אושרה להפקדה תוכנית המתאר הכוללנית לאבן יהודה; תוספת של 4,120 יח"ד עבור 46,900 תושבים

ביישוב חיים כיום 14,200 תושבים, וקיימות כ-3,500 יחידות דיור, לצד עוד 3,500 מאושרות - לא כולל התוספת שבתוכנית המתאר • התוכנית מגדילה גם את השטחים למבני ציבור ואת שטחי המסחר, התעשייה והתעסוקה ביישוב

שיתוף הכתבה
יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז, שירה ברנד (ניב קנטור)יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז, שירה ברנד (ניב קנטור)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז הודיעה כי החליטה להפקיד תוכנית מתאר כוללנית להמשך פיתוח היישוב אבן יהודה שבשרון. התוכנית מציעה הגדלת פוטנציאל המגורים ביישוב על ידי תוספת של 4,120 יחידות דיור חדשות, נוסף על המצב הקיים והמאושר היום, כדי לאפשר הגעה ליעד אוכלוסייה של 46,900 נפש. 

"התוכנית קובעת תמהיל דיור מגוון שייתן מענה לכלל האוכלוסיות, לרבות לבני המקום", נכתב בהודעת מנהל התכנון . "חלק מתוספת יחידות הדיור מתוכננת במרכז היישוב, על ידי עיבוי והגדלת הצפיפות. כמו כן, זוהו מתחמי התחדשות עירונית בשכונות בן גוריון ומכבי, וכן נוצרו שלושה מתחמי תכנון חדשים במערב העיר, עם בינוי עד תשע קומות והקצאת שטחים לדיור בר השגה". התוכנית הוגשה על ידי המועצה המקומית אבן יהודה, ותוכננה על ידי משרד עמוס ברנדייס אדריכלים.

התוכנית כוללת הגדלה של שטחי המסחר בתוך היישוב מ-28,000 מ''ר קיימים ל-49,000 מ''ר, "זאת במטרה להחיות את מרקם היישוב הקיים ולהגביר את העירוניות בתוכו", נכתב בהודעה. כמו כן, התוכנית מגדילה את זכויות הבנייה באזור התעשייה והתעסוקה הצפוני של היישוב מכ-182,500 מ"ר לכ-353,000 מ''ר

נוסף על יחידות הדיור, התוכנית כוללת הגדלה של שטחי המסחר בתוך היישוב מ-28,000 מ''ר קיימים ל-49,000 מ''ר, "זאת במטרה להחיות את מרקם היישוב הקיים ולהגביר את העירוניות בתוכו", נכתב בהודעה. כמו כן, התוכנית מגדילה את זכויות הבנייה באזור התעשייה והתעסוקה הצפוני של היישוב מכ-182,500 מ"ר לכ-353,000 מ''ר.

התוכנית נותנת מענה מלא לטווח ארוך לשטחי הציבור הגדולים הנדרשים, לרבות בניין עירייה חדש, מרכז תרבות ואולם מופעים, פארק מרכזי, בתי ספר על יסודיים, והקמת מועדון ספורט (קאנטרי) נוסף. בסך הכול מציעה התוכנית תוספת של 150 דונם לטובת שטחי ציבור"

"התוכנית נותנת מענה מלא לטווח ארוך לשטחי הציבור הגדולים הנדרשים, לרבות בניין עירייה חדש, מרכז תרבות ואולם מופעים, פארק מרכזי, בתי ספר על יסודיים, והקמת מועדון ספורט (קאנטרי) נוסף", נמסר ממנהל התכנון. "בסך הכול מציעה התוכנית תוספת של 150 דונם לטובת שטחי ציבור, לצד 570 דונם הקיימים ביישוב כיום.

בהיבט התחבורתי מציעה התוכנית שיפור ניכר בחיבורים התחבורתיים למערכת הארצית הסובבת, פיתוח התחבורה הציבורית, הקמת חניוני חנה וסע בקצוות היישוב, שמחוברים לתשתיות התחבורה הציבורית, וכן הקמת שבילי אופניים ושבילים להולכי רגל". 

המועצה המקומית אבן יהודה נמצאת בשרון, ממערב לכביש 4 וממזרח ליישובי חוף השרון; מדרום היא גובלת בכביש 553. שטח השיפוט של היישוב כ-8,260 דונם, והוא מונה כיום כ-14,200 תושבים. ביישוב קיימות כיום כ-3,500 יחידות דיור, ועוד כ-3,500 יחידות מאושרות, ובסך הכול כ-7,080 יחידות דיור. 

יו''ר הוועדה מחוזית מרכז שירה ברנד ציינה את חשיבותה ואת תרומתה התכנונית של תוכנית המתאר הכוללנית ליישוב בטווח הביניים ובטווח הארוך. "התוכנית קובעת את מגמות התכנון העתידיות להמשך פיתוח אבן יהודה תוך הבטחת הצרכים הכלכליים והפרוגרמתיים, לרבות מבני ציבור ושטחים פתוחים, והתשתיות הנדרשות ליעדי האוכלוסייה הקבועים בתוכנית. 

הפתרונות התחבורתיים בתוכנית יתבססו על תחבורה ציבורית המובילה את אוכלוסיית אבן יהודה למוקדי התחבורה הציבורית במרחב, כגון מתח"מים (בני דרור, בית ליד), תחנות רכבת (בית יהושע, נתניה ספיר) ותחנות מטרו (רעננה). פתרונות אלה קיימים חלקית היום, וחלק מהם יוקמו בטווח של 15-5 שנים"

הפתרונות התחבורתיים בתוכנית יתבססו על תחבורה ציבורית המובילה את אוכלוסיית אבן יהודה למוקדי התחבורה הציבורית במרחב, כגון מתח"מים (בני דרור, בית ליד), תחנות רכבת (בית יהושע, נתניה ספיר) ותחנות מטרו (רעננה). פתרונות אלה קיימים חלקית היום, וחלק מהם יוקמו בטווח של 15-5 שנים, בד בבד עם הפיתוח של היישוב".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןמשרד עמוס ברנדייס אדריכלות ותכנון עירוני ואזורישירה ברנדהוועדה המחוזית לתכנון ובנייההמועצה המקומית אבן יהודה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...