עיריית ירושלים ממליצה למחוזית: שכונה חדשה תוקם בעטרות – עם 11,000 יחידות דיור חדשות

הוועדה המקומית המליצה על הפקדת התוכנית, שתכלול גם יחידות מגורים לדיור מוגן, שטחי תעסוקה ומסחר ושטחים ציבוריים פתוחים • מדובר בתוכנית על שטח שדה התעופה הישן, המתפרסת על כ-1,234 דונם

שיתוף הכתבה
הדמיית שכונת עטרות בירושלים (אדריכל יובל קדמון)הדמיית שכונת עטרות בירושלים (אדריכל יובל קדמון)

עיריית ירושלים, באמצעות הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, החליטה היום (ד') להמליץ לוועדה המחוזית על הפקדת תוכנית חדשה להקמת שכונת עטרות. התוכנית ממוקמת באזור שדה התעופה עטרות הנטוש, בשטח של כ-1,243 דונם, ומציעה הקמת שכונת מגורים חדשה עם 11,000 יח"ד. 

תוכנית שכונת עטרות (הדמייה)תוכנית שכונת עטרות (הדמייה)

השכונה מתוכננת לכלול גם 800 יח"ד מוגנות, שטח למלונאות, שטחים למבני ציבור, שטחים ציבוריים פתוחים ושטחי תעסוקה ומסחר. נוסף על כך מציעה התוכנית הקמת רצועת שטח לתעסוקה ולמסחר בסמוך לדרך 45, ושימור מבנה הטרמינל ההיסטורי הקיים בתחום שדה התעופה, "כל זאת כחלק מתכנון עירוני משמעותי המייצר שלד עירוני הליכתי", כך בהודעת העירייה, "הכולל מערך שבילים ושטחים ציבוריים פתוחים, בין החלקים השונים של השכונה.

התוכנית מהווה עתודת קרקע משמעותית פנויה בעיר, המאפשרת פיתוח שלא על חשבון שטחים פתוחים בעלי ערכיות גבוהה. קידום התוכנית אף מספק מענה משמעותי לצרכי הדיור בעיר". יזם התכנית הוא משרד הבינוי והשיכון , ועורך התכנית הוא אדריכל יובל קדמון.

תוכנית שכונת עטרות (הדמייה)תוכנית שכונת עטרות (הדמייה)

התוכנית להקמת השכונה החדשה "התעוררה לחיים" כאשר נשיא ארה"ב הקודם, דונל טראמפ, נבחר לתפקיד – ככל הנראה כאשר הבינה הממשלה כי תקבל שקט תעשייתי בהקשר זה, סביב מתחם שגם עליו, כמו מתחמים רבים בירושלים, ישנה מחלוקת מסוימת. ב-2019 כבר נודע כי משרד הבינוי והשיכון מגבש תוכנית בניין עיר חדשה לשכונה, אז הוצהר כי זו תוגש למחוזית בתוך כמה חודשים.

שדה התעופה עטרות הוקם בצפון ירושלים בשנות ה-70, ובמשך שני עשורים וקצת יותר פעל באופן סדיר – גם אם בהיקפים לא גדולים. האינתיפאדה השנייה, והאיומים החדשים שהביאה איתה, גרמו לסגירתו של שדה התעופה ולמניעת שימוש בו, והוא עמד מאז שומם יותר משני עשורים. התוכנית המגובשת כעת תחיה את האזור מחדש, כך על פי התכנון.

ראש העיר, משה ליאון, אמר: "אני מברך על אישור הקמת השכונה החדשה בידי הוועדה מקומית. מדובר בתוכנית נוספת במסגרת שורה של תוכניות שאני מוביל ומקדם, לצמצם פערים וליצירת פתרונות דיור לצעירים מכלל המגזרים. זוהי הדרך הנכונה לשיפור איכות חיי התושבים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית ירושליםהוועדה המקומית לתכנון ובנייההוועדה המחוזית לתכנון ובנייהשכונת עטרות בירושליםשדה התעופה עטרותאדריכל יובל קדמון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...