מניבים ריט רוכשת מהפניקס שני מבנים באור יהודה ובעכו תמורת 97 מיליון שקל

מדובר ב"בניין המניפה" באור יהודה, שנרכש תמורת 64 מיליון שקל, ובבניין דו-קומתי במרכז עכו, שנרכש תמורת 33 מיליון שקל • הבניין באור יהודה מושכר ברובו במסגרת חוזה המסתיים בסוף השנה

שיתוף הכתבה
עופר אברם, מנכ"ל מניבים ריט (מניבים ריט)עופר אברם, מנכ"ל מניבים ריט (מניבים ריט)

חברת מניבים ריט הודיעה היום (ג') לרשות לניירות ערך כי התקשרה עם הפניקס חברה לביטוח והפניקס פנסיה וגמל, חברות מקבוצת הפניקס אחזקות, בהסכמי מכר לרכישת שני בניינים – באור יהודה ובעכו – תמורת סכום כולל של 97 מיליון שקל.

הנכס באור יהודה הוא "בניין המניפה" שבאזור התעשייה הדרומי בעיר. העסקה כוללת רכישה של שטח בן כ-2.8 דונמים, וכן הסבת הסכם השכירות עם שוכר, צד ג' שאינו קשור לחברה או למוכר. הבניין כולל קומת מסחר, ארבע קומות משרדים, כ-180 חניות וקומת גג, בשטח עילי של כ-6,500 מ"ר, ושתי קומות מרתף בשטח של כ-5,300 מ"ר

החברה מפרטת על שתי הרכישות בנפרד – אגב, מחברה שנחשבת בעלת עניין במניבים ריט, מכוח החזקותיה במניות החברה: הנכס באור יהודה הוא "בניין המניפה" שבאזור התעשייה הדרומי בעיר. העסקה כוללת רכישה של שטח בן כ-2.8 דונמים, וכן הסבת הסכם השכירות עם שוכר, צד ג' שאינו קשור לחברה או למוכר. הבניין כולל קומת מסחר, ארבע קומות משרדים, כ-180 חניות וקומת גג, בשטח עילי של כ-6,500 מ"ר, ושתי קומות מרתף בשטח של כ-5,300 מ"ר.

"בתמורה לרכישת הממכר, תשלם החברה למוכרות סך כולל של 64 מיליון שקל", כך בהודעת מניבים על הבניין באור יהודה. "נכון למועד זה, מרבית שטחי הבניין (כ-90%) מושכרים לשוכר יחיד המשכיר, בין היתר, חלקים משטחי הבניין בשכירות משנה לשוכרים נוספים, ואשר הסכם השכירות עימו הינו עד לסוף 2021. החברה בוחנת אפשרות להארכת תקופות השכירות בבניין. 

לאחר מועד השלמת העסקה, כך מעריכה החברה, תידרש השקעה נוספת בשיפורים ובהתאמות בבניין, בהיקף של 20-15 מיליון שקל, אם מרבית שטחי הבניין יפונו משוכרים. ה-NOI השנתי הצפוי לחברה מהשכרתו המלאה של הבנין, לאחר ביצוע השיפורים וההתאמות, מוערך בכ-5.5 עד 6.1 מיליון שקל".

הרכישה השנייה היא של מבנה דו-קומתי בעכו. מדובר בהסכם לרכישת זכויות על מקרקעין במרכז העיר, עם שטח של כ-2,800 מ"ר בקומת הקרקע ובקומה הראשונה במבנה דו-קומתי הכלול בתחומם, וכן 15 חניות. 

ההסכם כולל גם הסבת הסכם השכירות עם שירותי בריאות כללית, אשר שוכרת את הנכס במלואו בהתאם להסכם שכירות שתוקפו עד לחודש ספטמבר 2029 )בתוספת אופציית שכירות לחמש שנים נוספות). "בתמורה לרכישת הממכר, תשלם החברה למוכר סך כולל של 33 מיליון קל", כך בהודעת החברה. "ה-NOI השנתי הצפוי לחברה מהממכר מוערך בכ-2.15 מיליון שקל"

ההסכם כולל גם הסבת הסכם השכירות עם שירותי בריאות כללית, אשר שוכרת את הנכס במלואו בהתאם להסכם שכירות שתוקפו עד לחודש ספטמבר 2029 )בתוספת אופציית שכירות לחמש שנים נוספות). "בתמורה לרכישת הממכר, תשלם החברה למוכר סך כולל של 33 מיליון קל", כך בהודעת החברה. "ה-NOI השנתי הצפוי לחברה מהממכר מוערך בכ-2.15 מיליון שקל".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךמניבים ריטהפניקסעופר אברםבניין המניפה באור יהודה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...