יחוברו להן יחדיו: הופקדה תוכנית "מרחב מנשיה" בדרום ת"א – שתחבר בין נווה צדק ליפו

התוכנית מיועדת לייצר רצף בנוי בשטח שממזרח לטיילת ולנמל יפו • היא מציעה, בין היתר, 746 חדרי מלון ועוד 640 יח"ד • המתחם יכלול גם כיכר עירונית ואזור לשימור – על שטח "מוזיאון בתי האוסף" של צה"ל, שפונה ב-2019

שיתוף הכתבה
הדמיית מרחב מנשיה בדרום תל אביב לאחר השלמת התוכנית ( דרמן ורבקל אדריכלות)הדמיית מרחב מנשיה בדרום תל אביב לאחר השלמת התוכנית ( דרמן ורבקל אדריכלות)

התוכנית לחיבור נווה צדק וגבולה הצפוני של יפו יוצאת לדרך: ועדת המשנה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב-יפו הודיעה לאחרונה על הפקדת תוכנית מפורטת בסמכות הועדה המקומית, תוכנית 507-0361469 או תא/4408 – היא תוכנית "מרחב מנשיה", בדרום העיר. התוכנית מתפרסת על שטח של כ-120 דונם, במשולש שבין רחוב קויפמן ממערב, ברנט ממזרח והמסילה של הרכבת הקלה המתוכננת מדרום.

דרום העיר תל אביבדרום העיר תל אביב

מטרות התוכנית הן: "השלמת הרצף העירוני בין שכונת נווה צדק ומבואות יפו הצפוניים, באמצעות המשכיות רחובות ומעברים בין שכונות נווה צדק, צפון יפו ודרום העיר; תוספת רחובות חדשים וחיבורם לרשת הרחובות הסובבים; תוספת שטחים לבינוי ברקמה מעורבת הכוללת שימושים למגורים, למלונאות, למסחר ולשטחים ציבוריים; שימור מורשת המרחב ההיסטורי מבחינת ערכי נוף וטבע ומורשת בנויה, קביעת אתר לשימור ומבנים לשימור; קביעת שטחי ציבור בנויים ופתוחים לרווחת תושבי הסביבה.

החלוקה לשטחי הבינוי ולייעודים בתוכנית: שטחים למבנים ולמוסדות ציבור: עשרה דונמים; שטחים ציבוריים פתוחים: 19 דונם; חדרי מלון: 746 יחידות מלונאיות (30% מהשטחים בייעוד מגורים ותיירות); יחידות דיור: כ-640 יחידות; כיכר עירונית בשטח פתוח של כ-15 דונם, ובו כשישה דונמים למבנים ולמוסדות ציבור וכ-2.6 דונמים לשימושים מסחריים

הוראות התוכנית המופקדת מפרטות את החלוקה לשטחי הבינוי ולייעודים בה: שטחים למבנים ולמוסדות ציבור: עשרה דונמים; שטחים ציבוריים פתוחים: 19 דונם; חדרי מלון: 746 יחידות מלונאיות (30% מהשטחים בייעוד מגורים ותיירות); יחידות דיור: כ-640 יחידות; כיכר עירונית בשטח פתוח של כ-15 דונם, ובו כשישה דונמים למבנים ולמוסדות ציבור וכ-2.6 דונמים לשימושים מסחריים.

"התוכנית הינה מכוח תוכנית המתאר תא/5000 , בהתאם לסעיף 62א(ג) לחוק התכנון והבנייה, ותואמת את הוראות תוכנית המתאר המסמנת את שטח התוכנית כאזור מוטה מלונאות", כך בדברי ההסבר, "אשר במרכזו מתחם לשימור הכולל את מרחב התחנה ומוזיאון בתי האוסף לשעבר. הבינוי מוגדר עד שמונה קומות, עם חזיתות מסחריות. 

התוכנית מגדירה תוואי המחבר את המשך רחוב שלבים אל רחוב קויפמן. לאורך התוואי יתוכננו מעברים רציפים להולכי רגל אל חוף הים, כחלק מציר ירוק עירוני המלווה את המשך שלבים, פארק המסילה ורחוב קויפמן. בתחום התכנון חלה תוכנית תא/1200 הקובעת את מרבית השטח בייעוד תכנון בעתיד ומבנים לשימור על פי תוכנית 2650ב', בתחום מתחם התחנה.

במרחב זה מצויים כיום 'מתחם התחנה', 'מוזיאון בתי האוסף' לשעבר של צבא הגנה לישראל, גינה ומגרשי חנייה זמניים. התוכנית קובעת מערכת רחובות חדשה בחיבור למערך הרחובות העירוני הקיים, מייצרת מגרשים לבינוי ומרחיבה וקובעת את השימושים ואופי הבינוי במרחב התחנה לשימור".

מספר הקומות המרבי בתוכנית הוא שבע, כולל קומת קרקע, בתוספת קומת גג חלקית. התוכנית לא קובעת את היקף שטחי השירות מעל הקרקע ומתחתיה; בהוראות התוכנית נכתב כי "שטחי השירות ייקבעו בעת הוצאת היתר בנייה". עוד מצוין שם כי שטח המרפסות במתחם יהיה עד 14 מ"ר.

נציין כי מתחם "מוזיאון בתי האוסף" המצוין בדברי ההסבר פונה על ידי צה"ל באוגוסט 2019, זאת לטובת התוכנית המופקדת כעת. המוזיאון חלש על שטח של כ-22 דונם, בין רחוב יפו לנווה צדק. במוזיאון היו יותר מ-9,000 פריטים ייחודים, שהועברו לאחסון עד להקמת מוזיאון חדש בלטרון

נציין כי מתחם "מוזיאון בתי האוסף" המצוין בדברי ההסבר פונה על ידי צה"ל באוגוסט 2019, זאת לטובת התוכנית המופקדת כעת. המוזיאון חלש על שטח של כ-22 דונם, בין רחוב יפו לנווה צדק. במוזיאון היו יותר מ-9,000 פריטים ייחודים, שהועברו לאחסון עד להקמת מוזיאון חדש בלטרון. צפו בסרטון מהפינוי (באדיבות משרד הביטחון):

המגישה והיזמית של תוכנית "מרחב מנשיה" היא הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב-יפו; העורך הראשי הוא אדריכל אלי דרמן ממשרד דרמן ורבקל אדריכלות; יועץ התחבורה הוא אינג'ניר אורן צמיר ממשרד מ.ת.נ הנדסת תנועה ותחבורה; שמאי המקרקעין הוא משה פרידמן, ממשרד ברק פרידמן קפלנר שימקביץ ושות' כלכלה ושמאות מקרקעין (BFKS).

לעיון בהוראות התוכנית במלואן לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הביטחוןעירוב שימושיםהוועדה המקומית לתכנון ובנייהתא/5000דרמן ורבקל אדריכלותשכונת נווה צדקעיריית תל אביב-יפוהרכבת הקלהמ.ת.נ הנדסת תנועה ותחבורהברק פרידמן קפלנר שימקביץ ושות', כלכלה ושמאות מקרקעיןמשה פרידמןמוזיאון בתי האוסףאדריכל אלי דרמןאינג'ניר אורן צמירמרחב מנשיה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...