ארבע ב"מכה" אחת: הוועדה המחוזית החליטה על הפקדת ארבע תוכניות התחדשות בירושלים – עם כ-1,000 יח"ד

מדובר במתחמים בשכונת רסקו (שתי תוכניות),בשכונת קריית היובל ובשכונת קריית מנחם • התוכניות מציעות עירוב שימושים, ובשלוש מהן אף דרגנועים להנגשת הרכבת הקלה

שיתוף הכתבה
הדמיית הפרויקט ברחוב התקופה בירושלים (ביטמן-בן צור אדריכלים)הדמיית הפרויקט ברחוב התקופה בירושלים (ביטמן-בן צור אדריכלים)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים, בראשות עמיר שקד, החליטה אתמול (א') על הפקדת ארבע תוכניות נוספות להתחדשות עירונית, הכוללות בסך הכול כ-1,000 יחידות דיור בירושלים – זאת בהמשך לאישור התוכנית ברחוב פארן 1, שעליו דיווחנו כאן אתמול. מדובר בתוכניות ברחוב התקופה וברחוב טשרניחובסקי בשכונת רסקו, בתוכנית ברחוב ברזיל בשכונת קריית היובל ובתוכנית ברחוב דהומי בקריית מנחם.

התוכנית ברחוב התקופה משתרעת על פני כשלושה דונמים, וממוקמת בין הרחובות שמעוני, התקופה והרצוג. התוכנית מציעה הקמת 104 יחידות דיור בשני מבנים, המשלבים בינוי בגובה 14 קומות כלפי רחוב התקופה וארבע קומות תעסוקה ומסחר כלפי רחוב הרצוג

התוכנית ברחוב התקופה משתרעת על פני כשלושה דונמים, וממוקמת בין הרחובות שמעוני, התקופה והרצוג. התוכנית מציעה הקמת 104 יחידות דיור בשני מבנים, המשלבים בינוי בגובה 14 קומות כלפי רחוב התקופה וארבע קומות תעסוקה ומסחר כלפי רחוב הרצוג. 

נוסף על יחידות הדיור, התוכנית כוללת מרחב ציבורי איכותי ובו הרחבת מדרכות, מסחר ותעסוקה בחזיתות פעילות, גינה ציבורית ומעברים מהשכונה לציר הרכבת הקלה. 250 מ"ר יוקצו עבור שימושי תרבות וקהילה ו-250 מ"ר עבור בית כנסת. במתחם מצויים כיום שני מבני שיכון ישנים בני 4-3 קומות הכוללים 31 יחידות דיור, שיפונו לטובת הפרויקט החדש. התוכנית הינה ביוזמת חברת גלקופ, ונערכה על ידי משרד ביטמן בן צור אדריכלים.

התוכנית ברחוב טשרניחובסקי משתרעת על פני שבעה דונמים, וממוקמת בין הרחובות טשרניחובסקי ושמעוני. התוכנית מציעה 200 יח"ד בארבעה מבנים בגבהים משתנים. בקומות הקרקע של הבניינים יוקמו חזיתות מסחריות ושטחי ציבור לטובת גני ילדים, שימושים קהילתיים ובית כנסת.

התוכנית כוללת מרחב ציבורי איכותי ובו הרחבה משמעותית של המדרכות, פיתוח מעברים בין הרחובות טשרניחובסקי ושמעוני על ידי דרגנועים להנגשת תחנת הרק"ל לשכונת רסקו, ולקישור המשכי ורציף בין חלקי השכונה עד לציר הרכבת הקלה ותחנת הרכבת ברחוב הרצוג

נוסף על יחידות הדיור, התוכנית כוללת מרחב ציבורי איכותי ובו הרחבה משמעותית של המדרכות, פיתוח מעברים בין הרחובות טשרניחובסקי ושמעוני על ידי דרגנועים להנגשת תחנת הרק"ל לשכונת רסקו, ולקישור המשכי ורציף בין חלקי השכונה עד לציר הרכבת הקלה ותחנת הרכבת ברחוב הרצוג. כן מוצעת כיכר ציבורית ושטח ציבורי פתוח בין המבנים, המהווה המשך רציף של שטח פתוח שכונתי מרכזי. במתחם מצויים כיום שני מבני שיכון ישנים בני 4-3 קומות, הכוללים 108 יחידות דיור, שיפונו לטובת הפרויקט החדש. התוכנית הוגשה על ידי עיריית ירושלים, ונערכה על ידי משרד ביטמן בן צור אדריכלים.

התוכנית ברחוב ברזיל משתרעת על פני כעשרה דונמים, וממוקמת במתחם הרחובות ברזיל ואולסוונגר, אשר סומן כאחד המתחמים להתחדשות בתוכנית האב לשכונה. התוכנית מציעה את 600 יחידות דיור שיוקמו בארבעה מבנים בני 20 קומות. 

נוסף על יחידות הדיור, התוכנית כוללת הרחבה משמעותית של המרחב הציבורי במפלס רחוב ברזיל ובמפלס רחוב אולסוונגר, שדרה ורחבות ציבוריות המשלבות שטחי מסחר, שטח של כדונם וחצי הכולל שימושים ציבוריים שונים, ושתי מערכות דרגנועים לטובת חיבור בין מפלס רחוב ברזיל ורחוב אולסוונגר ושיפור נגישות התושבים לציר הרכבת הקלה ברחוב הנטקה. במתחם קיימים חמישה מבני שיכון ותיקים בני שמונה קומות הכוללים 153 יחידות דיור, שיפונו לטובת הפרויקט החדש. התוכנית הינה ביוזמת חברת אבני דרך , ונערכה על ידי משרד יגאל לוי אדריכלים.

התוכנית ברחוב דהומי משתרעת על פני שני דונמים וחצי. היא כוללת 143 יחידות דיור שייבנו במבנה אחד של עשר קומות ובמבנה נוסף של 20 קומות. נוסף על יחידות הדיור, התוכנית כוללת בין היתר את שיפור של המרחב הציבורי על ידי הרחבת רחוב דהומי, 130 מ"ר עבור שטחי ציבור לטובת כיתת גן ילדים ו-220 מ"ר לטובת מוסדות קהילה

תוכנית ברחוב דהומיתוכנית ברחוב דהומי

התוכנית ברחוב דהומי משתרעת על פני שני דונמים וחצי. היא כוללת 143 יחידות דיור שייבנו במבנה אחד של עשר קומות ובמבנה נוסף של 20 קומות. נוסף על יחידות הדיור, התוכנית כוללת בין היתר את שיפור של המרחב הציבורי על ידי הרחבת רחוב דהומי, 130 מ"ר עבור שטחי ציבור לטובת כיתת גן ילדים ו-220 מ"ר לטובת מוסדות קהילה. במתחם קיים מבנה שיכון ישן בן ארבע קומות, ובו 32 יחידות דיור שיפונו לטובת הפרויקט החדש. התוכנית הינה ביוזמת חברת יהודה רחמים, ונערכה על ידי משרד בריידמן-אגמון אדריכלים.

התוכניות כוללות עירוב שימושים המשלב בין מגורים ובין גני ילדים, מעונות יום, לצד שטחי תעסוקה ומסחר שכונתיים בחזיתות הרחוב, ובכך מסייעות להפיכת הרקמה העירונית לפעילה, מגוונת ומעניינת, זאת בהתאם לחזון ההתחדשות העירונית של הוועדה המחוזית בדבר ציפוף הרקמה הבנויה, על מנת לשפר את איכות החיים העירונית בירושלים"

מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון, שירה תלמי-באבאי: "התוכניות ממשיכות את תנופת ההתחדשות העירונית בירושלים ומציעות, לבד מתוספת יחידות דיור לעיר ומשדרוג הרקמה הבנויה, גם שדרוג משמעותי של מרחב ציבורי, הנגשת תחנות הרכבת הקלה על ידי דרגנועים ושדרוג של רמת השירותים העירוניים. 

התוכניות כוללות עירוב שימושים המשלב בין מגורים ובין גני ילדים, מעונות יום, לצד שטחי תעסוקה ומסחר שכונתיים בחזיתות הרחוב, ובכך מסייעות להפיכת הרקמה העירונית לפעילה, מגוונת ומעניינת, זאת בהתאם לחזון ההתחדשות העירונית של הוועדה המחוזית בדבר ציפוף הרקמה הבנויה, על מנת לשפר את איכות החיים העירונית בירושלים ולענות על הביקושים ליחידות דיור בעיר תוך הימנעות מבנייה בשטחים פתוחים ככל הניתן".

1,000 יחידות הדיור בארבע התוכניות יאפשרו לזוגות צעירים ולמשפחות צעירות לקבוע את מקום מושבם בבירה. ירושלים עוברת בימים אלה מהפך ומאשרת אלפי יחידות דיור חדשות שעתידות להתווסף לעיר בשנים הקרובות, בדגש על התחדשות עירונית "

ראש העיר, משה ליאון: "1,000 יחידות הדיור בארבע התוכניות יאפשרו לזוגות צעירים ולמשפחות צעירות לקבוע את מקום מושבם בבירה. ירושלים עוברת בימים אלה מהפך ומאשרת אלפי יחידות דיור חדשות שעתידות להתווסף לעיר בשנים הקרובות, בדגש על התחדשות עירונית , וזאת נוסף על בניית מתחמי תעסוקה ושדרוג התשתיות".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןעיריית ירושליםמשה ליאוןמשרד יגאל לוי אדריכליםמשרד ביטמן-בן צורשירה תלמי-באבאייהודה רחמיםהוועדה המחוזית לתכנון ובנייהאבני דרך התחדשות עירוניתגלקופמשרד בריידמן-אגמון אדריכלים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...