פ"ת: אושרה תוכנית ביג מרכזי קניות למתחם "קניאל"; תוספת של 250,000 מ"ר לתעסוקה ולמסחר

הוועדה המחוזית אישרה את התוכנית, שנחשבת לראשונה המיישמת את עקרונות תוכנית המתאר המטרופוליטנית לקריית אריה • תציע גם 84,000 מ"ר שטחי שירות ועוד 130,000 מ"ר לחניות

שיתוף הכתבה
חי גאליס, מנכ"ל ביג מרכז קניות (ביג מרכזי קניות)חי גאליס, מנכ"ל ביג מרכז קניות (ביג מרכזי קניות)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז אישרה לאחרונה את התוכנית להקמת מתחם תעסוקה ומסחר חדש על שטח מפעל "קניאל" שבאזור התעשייה קריית אריה בפתח תקווה – תוכנית שקידמה חברת ביג מרכזי קניות , ושעל הפקדתה עדכנו כאן ביוני האחרון.

מדובר במתחם משולב לתעסוקה, למסחר, לבילוי ולפנאי, המתוכנן לקום בצומת הרחובות ז'בוטינסקי-משה דיין, במרכז קריית אריה – "אזור התעסוקה המטרופוליני המשני של פתח תקווה", כך בהודעת מנהל התכנון

אזור התעשייה קריית אריה בפתח תקווה (הדמייה)אזור התעשייה קריית אריה בפתח תקווה (הדמייה)

התוכנית מציעה שטח עיקרי של 200,000 מ''ר לתעסוקה ו-50,000 מ"ר למסחר. לזכויות אלו מתווספים 84,000 מ''ר שטחי שירות מעל הקרקע ו-130,000 מ"ר לחניות, בשלושה מפלסים. "הבינוי במתחם כולל מתחם מסחרי בקומת הקרקע וקומת תעסוקה מעליו, תוך שילוב צירי הולכי רגל פתוחים לאורך המתחם ולרוחבו", נכתב בהודעת האישור. "בכמה נקודות משולבים חמישה מגדלי תעסוקה בני כ-40 קומות כל אחד. כמו כן, מוצעות חזיתות מסחריות לאורך רחוב משה דיין ולכיוון תחנת המטרו".

שטח התוכנית הוא כ-63 דונם, והוא גובל מדרום בתחנת הרכבת הקלה המתוכננת של הקו האדום, לאורך ציר ז'בוטינסקי, ובמתחם תחנת המטרו המתוכננת בתת הקרקע, כחלק מהתוואי המתוכנן לאורך רחוב משה דיין ובמפגש עם רחוב גיסין. כמו כן, מתוכנן קו "מהיר לעיר" בסמוך, לאורך ציר רבין-משה דיין, ומקודמת הפרדה מפלסית מכיוון רחוב משה דיין, מעל ציר ז'בוטינסקי ועד לחיבור עם דרך רבין.

השימושים המוצעים בתוכנית הם תעסוקה עתירת ידע, מחקר ופיתוח, משרדים, ירידים ותערוכות, אולפני טלוויזיה, תעשייה ושטחי לוגיסטיקה, מלונאות, מכללות, שימושים ציבוריים, מרפאות, מבני תרבות, אולמי שמחות, מסחר קמעונאי, בילוי, בידור ופנאי"

"התכנון המוצע בתוכנית מתבסס על עקרונות התכנון שנקבעו בתוכנית המתאר לאזור התעסוקה המטרופוליטני, שאושרה על ידי הוועדה מחוזית מרכז בחודש מאי 2020 ומטרתה שדרוג אזור התעשייה באופן שייתן מענה תעסוקתי ברמה מקומית ואזורית-מטרמפולינית", נמסר ממנהל התכנון. "השימושים המוצעים בתוכנית הם תעסוקה עתירת ידע, מחקר ופיתוח, משרדים, ירידים ותערוכות, אולפני טלוויזיה, תעשייה ושטחי לוגיסטיקה, מלונאות, מכללות, שימושים ציבוריים, מרפאות, מבני תרבות, אולמי שמחות, מסחר קמעונאי, בילוי, בידור ופנאי. 

על מנת להבטיח את מימוש התוכנית ובהתאם לתוכנית, קבעה הוועדה כי לאור מקומה המרכזי ייקבע בתוכנית תקן חניה מינימלי, ואף תתאפשר הסבת 50% משטחי החניה התת-קרקעיים לשימושים אחרים, על מנת לעודד שימוש במערכת תחבורה עתירת נוסעים (מתע"ן)".

כאמור, היזמית של התוכנית היא חברת ביג מרכזי קניות , שרכשה את המתחם בשנת 2008 מאיש העסקים אהוד בן ש"ך, תמורת 204 מיליון שקל. מפעל קניאל שפעל במתחם היה מפעל לייצור קופסאות פח, אשר הפסיק לפעול בשנת מכירת המתחם, לפני כ-13 שנה.

התוכנית מציעה מגוון רחב של עירוב שימושים ומחזקת את המרחב העירוני, תוך ניצול יעיל של מערך התחבורה הציבורית הקיים והמתוכן במקום. נוסף על כך, התוכנית תורמת לאיזון הכלכלי של העיר, שבה מאושרות ומתוכננות אלפי יחידות דיור"

יו''ר הוועדה המחוזית מרכז, שירה ברנד: "מדובר בתוכנית ראשונה המממשת את תוכנית המתאר המטרופוליטנית. התוכנית מציעה מגוון רחב של עירוב שימושים ומחזקת את המרחב העירוני, תוך ניצול יעיל של מערך התחבורה הציבורית הקיים והמתוכן במקום. נוסף על כך, התוכנית תורמת לאיזון הכלכלי של העיר, שבה מאושרות ומתוכננות אלפי יחידות דיור".

מתכנן מחוז מרכז במנהל התכנון, גיא קפלן, ציין כי "התוכנית מיישמת את מדיניות הוועדה המחוזית ומנהל התכנון להעצמת השימושים לאורך צירי רק"ל ותחנות המטרו, תוך תכנון קישוריות ואיכות תכנונית למרחב הקרוב והסובב את תחנות הסעת ההמונים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןביג מרכזי קניותגיא קפלןחי גאליסקריית אריהשירה ברנדמשרד מן שנער אדריכליםהוועדה המחוזית לתכנון ובנייהמתחם קניאל בפתח תקווהאהוד בן ש"ך
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...