הקנאביס מגיע לכינרת: הופקדה תוכנית להקמת חוות גידול בשטח 53 דונם במושב ארבל

מדובר בתוכנית ביוזמת תושב המושב, אשר מקדם בנייה של חממות לגידול ולריבוי קנאביס בסמוך לפארק תעשיות קדמת הגליל • מנסחי התוכנית מעריכים כי היא תבוצע בתוך כחמש שנים

שיתוף הכתבה
הכינרת (שאטרסטוק)הכינרת (שאטרסטוק)

תעשיית הקנאביס הולכת ומתהווה – ומגיעה עד לכינרת: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה צפון הודיעה לאחרונה על הפקדת תוכנית מתאר מקומית ג/25289, היא תוכנית המאפשרת הקמת חווה לגידול ולריבוי קנאביס רפואי, על אדמות המושב ארבל הצופה על ימת הגליל. החווה המתוכננת תשתרע על פני שטח של כ-53 דונם.

"יזם התוכנית, אלי יצחק, הינו תושב ארבל ובעל זכויות בנכס כבעל רשות", נכתב בדברי ההסבר. המגישות הן האגודה השיתופית חקלאית של מושב ארבל, והוועדה המקומית לתכנון ובנייה גליל תחתון. החווה מתוכננת לקום על קרקע חקלאית המוגדרת "חלקות ב'" של המושב, ממזרח לפארק תעשיות קדמת הגליל, שנמצא על כביש 77 המקשר בין טבריה לצומת גולני, ובהמשך לכביש 70.

המגישות הן האגודה השיתופית חקלאית של מושב ארבל, והוועדה המקומית לתכנון ובנייה גליל תחתון. החווה מתוכננת לקום על קרקע חקלאית המוגדרת "חלקות ב'" של המושב, ממזרח לפארק תעשיות קדמת הגליל, שנמצא על כביש 77 המקשר בין טבריה לצומת גולני, ובהמשך לכביש 70

"השימושים המותרים בתחום התוכנית הינם עבור הקמת חוות ריבוי וגידול קנאביס לשימוש רפואי על שימושיה, בהתאם לדרישות משרד הבריאות", נכתב עוד בדברי ההסבר. "היקף הבנייה המבוקש עבור פעילות זו הוא 18,330 מ"ר שטח עיקרי, מתוכם כ-16,875 מ"ר עבור חממות, ויתר הזכויות עבור סככות ומבני תפעול למיניהם. ליזם אישור ראשוני לתכנון/להקמת חוות גידול וריבוי צמחי קנאביס ממשרד הבריאות, מיום 27.2.19. 

התוכנית נשענת על תשתיות קיימות ומתחברת לדרך מאושרת מתוכנית ג/19886; התוכנית מבטלת דרך גישה מאושרת לחוות הלולים הדרומית בתוכנית ג/19886 ומציעה גישה חלופית על בסיס דרך קיימת שאינה סטטוטורית, הנותנת גישה לחוות הלולים ולחוות הקנאביס".

הוראות התוכנית כוללות גם קביעת שימושים, הנחיות, זכויות ומגבלות בנייה בקרקע חקלאית, וכן קביעת תנאים למתן היתרי בנייה. הקרקע החקלאית שעליה תוקם החווה מסתכמת ב-53,574.89 מ"ר. עוד נכתב בהוראות התוכנית כי הזמן המשוער לביצועה הוא חמש שנים

הוראות התוכנית כוללות גם קביעת שימושים, הנחיות, זכויות ומגבלות בנייה בקרקע חקלאית, וכן קביעת תנאים למתן היתרי בנייה. הקרקע החקלאית שעליה תוקם החווה מסתכמת ב-53,574.89 מ"ר. עוד נכתב בהוראות התוכנית כי הזמן המשוער לביצועה הוא חמש שנים.

העורכת הראשית של התוכנית היא מתכננת ג'נין בליש ממשרד ערד ב. שרותים פיננסים, אשר נמצא בסמוך – בפארק התעשיות קדמת הגליל; האדריכל הוא מחמוד מנסור; יועץ התחבורה הוא מהנדס מוחמד סבאח; המודד הוא רפעת מוזלבט. 

לעיון בהוראות התוכנית במלואן לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המחוזית לתכנון ובנייההוועדה המקומית לתכנון ובנייהמושב ארבלקנאביס
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...