יוצאים לדרך: הוות"ל אישרה את תחילת העבודות ב"תחנת רבין" בקו הירוק של הרכבת הקלה בת"א

התחנה תיבנה בכיכר רבין, ותציע שתי כניסות – אחת בכיכר עצמה ושנייה במפגש הרחובות אבן גבירול-דוד המלך • "לאורך כל תקופת העבודות יישמרו המעברים להולכי הרגל והגישות לעסקים"

שיתוף הכתבה
הדמיית תחנת רבין של הרכבת הקלה בתל אביב (נת"ע)הדמיית תחנת רבין של הרכבת הקלה בתל אביב (נת"ע)

גם הקו הירוק של הרכבת הקלה בתל אביב מתחיל לנוע לשלב הביצוע: ועדת המשנה של הוועדה לתשתיות לאומיות (הוות"ל), בראשות מתכננת הוועדה, נאוה אלינסקי רדאעי, אישרה לאחרונה את תחילת הביצוע של תחנת הרכבת הקלה בקטע התת-קרקעי "רבין" של הקו הירוק - בליבה של העיר תל אביב.

התחנה תוקם בכיכר רבין, הסמוכה למבנה עיריית תל אביב ולמרכז "גן העיר". לתחנה מתוכננות שתי כניסות: מערבית, שתמוקם בכיכר עצמה, בצמוד לבריכה האקולוגית, ומזרחית, שתמוקם במפגש הרחובות אבן גבירול-דוד המלך.

במנהל התכנון מדגישים כי לאורך כל תקופת העבודות יישמרו המעברים להולכי הרגל והגישות לעסקים. "נתיבי הנסיעה ברחוב אבן גבירול וברחובות החוצים יצומצמו, אך יישארו פתוחים לשני הכיוונים", מדגישים בהודעה.

העבודות להקמת התחנה יכללו העתקה ופינוי של כל התשתיות לרחובות סמוכים, הקמת קופסת התחנה והכניסות אליה. כמו כן, אזורים נרחבים בכיכר יישמרו, לרבות האנדרטה לשואה ולגבורה והעצים בפינה הדרום מזרחית של הכיכר

העבודות להקמת התחנה יכללו העתקה ופינוי של כל התשתיות לרחובות סמוכים, הקמת קופסת התחנה והכניסות אליה. כמו כן, אזורים נרחבים בכיכר יישמרו, לרבות האנדרטה לשואה ולגבורה והעצים בפינה הדרום מזרחית של הכיכר. 

עוד צוין בהודעה כי עד כה אישרה הוות"ל את מסמכי הביצוע של כל "קופסאות התחנות" שהוגשו על ידי חברת נת"ע בקטע התת-קרקעי של הקו הירוק – קטע שיתחיל בצומת הרחובות הר ציון-לוינסקי שבדרום העיר, ויסתיים מעט דרומית לנהר הירקון, סמוך לצומת רוקח. נוסיף ונציין כי בינואר 2020 החלו העבודות המקדמיות עבור הקו הירוק בשטח העיר ראשון לציון.

הקו הירוק יכלול, על פי התכנון, 62 תחנות שיפוזרו על פני כ-39 קילומטרים (החלק התת-קרקעי יימשך ארבעה קילומטרים). הוא יחבר בין ראשון לציון וחולון בדרום לבין הרצליה וצפון תל אביב, ויעבור בין היתר באזור התחנה המרכזית החדשה בתל אביב, באוניברטיסת תל אביב ובהרצליה פיתוח.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרכבת הקלהות"לנאוה אלינסקי רדאעימנהל התכנוןנת"ע
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...