פתח תקווה: הופקדה תוכנית "פרויקט כיכר התרבות" של צים בהרי; יציע שני מגדלים בני 31 קומות ו-170 יח"ד

הפרויקט, שקודם על ידי קרן ריאליטי, יוקם על ארבעה מגרשים – שלושה עם 26 יח"ד ועשר יחידות מסחר, ועוד אחד עם 23 יח"ד מעל קומת מסחר • המגדלים יציעו, למעשה, עירוב שימושים של מגורים, מסחר, תעסוקה ומבני ציבור

שיתוף הכתבה
ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג (עיריית פתח תקווה)ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג (עיריית פתח תקווה)

שני מגדלים מעורבי שימושים בשכונת קרול בפתח תקווה: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז הודיעה לאחרונה על הפקדת תוכנית מתאר מקומית – "פרויקט כיכר התרבות פתח תקווה", בסמוך לצומת הרחובות המכבים ואורלוב בשכונה. התוכנית מציעה פינוי של ארבעה מבנים קיימים, ובינוי של שני מגדלי מגורים מעל קומות תעסוקה ומסחר, לצד כיכר עירונית.

כיכר התרבות הינה תכנית התחדשות עירונית באמצעות פינוי-בינוי במרכז העיר. במצב הקיים ישנם שלושה מגרשים הכוללים 26 יח"ד ועשר יחידות מסחר, ומגרש רביעי שעליו חלה תב"ע מאושרת למגורים בהיקף של 23 יח"ד מעל קומת המסחר"

"כיכר התרבות הינה תכנית התחדשות עירונית באמצעות פינוי-בינוי במרכז העיר", נכתב בדברי ההסבר. "במצב הקיים ישנם שלושה מגרשים הכוללים 26 יח"ד ועשר יחידות מסחר, ומגרש רביעי שעליו חלה תב"ע מאושרת למגורים בהיקף של 23 יח"ד מעל קומת המסחר.

לצורך פיתוח המרכז מוצע פינוי של כל המבנים בארבעת המגרשים, הקמת שני מגדלי מגורים בגובה 31 קומות מעל קומת מסחר, ושתי קומות תעסוקה - כל זאת תוך מתן פתרונות הולמים לנגישות, לחניה, למיגון, למערכת תשתיות ולפיתוח כיכר עירונית לרווחת התושבים. התוכנית תייצר פרויקט עם עירוב שימושים , הכולל מסחר, תעסוקה, אולם מופעים, גן ילדים וכן הקצאת כיכר עירונית מפותחת, שתהווה כניסה חגיגית להיכל התרבות ותבליט את איכויותיו".

בסך הכול מציעה התוכנית, המתפרסת על פני כחמישה דונמים, 170 יחידות דיור – 49 דירות תמורה, עבור הדיירים הקיימים כיום במתחם, ועוד 121 יח"ד חדשות; 400 מ"ר שטחים עבור מבני ציבור; 1,600 מ"ר שטחי מסחר – מהם 1,069 מ"ר חנויות קיימות; ועוד 2,300 מ"ר שטחי תעסוקה

בסך הכול מציעה התוכנית, המתפרסת על פני כחמישה דונמים, 170 יחידות דיור – 49 דירות תמורה, עבור הדיירים הקיימים כיום במתחם, ועוד 121 יח"ד חדשות; 400 מ"ר שטחים עבור מבני ציבור; 1,600 מ"ר שטחי מסחר – מהם 1,069 מ"ר חנויות קיימות; ועוד 2,300 מ"ר שטחי תעסוקה.

התוכנית קובעת עוד כי מיקומו של גן הילדים – במקום כלשהו בקומות המסד - ייקבע בתיאום עם הרשות המקומית, קרי עיריית פתח תקווה, וכי קביעה זו תהווה תנאי לקבלת היתר לפרויקט. עוד קובעת התוכנית כי ניתן יהיה להקצות עד 700 מ"ר מתוך השטח העיקרי של התוכנית עבור מועדוני דיירים וחללי לובי.

המגישה והיזמית של התוכנית, בתחילת דרכה, הייתה  קרן ריאליטי , אשר קידמה את הפרויקט עד לאחרונה. ביוני השנה רכשה את הקרקע חברת צים בהרי , תמורת 48 מיליון שקל. מדובר בפרויקט הדגל של החברה כיום, שמקדמת מיזמי התחדשות עירונית סמוכים ברחובות אורלוב וספיר.

אדריכל התוכנית הוא דוד קנפו ממשרד קנפו כלימור אדריכלים; שמאי המקרקעין הוא משה פרידמן, ממשרד ברק פרידמן קפלנר שימקביץ ושות'; המודד הוא מוחמד מצראוה ממשרד גרינפלד את מצראוה, מודדים מוסמכים.

לעיון בהוראות התוכנית לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתעיריית פתח תקווהרמי גרינברגקרן ריאליטיברק פרידמן קפלנר שימקביץ ושות', כלכלה ושמאות מקרקעיןמשה פרידמןצים בהריפרויקט כיכר התרבות בפתח תקווהפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...