כשנתיים וחצי לאחר שהוצגה ע"י שר האוצר כחלון: רמ"י מינתה את צוותי התכנון לתוכנית המתאר במפרץ חיפה

התכנון העדכני כולל 70,000 יח"ד, ארבעה מיליון מ"ר לשטחי תעסוקה, מסחר, מלאכה ולוגיסטיקה, ועוד 1,100 חדרי מלון • "אבן דרך משמעותית בתהליך המורכב של שינוי אופי מפרץ חיפה - מאזור לתעשייה כבדה לאזור עירוני שוקק"

שיתוף הכתבה
הדמיית תוכנית מפרץ חיפה החדש (יער קורין)הדמיית תוכנית מפרץ חיפה החדש (יער קורין)

במרץ 2019 נראה היה שנפל דבר בישראל: שר האוצר דאז, משה כחלון, ששימש גם כיו"ר מועצת מקרקעי ישראל, הציג את התוכנית הלאומית למפרץ חיפה, בפני ראשי רשויות מהאזור. גם כאן נכתב על האירוע החגיגי, שאמור היה להיות יריית הפתיחה להקמת "מרחב אורבני חדשני" במקום מפעלי התעשייה המזהמים והמוכרים של המפרץ.

מטרת העל, כפי שהוצגה אז, הייתה פינוי של המפרץ, בשטח כולל של כ-41,000 דונם, והקמת 83,000 יח"ד, 2.1 מיליון מ"ר שטחי תעסוקה ומסחר, פארק מטרופוליני גדול ו-2,200 דונם של שטחים פתוחים.

רשות מקרקעי ישראל הודיעה כי ניתן אור ירוק להתקדמות התכנון במפרץ חיפה – על ידי מינוי צוותי התכנון שיקדמו את התכנון בר הקיימא למפרץ, "בעקבות  המלצות ועדת המנכ"לים הבין-משרדית לפיתוח וקידום המפרץ"

היום (ב'),יותר משנתיים וחצי לאחר מכן, הודיעה רשות מקרקעי ישראל כי ניתן אור ירוק להתקדמות התכנון במפרץ חיפה – על ידי מינוי צוותי התכנון שיקדמו את התכנון בר הקיימא למפרץ, "בעקבות  המלצות ועדת המנכ"לים הבין-משרדית לפיתוח וקידום המפרץ", כך בהודעה. 

"הצוותים יפעלו להכנת תכנית מתאר ארצית למפרץ חיפה, ששטחו 26,000 דונם, המצוי בלב ליבו של מטרופולין חיפה. התוכנית מבוססת על תכנית השלד שעליה שקד במשך כשנתיים צוות רב תחומי בניהול רשות מקרקעי ישראל , ובשיתוף עם מנהל התכנון והמועצה הלאומית לכלכלה".

על פי ההודעה מהיום, זכויות הבנייה בתוכנית עודן גדולות מאוד – אך שונות מהכרזות כחלון: שטחי התכנית יכללו 70,000 יח"ד, ארבעה מליון מ"ר שטחי תעסוקה, מסחר, מלאכה ולוגיסטיקה, 1,100 חדרי מלון וכ-5,500 דונם שטחים ירוקים. 

התוכנית תוביל לחיזוק כלכלי, תחבר את העיר לים ולנמל, תספק מענה לצורכי משק האנרגיה, תעסוק בניהול מי הנגר, ותיתן פתרונות לבעיות הניקוז וההצפות הקיימות כיום באגן הקישון"

"התוכנית תוביל לחיזוק כלכלי, תחבר את העיר לים ולנמל, תספק מענה לצורכי משק האנרגיה, תעסוק בניהול מי הנגר, ותיתן פתרונות לבעיות הניקוז וההצפות הקיימות כיום באגן הקישון", נכתב בהודעת רמ"י.

מטרות התוכנית המוגדרות:

• ניקוי הזיהומים הסביבתיים וביטול הסיכונים הנובעים מהמצב הקיים
• היפוך המגמות הדמוגרפיות ומשיכת אוכלוסיות צעירות מכל רחבי המדינה
• העצמת הפיתוח הכלכלי במחוז חיפה בכלל ובעיר חיפה בפרט
• יצירת מרכז פיתוח ומוקד חדשנות בקנה מידה עולמי
• יצירת מקומות עבודה וחיזוק מעמד המחוז והעיר חיפה ברמה הלאומית והבינלאומית.

מברך על מינוי צוותי התכנון שיפעלו לקידום תוכנית המתאר הארצית  במפרץ חיפה. אני סמוך ובטוח שהתוכנית תוביל להעצמה משמעותית של העיר חיפה ושל המטרופולין כולו, ותיצור מרחב אורבני שוקק חיים, בר קיימא"

עו"ד יעקב (ינקי) קוינט, מנהל רמ"י: "אני מברך על מינוי צוותי התכנון שיפעלו לקידום תוכנית המתאר הארצית  במפרץ חיפה. מדובר על אבן דרך משמעותית בתהליך המורכב של שינוי אופי מפרץ חיפה - מאזור לתעשייה כבדה, המהווה סיכון לאוכלוסייה ומונע את התפתחות המטרופולין, לאזור עירוני שוקק המבוסס על משולש החדשנות הטכנולוגית, הפעילות הנמלית והתיירות. אני סמוך ובטוח שהתוכנית תוביל להעצמה משמעותית של העיר חיפה ושל המטרופולין כולו, ותיצור מרחב אורבני שוקק חיים, בר קיימא".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמשה כחלוןינקי קוינטמפרץ חיפה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...