בהמשך להודעה מהשבוע שעבר: הוותמ"ל אישרה להפקדה את השכונה החדשה בג'סר א-זרקא

מדובר בשכונה שתכלול 520 יחידות דיור חדשות, במערב ג'סר • ההפקדה מגיעה בהמשך לדיון שנערך בוותמ"ל בשבוע שעבר, ושעליו דיווחנו כאן לראשונה • במסגרת ההחלטה תורחב שמורת נחל תנינים

שיתוף הכתבה
סיגי בארי, מתכננת הוותמ"ל (יח"צ)סיגי בארי, מתכננת הוותמ"ל (יח"צ)

הוועדה למתחמים מועדפים לדיור (הוותמ"ל) אישרה להפקדה את התוכנית להקמת שכונה חדשה במערב היישוב ג'סר א-זרקא, המיועדת לבני היישוב – זאת בהמשך להודעה על הדיון בנושא, שאותה פרסמנו כאן בשבוע שעבר. שטח התוכנית הוא כ-130 דונם, ורובו קרקע פרטית של תושבי היישוב.

התוכנית, המקודמת על ידי המועצה המקומית ג'סר א-זרקא, מציעה הקמת 520 יחידות דיור בבנייני מגורים של 6-5 קומות, בהם כאלו בעירוב שימושים, שישלבו חזיתות מסחריות. כמו כן, יוקצו כ-3,000 מ"ר עבור שטחי מסחר, "שעתידים לחזק את כלכלת היישוב"

התוכנית, המקודמת על ידי המועצה המקומית ג'סר א-זרקא, מציעה הקמת 520 יחידות דיור בבנייני מגורים של 6-5 קומות, בהם כאלו בעירוב שימושים, שישלבו חזיתות מסחריות. כמו כן, יוקצו כ-3,000 מ"ר עבור שטחי מסחר, "שעתידים לחזק את כלכלת היישוב", כך לדברי מנהל התכנון . במנהל מדגישים עוד כי התוכנית תואמת את תוכנית המתאר הכוללנית ליישוב שאושרה ב-2018. היא נערכה על ידי אדריכל יצחק פרוינד.

נוסף על כך כוללת התוכנית פארק ציבורי גדול על שישתרע על שטח של 27 דונם, ויתחבר עם שמורת הטבע נחל תנינים. הוותמ"ל קבעה בהחלטתה כי נוסף על הפארק החדש, תורחב גם השמורה המוכרזת - על חשבון שטחים שהוגדרו בעבר כקרקע חקלאית.

התוכנית כוללת חלק מ"דרך הים" ההיקפית, המחברת את הכניסה הצפונית ליישוב ושמורת נחל תנינים עם מוקדי המשיכה התיירותיים בחוף הים, ועם כפר הדייגים הייחודי של ג'סר א-זרקא. את דרך הים מלווים ממזרח טיילת ושביל אופניים היקפי, שיסמנו את קו החיבור בין השכונה לבין שמורת נחל תנינים. אל דרך זו, שתהיה הראשית בשכונה ושלאורכה יוקמו עסקים מקומיים, מתחברות דרכים מקשרות בין המרקם הוותיק של היישוב והשכונה החדשה.

מדובר בבשורה אמיתית ליישוב ג'סר א-זרקא, שתעלה את רמת החיים ביישוב ותזניק אותו קדימה. יש בה שילוב מנצח של פתרונות דיור איכותיים לזוגות הצעירים, ושמירה על ערכי הטבע המיוחדים שעוטפים את ג'סר א-זרקא"

מתכננת הוותמ"ל במנהל התכנון, אדריכלית סיגי בארי: "מדובר בבשורה אמיתית ליישוב ג'סר א-זרקא, שתעלה את רמת החיים ביישוב ותזניק אותו קדימה. יש בה שילוב מנצח של פתרונות דיור איכותיים לזוגות הצעירים, ושמירה על ערכי הטבע המיוחדים שעוטפים את ג'סר א-זרקא". 

ראש המועצה המקומית ג'סר א-זרקא, מוראד עמאש: "אנו גאים בקידום התוכנית, שתיתן לבני ולבנות היישוב הזדמנות סוף-סוף להקים את ביתם, לאחר שנים ארוכות של מחסור בקרקע לבנייה. התוכנית והפארק החדש מבטאים את החיבור העמוק של תושבי היישוב לנחל תנינים ולטבע הסובב אותנו".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןאדריכלית סיגי באריותמ"להמועצה המקומית ג'סר א-זרקאמוראד עמאש
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...