גם הכנסת מתקדמת בתהליך אישור תוכנית המטרו: הצעת החוק אושרה לקריאה שנייה ושלישית

ההצעה אושרה ותועבר למליאת הכנסת "בתום עשרה דיונים ארוכים בחוק" • בין סעיפי ההצעה: תוקם רשות ייעודית שתהיה עסוקה בקידום מיזם המטרו

שיתוף הכתבה
מטרו גוש דן (יח"צ)מטרו גוש דן (יח"צ)

במקביל לקידומה של התוכנית במוסדות התכנון – מתקדמת גם הכנסת בקידומה של תוכנית המטרו, תוכנית התשתית הגדולה ביותר שקודמה אי פעם בישראל: מדוברות הכנסת נמסר היום (ב') כי הצעת חוק המטרו אושרה לקריאה שנייה ושלישית.

בהודעה נכתב כי "בתום עשרה דיונים ארוכים בחוק, שיביא לראשונה רכבת תחתית בישראל, אושר החוק לקריאה שנייה ושלישית. על פי הצעת החוק שאושרה תוקם רשות ייעודית שתהיה עסוקה בקידום מיזם המטרו. בהצעת החוק נקבעו הוראות לעניין מימון המיזם, היטל השבחה ומס השבחת מטרו. 

בחלק האחרון הגיעו האוצר והרשויות להסכמים וקבעו כי חלוקת נטל המס המטרו המורכב - שיחול באזורי המטרו שיושבחו - יהיה 35% מס השבחת מטרו לקופת המדינה ו-40% מס לקופת הרשות המקומית. עוד נקבע כי הוראות אלו יחולו על תוכניות שיופקדו מ-1.1.23".

נזכיר כי בסוף ספטמבר נערך בכנסת דיון בפרק השלישי של התוכנית - דיון אחד מתוך סדרה של אותם דיונים ממושכים - בנושא מימון ופיתוח המיזם, שהוא חלק מההצעה שאושרה כעת. בדיון זה נכח גם שר האוצר, אביגדור ליברמן, זאת לצד גורמים מקצועיים רלוונטיים המקדמים את התוכנית במוסדות התכנון.

בשורה נוספת בהקשר זה ניתנה לפני כשבוע, אז הודיעה הוועדה לתשתיות לאומיות (הוות"ל) על אישורו של מקטע M1S, הוא המקטע הדרומי של קו M1 של המטרו, והעברתו לאישור הממשלה. בסוף אפריל השנה אושר על ידי הוות"ל קו ראשון בתוכנית המטרו, קו M3, והועבר גם הוא לאישורה של הממשלה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מטרוהכנסתאביגדור ליברמןות"לועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...