שר הבינוי והשיכון זאב אלקין: "חצינו השנה את רף 90,000 השיווקים, ויש סיכוי טוב שנסיים עם 100,000"; "יזמים לא קוראים מספיק את המפה"

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין דיבר בשיחת "אחד על אחד" עם דני קושמרו בפסגת הנדל"ן 2021 ואמר: "מי שהיום מהמר במכרזים האלה ומציע הצעות גבוהות – מסתכן מאוד. הוא לא קורא את המציאות"

שיתוף הכתבה
שר הבינוי והשיכון זאב אלקין בפסגת הנדל"ן 2021 (יוסי אלטרמן)שר הבינוי והשיכון זאב אלקין בפסגת הנדל"ן 2021 (יוסי אלטרמן)

"חצינו השנה, בניגוד לכל הציפיות האופטימיות ביותר, רף של 90,000 שיווקים - ויש סיכוי טוב שנסיים עם 100,000 שיווקים השנה. צריך להבין את המשמעות של הדבר הזה: מספר השיא עד היום היה 70,000 שיווקים בשנה, בימי משה כחלון, והשנה נעבור את זה בגדול. המשמעות היא עסקאות רבות בשטח בשנה הבאה - כבר השנה אנחנו בשיא של כל הזמנים גם מהבחינה הזאת -  ומשם להתחלות בנייה". 

מספר השיא עד היום היה 70,000 שיווקים בשנה, בימי משה כחלון, והשנה נעבור את זה בגדול. המשמעות היא עסקאות רבות בשטח בשנה הבאה - כבר השנה אנחנו בשיא של כל הזמנים גם מהבחינה הזאת -  ומשם להתחלות בנייה"

כל אמר היום (ב') שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, בשיחת "אחד על אחד" עם המנחה דני קושמרו, מגיש N12, במסגרת אירוע פסגת הנדל"ן שמתקיים לאורך היום. אלקין אף שלח מסר ברור ליזמים אשר משתתפים במכרזי רשות מקרקעי ישראל , על רקע עליית המחירים המשמעותית השנה"

"מי שהיום מהמר במכרזים האלה ומציע הצעות גבוהות – מסתכן מאוד. הוא לא קורא את המציאות, לפיה כמות הדירות שתצא לשוק תהיה במספרים מאוד גדולים. יזמים מגיבים, ובצדק מבחינה מסוימת, למה שקרה עד עכשיו – אבל הם לא קוראים מספיק את המפה, לא מבינים כנראה לאן אנחנו הולכים בעתיד. 

אם השנה הגענו למה שהגענו – אחרי עבודה קשה ומאומצת מאוד - ברור שלא נעצור גם בשנה הבאה. אנחנו הולכים להציף את מדינת ישראל בדירות. אני בעד שיבואו יזמים ויגישו הצעות במכרזים, אבל אני אומר להם: תחשבו טוב מה אתם מציעים, שלא תמצאו את עצמכם במשבר".

אם השנה הגענו למה שהגענו – אחרי עבודה קשה ומאומצת מאוד - ברור שלא נעצור גם בשנה הבאה. אנחנו הולכים להציף את מדינת ישראל בדירות. אני בעד שיבואו יזמים ויגישו הצעות במכרזים, אבל אני אומר להם: תחשבו טוב מה אתם מציעים, שלא תמצאו את עצמכם במשבר"

"המספרים במכרזים על הקרקעות יֵרדו דרמטית, והיזמים ישלמו הרבה פחות על הקרקע, כי רוב השירותים שאנחנו מציעים מעכשיו בתור מדינה – הם דרך מחיר מטרה. המשמעות היא שאתה כיזם מתחייב מראש למחיר קבוע לפי שומה של שנת 2020, עוד לפני העלייה הגדולה, עם הצמדה למדד המחירים לצרכן.

מדינת ישראל החליטה כאן החלטה לא פשוטה, ו-ויתרה על הספסרות בקרקע ועל הכנסות של בין 13 ל-20 מיליארד שקל, כהכנסות צפויות, כל זה כדי לשהדברים יתבטאו בהנחות לזוגות הצעירים. אני לא יודע להגיד אם המחירים ימשיכו לעלות ובכמה: יכול להיות שהשוק יגיב מייד, ויכול להיות שייקח לו זמן. זה תלוי גם בקצב מתן היתרי הבנייה".

"לראשי הערים הייתה סיבה טובה לעצור תוכניות"

השר אלקין התייחס גם להתנגדות ראשי הערים בשנים האחרונות, ואמר: זה נכון – ראשי הערים היו חסם, אבל היו להם סיבות טובות לכך – מדינת ישראל נתנה להם את הסיבות הללו. איך הצלחנו להגיע השנה למספרים שאמרתי קודם? כי הבאנו כסף לראשי הערים, הבאנו השקעות גדולות מאוד בתשתיות, ורואים שינוי. אי-אפשר להגיע למספרים כאלה בלי ראשי הרשויות.

הצבנו לעצמנו – שלושת השרים שעובדים יחד: אני, איילת שקד ואביגדור ליברמן – יעדים ברורים מאוד: 300 אלף שיווקים בארבע שנות הקבנציה הנוכחית, ואם הגענו ל-100,000 בשנה אחת, נעבור את זה בארבע שנים.עוד יעד – 280,000 התחלות בנייה בארבע השנים הללו, ואני מאמין שנגיע לזה"

כשהם רואים שהמדינה רצינית, כשהם רואים שאנחנו מוכנים לסייע להם בבעיות שיש לעיר, הם נענים בחיוב. הצבנו לעצמנו – שלושת השרים שעובדים יחד: אני, איילת שקד ואביגדור ליברמן – יעדים ברורים מאוד: 300 אלף שיווקים בארבע שנות הקבנציה הנוכחית, ואם הגענו ל-100,000 בשנה אחת, נעבור את זה בארבע שנים.עוד יעד – 280,000 התחלות בנייה בארבע השנים הללו, ואני מאמין שנגיע לזה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלדן קצ'נובסקיפסגת הנדל"ן 2021דני קושמרומיכאל אסףזאב אלקין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...