פרוטיאה החלה בהקמת בית הדיור המוגן באלקנה – בהשקעה של 420 מיליון שקל; "יותאם כולו לציבור הדתי-לאומי"

מדובר במתחם שבו זכתה החברה, בבעלות איש העסקים יהושוע שפונדר, במרכז רמ"י לפני כשנתיים • "המתחם נולד על רקע ביקושים יוצאי דופן מצד הציבור הדתי-לאומי"

שיתוף הכתבה
הדמיית בית הדיור המוגן של פרוטיאה באלקנה (יח"צ)הדמיית בית הדיור המוגן של פרוטיאה באלקנה (יח"צ)

חברת פרוטיאה הודיעה לאחרונה כי החלה בהקמת בית הדיור המוגן החדש ביישוב אלקנה הסמוך לאריאל, בעלות השקעה של 420 מיליון שקל. מדובר בבית דיור מוגן בן 250 יחידות דיור, ש"יותאם כולו לציבור הדתי-לאומי", כך בהודעת החברה, אשר את דבר זכייתה במכרז להקמת המתחם פרסמנו כאן באוקטובר 2019.

"פרוטיאה מקימה בימים אלה ביישוב אלקנה את בית הדיור המוגן הראשון בישראל אשר מיועד כולו לציבור הדתי-לאומי", נכתב בהודעה. "הבית החדש יכלול 250 יחידות דיור, אגף תומך ומחלקת אשפוז, וייבנה תוך התאמה מרבית לאורח החיים של האוכלוסייה הדתית-לאומית. 

יחידות הדיור בפרויקט כוללות כיורים כפולים, כיור נטילת ידיים ומרפסות סוכה; מערכת החשמל בדירות המגורים ובשטחים הציבוריים תופעל באמצעות שעוני שבת; לבד מזה, גם השטחים הציבוריים מותאמים לציבור הדתי-לאומי: כל המעליות המשמשות את דיירי הבית הופכות עם כניסת השבת למעליות שבת"

התאמה זו באה לידי ביטוי בכל שלבי התכנון. כך למשל, יחידות הדיור בפרויקט כוללות כיורים כפולים, כיור נטילת ידיים ומרפסות סוכה; מערכת החשמל בדירות המגורים ובשטחים הציבוריים תופעל באמצעות שעוני שבת; לבד מזה, גם השטחים הציבוריים מותאמים לציבור הדתי-לאומי: כל המעליות המשמשות את דיירי הבית הופכות עם כניסת השבת למעליות שבת.

גם אופי ההתנהלות הציבורית בשבת ובחג מותאם לצביון הבית: עם כניסת השבת הדיירים מוזמנים לתפילות שבת וחג משותפות ולארוחות שבת חגיגיות, שאליהן ניתן יהיה להזמין את בני המשפחה. את האירועים החברתיים הנהוגים בערבי שבת וחג בבתי דיור מוגן חילוניים יחליפו זמירות שבת סביב השולחן, בילוי עם המשפחה וערבי שיח עם הדיירות והדיירים. בשל הצביון הדתי והרצון להמשיך ולארח את בני המשפחה בשבתות וחגים, תבנה פרוטיאה בבית החדש כמה דירות אירוח, אשר יהיו מיועדות לבני משפחה שיגיעו לבקר ויוכלו להישאר ללון שם למשך השבת או החג".

החברה מציינת עוד כי "הבית החדש של פרוטיאה נולד על רקע ביקושים יוצאי דופן מצד הציבור הדתי-לאומי, שכבר שנים ארוכות אינו יכול לעבור לדיור מוגן בשל הצורך המתבקש לשנות את אורח החיים המסורתי שאליו התרגל כל חייו, ולהיפרד מהאווירה הקהילתית שבה הוא מורגל". 

מרגע שהודענו על בניית הבית, אנו מוצפים פניות של גמלאים דתיים מכל רחבי הארץ. זיהינו ביקושים יוצאי דופן בקרב הציבור הדתי-לאומי לדיור מוגן איכותי, ואני שמח וגאה על כך שאנו הראשונים שמוציאים לפועל את החזון הזה"

בעלי פרוטיאה, יהושע שפונדר: "מרגע שהודענו על בניית הבית, אנו מוצפים פניות של גמלאים דתיים מכל רחבי הארץ. זיהינו ביקושים יוצאי דופן בקרב הציבור הדתי-לאומי לדיור מוגן איכותי, ואני שמח וגאה על כך שאנו הראשונים שמוציאים לפועל את החזון הזה. הבית המוגן באלקנה יציע לדיירים מגורים בדירות פרטיות ומרווחות, בשילוב מלונאות ברמת אירוח גבוהה וחיי קהילה וחברה ענפים. הדיירים יכולים לבחור את הדירה המתאימה לצורכיהם מתוך מגוון דירות, בגדלים שנעים בין כ-60 מ"ר ל-100 מ"ר".

כאמור, החברה זכתה במכרז רשות מקרקעי ישראל , תמורת מחיר של כ-31.29 מיליון שקל, כולל הוצאות פיתוח. בחוברת המכרז צוין כי חוזה החכירה הוא לתקופה של 49 שנים, עם אופציה לתקופת חכירה נוספת של 49 שנים. עוד נכתב כי על החברה לסיים את עבודות ההקמה בתוך 50 חודשים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלדיור מוגןיהושוע שפונדרפרוטיאההיישוב אלקנה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...