לא "עיר חדשה" – אך תוספת משמעותית בהחלט: הופקדה תוכנית לרובע בן 8,000 יח"ד בג'דיידה-מכר שבגליל

הרובע החדש יכלול גם פארק בשטח 160 דונם, ואזור תעשייה • "בזכות היקף קרקעות המדינה הגדול בתוכנית, היא תיתן מענה לאלפי משפחות וזוגות צעירים בני המקום"

שיתוף הכתבה
הדמיית הרובע החדש בג'דיידה-מכר (קולקר, קולקר אפשטיין אדריכלים)הדמיית הרובע החדש בג'דיידה-מכר (קולקר, קולקר אפשטיין אדריכלים)

הוותמ"ל - הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים – הודיעה על החלטתה אתמול (ד') להפקיד תוכנית להקמת רובע חדש ביישוב ג'דידה-מכר שבגליל המערבי, בן 8,000 יח"ד, תוכנית תמל/1105, שתכלול גם פארק גדול ואזור תעשייה נרחב. במנהל התכנון מדגישים בהודעה שיצאה היום כי "לא מדובר בהקמת יישוב חדש", בניגוד לפרסומים אחרים בכלי התקשורת, אלא אך ורק בהרחבה של היישוב.

"בזכות היקף קרקעות המדינה הגדול בתוכנית, היא תיתן מענה לאלפי משפחות וזוגות צעירים בני המקום", נכתב בהודעה. "התוכנית, ביוזמת משרד הבינוי והשיכון , מתפרסת על פני כ-4,000 דונם, ומציעה סוגי בינוי שונים, בהם גם דירות קטנות ודיור מוגן, במטרה לתת מענה לאוכלוסייה מגוונת ולצרכים המשתנים של היישוב". התוכנית נערכה על ידי משרד קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים. 

הדמיית הרובע החדש בג'דיידה-מכר (קולקר, קולקר אפשטיין אדריכלים)הדמיית הרובע החדש בג'דיידה-מכר (קולקר, קולקר אפשטיין אדריכלים)

במרכז מתחם המגורים החדש תוקם שדרה עירונית ראשית שתכלול חזית פעילה ובה מסחר ומשרדים, ומעליה בתי מגורים עד לגובה של שבע קומות. בחיבור אל היישוב הקיים מציעה התוכנית בנייה למגורים על קרקעות פרטיות, שמחברת באופן הדרגתי בין היישוב הוותיק הקיים לבין הבנייה החדשה והעירונית.
 
"נוסף על יחידות הדיור מציעה התוכנית הקמת מרכז עירוני ראשי (מע"ר) הכולל הקמת שוק עירוני, וכן מבנה עירייה חדש. מיקומו של המע"ר נקבע בחיבור עם היישוב הוותיק, על מנת שישרת את תושבי היישוב כולו ויהווה מקום מפגש עירוני. 

התוכנית כוללת שטחים לצורכי ציבור עבור תושבי השכונה החדשה, ובנוסף הקצאת שטחים עבור מבני ציבור כלל-אזוריים, ובהם מרכז תרבות ומרכז לשירותי חירום.  בחלקה המערבי של התוכנית מוצע אזור תעשייה שיאפשר קידום והרחבה של עסקים הקיימים במתחם כיום, לצד הקמת עסקים חדשים שיחזקו את החוסן הכלכלי של היישוב". אזור התעשייה המדובר יהיה בשטח של 380,000 מ"ר ויכלול שטחי מסחר ותעסוקה.

התוכנית ממוקמת בסמוך לכבישים הארציים 85 מדרום, 70 ממזרח וכביש 6 שצפוי להיבנות בעתיד ממערב. התכנית כוללת גם הרחבה של שני הראשונים, וכן מערך תחבורה ציבורית עירונית אשר ישרת את תושבי המתחם והמרחב

בהיבט התחבורתי, התוכנית כוללת חיבורים רבים בממשק עם היישוב הקיים, "במטרה לייצר מרקם עירוני רציף ופעיל. המתחם עצמו כולל רשת דרכים ענפה כאשר הצירים הראשיים מועצמים בהיקפי הבינוי ובחזיתות הפעילות המוצעות ברחובות". התוכנית ממוקמת בסמוך לכבישים הארציים 85 מדרום, 70 ממזרח וכביש 6 שצפוי להיבנות בעתיד ממערב. התכנית כוללת גם הרחבה של שני הראשונים, וכן מערך תחבורה ציבורית עירונית אשר ישרת את תושבי המתחם והמרחב. 

במסגרת התוכנית, נערך שיתוף ציבור נרחב בהובלת המועצה המקומית. "המידע שנאסף בשלבים המוקדמים של קידום התכנית הופך לתוצר תכנוני עוד טרם הפקדת התוכנית, כל זאת תוך שמירה על סטנדרטים גבוהים של איכות התכנון", מספרים במנהל התכנון. "התוכנית מוצעת גם על שטחי מדינה, כך שניתן מענה למצוקת הדיור גם עבור זוגות צעירים ומחוסרי קרקע".

במשרד הבינוי והשיכון מציינים כי לאחר שהתכנית תקבל תוקף במהלך 2023, יחל שלב השיווקים. "התוכנית צפויה לקדם גם את היישוב הקיים בג'דיידה-מכר, והקמת השכונות החדשות תבוצע במקביל לטיפול ממוקד ביישוב הוותיק - זאת באמצעות תוכנית לשדרוג תשתיות קיימות ולהוספת מוסדות ציבור, שייתנו מענה הולם ל-24,000 תושבי היישוב הוותיק. בין מוסדות הציבור: מרכז אזרחי עם שירותי הצלה וכבאות, מקום לבית מועצה חדש וחניונים לרכב כבד ומשאיות.

בהובלת משרד הבינוי והשיכון התקיימו פגישות רבות עם תושבים, ובשיתוף הרשות המקומית, שדאגה ליידע את ציבור התושבים ובעלי הקרקעות על עתיד הפיתוח, כמו גם לקיים מפגשי הסברה וסיורים בשטח לצד מתכננת הוותמ"ל, סיגי בארי, והצוות שבראשותה".

שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין: ״אישור התוכנית מהווה בשורה של ממש לאזור כולו. התיאום ושיתוף הפעולה ההדוק עם הרשות המקומית, שבמסגרתם נעשתה עבודת תכנון מעמיקה, הביאו לתוצאות בשטח. אני מברך את כל השותפים ומאמין כי זוהי תחילתה של עבודה משותפת רבה בעתיד״.
 
ורד סולומון ממן, האדריכלית הראשית של משרד הבנוי והשיכון: "תוכנית ג'דיידה-מכר היא תוכנית שקיבלה תשומת לב מיוחדת מהאגף הבכיר לתכנון בשל מקומה המיוחד, ממזרח לעכו, בפתחת הגליל המערבי, ובשל מגוון שימושי הקרקע שהיא מציעה. 

שיתוף הפעולה ההדוק עם ראש הרשות ועם הצוות שהוא הוביל יצרו דיאלוג רצוף ויוצא דופן שהביא לידי ביטוי את רצונות התושבים ורצונות היישוב בתוכנית שקודמה יחד. אני גאה לעמוד היום בוותמ"ל לצד ראש הרשות, אחרי מסע ארוך של יצירה ותכנון משותפים שהתאימו לתושבי היישוב. הרבה שעות השקיעו צוות התכנון ואנחנו במשרד הבנוי והשיכון, כדי להקשיב ולהטמיע את הרצונות והרעיונות בתוכנית, שתהווה בסיס מצוין לפיתוח היישוב והאזור כולו. ג'דיידה-מכר מהווה חלק מאשכול גליל מערבי ותתרום משמעותית לעוגן הכלכלי והתיירותי של האשכול".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןמשרד קולקר, קולקר אפשטיין אדריכליםורד סולומון ממןותמ"לזאב אלקיןהמועצה המקומית ג'דיידה-מכר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...