מתחם אילת בלוד: הוותמ"ל אישר להפקדה בניית 911 יח"ד במסגרת התחדשות עירונית

התוכנית הוכרזה בוותמ"ל בשנת 2019 כחלק ממהלך נרחב לקידום ההתחדשות העירונית בעיר לוד

שיתוף הכתבה
הדמיה מתחם "אילת" בלוד (יח"צ)הדמיה מתחם "אילת" בלוד (יח"צ)

הוועדה למתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל) אישרה להפקדה את התוכנית להתחדשות עירונית, במתחם אילת בלוד. התוכנית מקודמת על ידי עיריית לוד והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית. שטח התוכנית הינו 49 דונם, והיא ממוקמת בתחום הרחובות- הנרייטה סולד ממערב, רחוב נחושתן מצפון, רחוב חללי מינכן ממזרח, ו-שד' הציונות מדרום.

התוכנית מקודמת על ידי עיריית לוד והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית. במסגרת התוכנית, יוקמו 911 יחידות דיור חדשות במבני מגורים בני 27-8 קומות. 163 מתוך כלל יחידות הדיור בתוכנית יהיו דירות קטנות. בנוסף, יוקצו שטחים לטובת מסחר ותעסוקה, מבני ציבור, וכ-13 דונם עבור שטחים פתוחים. התוכנית נערכה על ידי מוריה אדריכלים - סטודיו מא ו-גלור תכנון ואדריכלות בע"מ.

כיום מצויים במתחם, 209 יחידות דיור ב-16 מבני "H" ו"רכבת" של 4 קומות שיפונו לטובת התחדשות המתחם. בנוסף, בתחום התוכנית קיימים 3 מבנים בני 4 קומות ובהם 48 יחידות דיור שיעברו חיזוק ותוספת ממ"ד ומרפסת. במסגרת חיזוק ועיבוי מבנים אלו, תיבנה בהם תוספת של 48 יחידות דיור חדשות.

כפי שפרסמנו כאן, הוותמ"ל החליט לקדם את התוכנית בשנת 2019 בתקופתם של שר האוצר משה כחלון ושרת השיכון יפעת שאשא ביטון. קידום התוכנית עוררה ביקורת בשל כך שהיא התקבלה במסגרת קבינט הדיור שהתכנס לאחר בחירות מועד א' 2019, המבקרים טענו כי לא ניתן לקבל החלטות משמעותיות רקע לפני הקמת ממשלה חדשה. המשנה ליועץ המשפטי של הממשלה עו"ד ארז קמיניץ, דחה את הביקורת וקבע כי אין מדובר במחטף, "חשוב לי להבהיר שכל ההחלטות שעולות כאן נידונו זמן רב במשרדי הממשלה והמחלוקות שהיו סביבן נפתרו מזמן. יש פה החלטות קריטיות למוסדות התכנון. הרצף השלטוני חשוב, אי אפשר לעצור תהליכים לכל כך הרבה זמן, יש ציפיות של הציבור. עצירה של קידום התוכניות גורמת נזק. אין כאן מחטף, האמירה הזו שגויה לחלוטין. יש כאן בשורות רבות לציבור. חשוב מאוד שהישיבה הזו התקיימה, אמר עו"ד ארז קמיניץ.

קודם לכן פרסמנו, כי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית בראשות היו"ר דאז חיים אביטן החליטה לממן שני פרויקטים להתחדשות עירונית בלוד בהיקף של 5.5 מיליון שח. המימון יועד לטובת פרויקט "שלמה המלך" במרכז העיר, ולטובת הפרויקט הנוכחי במתחם "אילת" בעיר.  

התוכנית הינה חלק מרצף תוכניות להעצמת הבינוי לאורך הרחובות הראשיים של לוד תוך הישענות על היצע גדל של אמצעי תחבורה ציבורית. המתווה להתחדשות השכונה כולל בינוי אינטנסיבי לאורך רחוב הנרייטה סולד ושד' הציונות, שני צירים מרכזיים ביותר בעיר לוד, שלאורכם מגוון של אמצעי תחבורה ציבורית (הקו החום, "מהיר לעיר" ותכנון לקו המטרו) בעירוב שימושים של מגורים, תעסוקה, מסחר ומוסדות חינוך בקומת הקרקע.

בהיבט התחבורתי, התוכנית מציעה מערכת התנועה שבילי אופניים בתוך השכונה אשר מתחברים גם הם למערכת עירונית ברחובות הראשיים , מדרכות רחבות ומוצלות שלאורכן חזיתות, ומערכת שבילים להולכי רגל, המחברים עם הצומת המרכזי של הנרייטה סולד ושדרות הציונות, שם עוברים קווי  התחבורה הראשיים לרבות קו המטרו המתוכנן.

יו"ר מטה התכנון הלאומי ויו"ר הותמ"ל, שלומי הייזלר: "מדובר באחת מתוכניות להתחדשות עירונית אשר צופה פני עתיד ומציעה סטנדרט חדש של עירוניות ואיכות חיים יחד עם שדרוג המרחב העירוני למימוש בטווח הקצר בהווה". 

מנהל הרשות להתחדשות עירונית , אלעזר במברגר: "השותפות בין הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית לעיריית לוד ממשיכה להביא להישגים. העיריה והמנהלת העירונית לוקחות אחריות כוללת על תהליכי התכנון והמימוש של התחדשות עירונית מבחינת תשתיות פיסיות חברתיות וכלכליות והמדינה תמשיך ותתמוך במהלך זה".

ראש עיריית לוד, עו"ד יאיר רביבו: "זהו צעד נוסף במסגרת הפיכתה של העיר לוד למרכז מגורים, תעסוקה ותחבורה ראשי במרכז הארץ. גם מתחם אילת צפוי לשנות את פניו במסגרת תכניות ענק להתחדשות עירונית שעיריית לוד מקדמת באמצעות החברה הכלכלית. התכנית מובילה מהפיכה של ממש בכל סביבתה, אנחנו משקיעים גם בשיפור איכות חיי התושבים הוותיקים וגם בהבאת התחדשות לעיר. יחד עם התכניות שאושרו ותוקצבו, לצד המהלכים הנוספים שאנו מקדמים, נהפוך בע"ה את לוד לאחד היעדים המועדפים עבור ארגונים גדולים ומשפחות צעירות. בשעה טובה!"

בן מיוסט, מנכ"ל כלכלית לוד: "לאחר מאמצים רבים והשקעה של כלל הגורמים בעירייה ובחברה הכלכלית בהובלת ראש העיר, תצא לדרך בקרוב התוכנית להתחדשות עירונית במתחם אילת בעיר. שנים של תכנון ועבודת מטה מגיעים לאישור סופי ובקרוב לתחילת העבודות בשטח. תוכנית זו מבשרת על התוכניות הבאות הצפויות בעיר ועל התכנון להתחדשות עירונית ב-70% מכלל המבנים. זאת לצד שדרוג תשתיות המים, ביוב, חשמל וכבישים שכבר מבוצעת בימים אלו".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות להתחדשות עירוניתמתחם אילת בלודעיריית לודותמ"לקבינט הדיור
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...