חצי שנה אחרי ההפקדה: אושרה התוכנית להקמת מגדל "גפן-קרסו" בקריית אריה בפתח תקווה

מגדל המשרדים של גפן סוכנויות לביטוח ושל קרסו נדל"ן יצפה על כביש 4 באזור מחלף גהה • יכלול כ-26,000 מ"ר של שטחי תעסוקה, מעל קומה אחת של שטחי מסחר בהיקף 650 מ"ר

שיתוף הכתבה
הדמיית מגדל גפן-קרסו (אדריכל ירון גרנות)הדמיית מגדל גפן-קרסו (אדריכל ירון גרנות)

מגדל המשרדים של גפן סוכנויות לביטוח וקרסו נדל"ן בפתח תקווה יוצא לדרך: לפני כחצי שנה דיווחנו כאן כי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז הפקידה את התוכנית למגדל המשרדים – וכעת מודיעה הוועדה על אישורו, לקראת הקמתו בפועל.

מגדל "גפן- קרסו "צפוי להפוך בעתיד לאחד הסמלים של פתח תקווה ממזרח לכביש 4, שכן הקרקע שעליה יוקם המגדל נמצאת מרחק נגיעה כמעט מכביש 4, באזור מחלף גהה המרכזי, המקשר בין כביש האורך לבין ציר ז'בוטינסקי

הוועדה הודיעה על אישור תוכנית מפורטת מגדל "גפן- קרסו " באזור התעשייה קריית אריה, תוכנית אשר משתרעת על פני כ-5.1 דונמים, וצפויה להפוך בעתיד לאחד הסמלים של פתח תקווה ממזרח לכביש 4, שכן הקרקע שעליה יוקם המגדל נמצאת מרחק נגיעה כמעט מכביש 4, באזור מחלף גהה המרכזי, המקשר בין כביש האורך לבין ציר ז'בוטינסקי.

התוכנית המאושרת כוללת 650 מ"ר מסחר, שיוקמו בעיקרם בקומת הקרקע של המגדל, ועוד 26,006 מ"ר תעסוקה, כל זאת במגדל בן 30 קומות. נציין כי בתוכנית המופקדת מלפני חצי שנה שטחי התעסוקה כללו 200 מ"ר יותר, וכעת הצטמצמו במקצת. המגדל יכלול גם ארבע קומות תת-קרקעיות.

הוראות התוכנית כוללות שינוי ייעוד הקרקע מתעשייה לתעסוקה; קביעת הנחיות איחוד וחלוקה; קביעת זכויות והוראות בנייה; וקביעת קווי בניין. עוד הן קבעו במקור כי השטח המקסימלי למסחר בפרויקט יהיה 1,300 מ"ר – וכי ניתן יהיה להמירו לשטחי תעסוקה, מה שאכן קרה, באופן חלקי

הוראות התוכנית כוללות שינוי ייעוד הקרקע מתעשייה לתעסוקה; קביעת הנחיות איחוד וחלוקה; קביעת זכויות והוראות בנייה; וקביעת קווי בניין. עוד הן קבעו במקור כי השטח המקסימלי למסחר בפרויקט יהיה 1,300 מ"ר – וכי ניתן יהיה להמירו לשטחי תעסוקה, מה שאכן קרה, באופן חלקי. 

נציין כי 30 הקומות של המגדל לא כוללות את הקומה הטכנית שתיבנה על הגג; הקומות התת-קרקעיות ישמשו לחניה, לאחסון ולשטחי שירות. הקומה התת-קרקעית העליונה (קומה מינוס 1 כפי שלרוב היא נקראת) תוקצה גם לשטחים עיקריים, עבור ניהול המבנה והטיפול בו. 10% משטח המגרש יוקצו לטובת גינון.

פרט חשוב נוגע למימוש הבנייה בפועל: על פי הוראות התוכנית, "אם לא יוצא היתר בנייה מכוחה ל-40% לפחות מהשטח הכולל המותר לבנייה בתוך ארבע שנים מיום אישורה, או שפג תוקפו של היתר שניתן משום שלא החלה הבנייה לפיו" – יפוג תוקפה של התוכנית כולה. כעת, לאחר אישורה, יוכלו החברות היזמיות לרכז מאמצים בתהליך הוצאת היתר הבנייה האמור.

באשר למגדל "גפן- קרסו ", הוא יוקם ממש בצמוד לכביש 4 ויצפה עליו, בנקודה מעט צפונית למחלף גהה, בצידה המערבי של קריית אריה. העורך הראשי של התוכנית הוא אדריכל ירון גרנות ממשרד י.י גרנות אדריכלים; יועץ הנוף הוא אדריכל נוף אדיר אלווס ממשרד אדיר יעוץ ופקוח נופי; שמאי התוכנית הוא ירון ספקטור , בעלי משרד ירון ספקטור שמאות מקרקעין; והמודד הוא משה פוגל ממשרד מ. פוגל מדידות הנדסיות.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קרסו נדל"ןעיריית פתח תקווהקריית אריהמגדל גפן-קרסוגפן סוכנויות לביטוחאדריכל ירון גרנותהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...