לאחר אישור ההפקדה בינואר: הופקדה תוכנית הרחבת מושב כמהין שבנגב; תאפשר הוספת 440 יח"ד

התוכנית קובעת שלוש יח"ד לכל נחלה במושב, שיכלול 100 נחלות, וכן 40 יחידות דיור למגורים זמניים • עוד היא מאשרת הקמת 100 דירות קטנות, "יחידות הורים" בשטח 55 מ"ר

שיתוף הכתבה
מושב כמהין (יח"צ)מושב כמהין (יח"צ)

לאחר שאושרה להפקדה על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום בינואר 2021, הופקדה תוכנית ההרחבה של היישוב כמהין שבנגב – אשר תושביו ממתינים לבשורה כבר כמעט 15 שנים. מדובר במושב עובדים שנמצא בפתחת ניצנה, סמוך לגבול עם מצרים, ובו 55 משפחות כיום. התוכנית המופקדת תאפשר את הרחבתו המשמעותית, כך שיכלול יותר מ-350 משפחות בסך הכול.

במושב מאושרות כיום 60 נחלות עם שתי יחידות דיור בכל אחת, ואושרה לו תוספת של עוד 40 נחלות. בהתאם, התוכנית קובעת זכויות והוראות בנייה לסה"כ 100 נחלות. גודל חלקת המגורים בכל נחלה הוא 2.5 דונם. הנחלות הקיימות מקבלות השלמה לשטח של 2.5 דונם בחלקות נפרדות"

"התוכנית מסדירה מסגרת סטטוטורית עדכנית לשטחו הבנוי של המושב", נכתב בדברי ההסבר. "במושב מאושרות כיום 60 נחלות עם שתי יחידות דיור בכל אחת, ואושרה לו תוספת של עוד 40 נחלות. בהתאם, התוכנית קובעת זכויות והוראות בנייה לסה"כ 100 נחלות. גודל חלקת המגורים בכל נחלה הוא 2.5 דונם. הנחלות הקיימות מקבלות השלמה לשטח של 2.5 דונם בחלקות נפרדות. כל חלקות המגורים המוצעות בתוכנית הן בייעוד קרקע 'מגורים ביישוב כפרי'.

התכנית מרחיבה את אפשרויות התעסוקה בתחום הנחלות. לצורך זה היא מוסיפה שימושים לא-חקלאיים בנחלות, בהתאמה למסמך המדיניות של הוועדה המחוזית משנת 2015. התוכנית מייעדת שטחים למבנים ומוסדות ציבור, ספורט ונופש, שטחים פתוחים ואזור מעורב למסחר, תעסוקה ותיירות, הכולל אכסון מלונאי".

חישוב מספר יחידות הדיור הכלולות במסגרת התוכנית מעט מורכב. ננסה לפשט זאת: מבחינת הנחלות במושב, מאושרות בסך הכול 180 יח"ד במקור. תוכנית זו מוסיפה יח"ד אחת לכל נחלה קיימת, ועוד 40 נחלות חדשות שבהן יותרו שלוש יח"ד – כך שבסך הכול במסגרת זו יהיו 300 יח"ד. 

התוכנית מאפשרת בנייה של עוד 40 יח"ד בייעוד דיור מיוחד - למגורים זמניים. וזה לא הסוף: היא מאפשרת גם הקמת 100 יח"ד קטנות ("יחידות הורים") בשטח של עד 55 מ"ר ליחידה, ויח"ד קטנה אחת בכל נחלה. יח"ד אלו לא נספרות במכסת היח"ד של תמ"א 35 . כך, בסופו של דבר, מאפשרת התוכנית 440 יחידות דיור במושב

התוכנית מאפשרת בנייה של עוד 40 יח"ד בייעוד דיור מיוחד - למגורים זמניים. וזה לא הסוף: היא מאפשרת גם הקמת 100 יח"ד קטנות ("יחידות הורים") בשטח של עד 55 מ"ר ליחידה, ויח"ד קטנה אחת בכל נחלה. יח"ד אלו לא נספרות במכסת היח"ד של תמ"א 35 . כך, בסופו של דבר, מאפשרת התוכנית 440 יחידות דיור במושב - 160 יח"ד נוספות על 180 יח"ד המאושרות, שהן בסך הכול 340 יח"ד, לא כולל יח"ד קטנות.

לצד כל אלו מסדירה התוכנית המופקדת דרך גישה חדשה ליישוב, ואת מערכת התנועה והדרכים הפנימיות, "במטרה ליצור מרחב הליכתי בעל העדפה להולכי רגל, לאופניים ולרכב תפעולי נלווה", כך בהגדרותיה. "התכנית מסדירה בתחומה רצועה לתכנון קו להולכת מי מערכת על פי תמ"א/1, בצמידות לדרך 17".

התוכנית משתרעת על פני כ-619 דונם, ומגדירה גם ייעודים נוספים שייכללו בה – ביניהם 500 חדרי מלון, שאינם חלק מספירת יחידות הדיור שציינו עד כה. כמו כן מגדירה התוכנית כ-5,605 מ"ר שטחי מסחר, כ-17,200 מ"ר שטחים עבור מבני ציבור וכ-40,692 מ"ר שטחי תעסוקה

התוכנית משתרעת על פני כ-619 דונם, ומגדירה גם ייעודים נוספים שייכללו בה – ביניהם 500 חדרי מלון, שאינם חלק מספירת יחידות הדיור שציינו עד כה. כמו כן מגדירה התוכנית כ-5,605 מ"ר שטחי מסחר, כ-17,200 מ"ר שטחים עבור מבני ציבור וכ-40,692 מ"ר שטחי תעסוקה.

לעיון בהוראות התוכנית לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המחוזית לתכנון ובנייהמושב כמהיןדירות קטנותנחלות במושביםדיור מיוחד
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...