רשות מקרקעי ישראל הודיעה: אושר מתווה פינוי בסיס חיל הים "זיס" באילת – לטובת שיווק 400 יח"ד

במתחם המפונה, ששטחו המוערך הוא כ-103 דונם, מתוכננים לקום גם כ-600 חדרי מלון, וכן שטחי תעסוקה ומסחר • יחידות הדיור שיוקמו וישווקו על הקרקע המפונה יהוו חלק משכונת שחמון הסמוכה לבסיס

שיתוף הכתבה
הדמיית שטח בסיס חיל הים באילת לאחר הפינוי (משרד מייזליץ כסיף רויטמן אדריכלים)הדמיית שטח בסיס חיל הים באילת לאחר הפינוי (משרד מייזליץ כסיף רויטמן אדריכלים)

הנהלת רשות מקרקעי ישראל אישרה לאחרונה את העקרונות והמתווה לפינוי בסיס חיל הים באילת, בסיס "זיס" ששטחו כ-100 דונם, לטובת שיווק קרקע ל-400 יח"ד וכ-600 חדרי מלון בעיר, לצד שטחי תעסוקה ומסחר. בהודעתה היום (ד') מסרה הרשות כי המתווה אושר בישיבה שנערכה לאחרונה – בדרך להמשך התפתחותה הטבעית של העיר לכיוון דרום ולשיפור הקישוריות בין העיר לחוף הים.

הסכם הפינוי עתיד להיחתם הרשות למשרד הביטחון ומשרד האוצר, ועל פי המתווה האמור פינויו של הבסיס ייעשה בהדרגה מעוד שנה וחצי, ויבוצע בארבעה שלבים. ברשות אומרים כי "ההסכם המתגבש הינו המשך שיתוף פעולה פורה וחשוב של משרד הביטחון ורשות מקרקעי ישראל, בהובלתם של אלון יפרח, ראש יחידת מתוו"ה במשרד הביטחון, ומאיר פרי, מנהל אגף בכיר אסטרטגיה ברשות מקרקעי ישראל".

בסיס חיל הים ממוקם בכניסה הדרומית לעיר אילת, על רצועת החוף. הבסיס יושב משני עבריו של כביש 90 – "המחנה העליון", ששטחו 83 דונם, ממוקם מערבית לכביש 90 ובצמוד לשכונות מגורים, ואילו מזרחית לכביש ממוקמים רציפי החוף המשמשים נמל צבאי ימי על שטח של 72 דונם. 

במתווה ההסכם נקבע כי שטח המחנה כולו יצומצם ל-52 דונם בתחום שטח הנמל הימי, דבר שיביא לפינוי כ-20 דונם על קו החוף על ידי משרד הביטחון, נוסף ל-83 דונם שיתפנו, כאמור, במחנה העליון, כך שבסך הכול יתפנו 103 דונם. "העתקתו ובנייתו מחדש של בסיס חיל הים, שנבנה לפני שנים רבות, יאפשר את  התאמתו לצרכיו העתידיים", מוסיפים ברשות.

מימון עלות העתקת הבסיס והתכנסותו נאמד בכ-350 מיליון שקל, אשר ימומנו במשותף על ידי רמ"י ומשרד הביטחון. "ההסכם שייחתם יתווסף להסכמים נוספים שהובילה בשנים האחרונות רשות מקרקעי ישראל בעיר אילת", נכתב בהודעה, "ויוביל לפיתוחה הכלכלי ולצמיחתה של העיר.

להסכם האסטרטגי שעתיד להיחתם תועלות לכל הצדדים המעורבים: בסיס חיל הים ממוקם כיום במקום מרכזי בעיר אילת, והימצאותו מקשה על המשך התפתחותה של העיר, כך שכעת, עם פינויו, תתאפשר הקמת שכונת מגורים איכותית בסמיכות לחוף, ויתאפשר חיבור טוב יותר בין חלקה הצפוני של העיר לחלקה הדרומי. נוסף על כך, פינוי הבסיס ישפר את הקישוריות שבין העיר לחוף הים"

להסכם האסטרטגי שעתיד להיחתם תועלות לכל הצדדים המעורבים: בסיס חיל הים ממוקם כיום במקום מרכזי בעיר אילת, והימצאותו מקשה על המשך התפתחותה של העיר, כך שכעת, עם פינויו, תתאפשר הקמת שכונת מגורים איכותית בסמיכות לחוף, ויתאפשר חיבור טוב יותר בין חלקה הצפוני של העיר לחלקה הדרומי. נוסף על כך, פינוי הבסיס ישפר את הקישוריות שבין העיר לחוף הים ויאפשר גישה קלה יותר לתושבי השכונות הסמוכות לחוף הים מדרום לבסיס ומצפון לו.

פינוי חלקו המערבי של הבסיס כאמור יאפשר להרחיב את שכונת שחמון השוכנת בסמוך. יחידות הדיור שייבנו בשכונה יהיו אטרקטיביות, לאור קירבתן לחוף הים ולמתחם התיירות והבילוי שייבנה בקו החוף, ובזכות הנוף שישתקף מהן. נוסף על הרחבת השכונה, בשטח המערבי של הבסיס שצפוי להתפנות מתוכננים גם שטחי תיירות ותעסוקה אשר יסייעו להמשך צמיחתה הכלכלית של העיר ולהתחדשותו של בסיס חיל הים".

עו"ד יעקב (ינקי) קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל : "רצועת החוף הדרומית של אילת, שאורכה תשעה קילומטרים, אשר נותרה לא מפותחת, הינה הזדמנות יוצאת דופן להעצמת הפוטנציאל הכלכלי והתיירותי של אילת ולפיתוחה באמצעות יצירת מרחבי תיירות ונופש ומיזמים מלונאיים מחד, והגדלת היצע יחידות הדיור של העיר לשנים הבאות מאידך. 

זהו צעד נוסף במסגרת המהלך לפינוי מחנות צה"ל ממרכזי הערים, ולשינוי ייעוד קרקעות שהצבא החזיק בהן לטובת ייעול השימוש בהן למטרות אזרחיות, להגדלת היצע יחידות הדיור ולמטרות תעסוקה, מסחר ותיירות"

זהו צעד נוסף במסגרת המהלך לפינוי מחנות צה"ל ממרכזי הערים, ולשינוי ייעוד קרקעות שהצבא החזיק בהן לטובת ייעול השימוש בהן למטרות אזרחיות, להגדלת היצע יחידות הדיור ולמטרות תעסוקה, מסחר ותיירות".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמשרד האוצרמאיר פרימשרד הביטחוןשכונת שחמון אילתינקי קוינטבסיס חיל הים באילתאלון יפרחמייזליץ-כסיף-רויטמן אדריכלים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...