזמות הללו מכוונים דברי ההסבר, כך נראה, לשתי תוכניות גדולות שקודמו בשנים האחרונות בעיר: האחת – תוכנית אב לפיתוח באקה, שתוסיף לה עוד 3,000 יח"ד; השנייה – תוכנית להגדלת אחוזי הבנייה למגורים בעיר, שתאפשר הוספת 6,000 יח"ד לבאקה.

התוכנית לשכונה בצפון-מזרח היישוב מאפשרות תוספת של 63,282 מ"ר למגורים – 60,285 מ"ר בייעוד מגורים ב' ועוד 2,997 מ"ר בייעוד מגורים ומסחר. בייעוד למגורים ומסחר ייכללו 30 יח"ד מתוך כלל 512 יחידות הדיור המתוכננות לקום בשכונה.

עוד מציעה התוכנית תוספת שטחים למבנים ולמוסדות ציבור, בהיקף של 5,009 מ"ר, ותוספת שטחי מסחר של 13,555 מ"ר (מהם 1,498 מ"ר בקרקעות בייעוד מגורים ומסחר). הוראות התוכנית כוללות בין היתר שינוי ייעוד קרקע מחקלאי לפיתוח, הכולל מגורים, מגורים ומסחר, שטחים ציבוריים ודרכים; תכנון מערך דרכים במתחם וחיבור למערך המאושר; קביעת זכויות והוראות בנייה בכל ייעוד.

התוכנית מציעה בינוי של עד שלוש קומות. המגישה והיזמית של התוכנית היא, כאמור, עיריית באקה אל גרבייה; העורך הראשי הוא אדריכל חאזם יונס; אדריכלית התוכנית היא אילה רונאל ממשרד אילה רונאל אדריכלים; המודד הוא עמאד מואסי

התוכנית מציעה בינוי של עד שלוש קומות. המגישה והיזמית של התוכנית היא, כאמור, עיריית באקה אל גרבייה; העורך הראשי הוא אדריכל חאזם יונס; אדריכלית התוכנית היא אילה רונאל ממשרד אילה רונאל אדריכלים; המודד הוא עמאד מואסי.

לעיון בהוראות התוכנית לחצו כאן

נציין כי כיום מתגוררים בבאקה אל גרבייה כ-30,000 תושבים. התוכניות השונות, ובהן התוכנית לעיל, אמורות לתרום לצמיחתה ולהתרחבותה עד ליעד אוכלוסייה של 50,000 איש – כלומר הצפי הוא כי התוכניות יאפשרו את הגדלת אוכלוסיית העיר ב-20,000 איש, כ-66% מכמות תושביה כיום.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית באקה אל גרבייההוועדה המחוזית לתכנון ובנייהתוכנית אב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...