תוכנית ההתחדשות הראשונה בכפר שלם בת"א אושרה: 157 יח"ד חדשות במתכונת משולבת – פינוי-בינוי ותמ"א

התוכנית הופקדה על ידי הוועדה המקומית ביוני האחרון – ואושרה פחות משנה מיום עריכת בדיקת הסף הראשונה • 121 יח"ד ייבנו במגדל חדש, שיוקם במקום מבנה טורי, והיתר – בבניין שיישאר על תילו ויחוזק

שיתוף הכתבה
מעפילי אגוז 64-60 בכפר שלם, תל אביב (עזרה ובצרון)מעפילי אגוז 64-60 בכפר שלם, תל אביב (עזרה ובצרון)

תושבי כפר שלם בדרום תל אביב יכולים להגדיר את ההודעה הזו כהודעה חגיגית: ועדת המשנה לתכנון ובנייה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב הודיעה לאחרונה על אישור תוכנית מפורטת להתחדשות עירונית ברחוב מעפילי אגוז בשכונה – תוכנית ההתחדשות העירונית הראשונה המאושרת בה.

המדובר הוא בתוכנית 507-0866186, או תא/מק/4970 – תוכנית ברחוב מעפילי אגוז 64-60 בנווה חן, בכפר שלם, שעל הפקדתה דיווחנו כאן ביוני השנה. בתכנון: מתווה משולב להתחדשות עירונית, שבו יתבצעו הן עבודות פינוי-בינוי והן תמ"א 38 במתכונת תוספת וחיזוק.

התוכנית מציעה הריסת מבנה טורי בן 24 יחידות דיור והקמת מגדל מגורים בן 22 קומות, שיורכב מקומת קרקע, 20 קומות למגורים ועוד קומת גג, עם 121 יחידות דיור, זאת לצד חיזוק, שיפוץ ועיבוי של מבנה טורי סמוך הכולל 32 יחידות דיור, שאליו תתווספנה 4 יחידות דיור בקומת הקרקע, ללא תוספת קומות"

"התוכנית מציעה הריסת מבנה טורי בן 24 יחידות דיור והקמת מגדל מגורים בן 22 קומות, שיורכב מקומת קרקע, 20 קומות למגורים ועוד קומת גג, עם 121 יחידות דיור", נכתב בדברי ההסבר, "זאת לצד חיזוק, שיפוץ ועיבוי של מבנה טורי סמוך הכולל 32 יחידות דיור, שאליו תתווספנה 4 יחידות דיור בקומת הקרקע, ללא תוספת קומות. בסך הכול תכלול התכנית 157 יחידות דיור". המבנה הטורי שיחוזק, ולא ייהרס, נמצא בכתובת מעפילי אגוז 64.

התוכנית קובעת עוד כי 25% לפחות מהדירות במתחם יהיו דירות קטנות, בשטח עד 60 מ"ר, וכי יהיו בפרויקט דירות קטנות, בינוניות וגדולות. השטח הממוצע של הדירות בפרויקט יהיה 82 מ"ר. הוראות התוכנית כוללות, בין היתר, גם הצרחת חלקה בייעוד "שטח ציבורי פתוח ושבילים" (תא שטח 67) עם תא שטח 50, "ליצירת רצף הליכה ורכיבה מדרך הטייסים אל רחוב מעפילי אגוז ואל מרכז השכונה, וקביעת ייעודו כשטח ציבורי פתוח", כך על פי ההוראה.

יש לציין כי כנהוג בשנים האחרונות, גם התוכנית הזו מקודמת במסגרת שיתוף פעולה בין הדיירים לחברת הבת של עיריית תל אביב, עזרה ובצרון, המשמשת כיום כמנהלת ההתחדשות העירונית של העירייה. עוד מצוין בדברי ההסבר כי התוכנית תואמת את תוכנית המתאר העירונית תא/5000 .

התוכנית משתרעת על פני כשמונה דונמים, ותכלול 5,070 מ"ר שטחים עבור מבני ציבור ו-10,090 מ"ר שטחי מגורים. נציין כי בדיקת הסף, כשלב ראשון בהעברת התוכנית בצנרת התכנון, בוצעה בינואר השנה, כך שמדובר בתכנון מהיר למדי – שארך פחות משנה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתתא/5000עזרה ובצרוןשכונת כפר שלםעיריית תל אביב-יפותמ"א 38מעפילי אגוז 64-60פינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...