לאחר אישור ההסכם לפני כחודש וחצי: משרד הביטחון חתם על פינוי שטחים מבסיס חיל הים באילת

מדובר בכ-100 דונם שיפונו, ואשר עליהם מתעתדת רמ"י לשווק, בין היתר, כ-400 יח"ד למגורים וכ-600 חדרי מלון • שר הביטחון גנץ: "ההסכם יאפשר לשדרג את חיל הים, ולפתח את העיר אילת"

שיתוף הכתבה
שר הביטחון, בני גנץ (שאטרסטוק; גיל כהן מגן)שר הביטחון, בני גנץ (שאטרסטוק; גיל כהן מגן)

מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר אשל, חתם היום (א') על ההסכם עם רשות מקרקעי ישראל , מנהל התכנון ומשרד האוצר, לפינוי בסיס חיל הים באילת (זיס) – הסכם שעל אישורו דיווחנו כאן לפני כחודש וחצי. מדובר בפינוי של כ-100 דונם בסך הכול, משני חלקיו של הבסיס, ממערב לכביש 90 וממזרח לו.

בסיס חיל הים ממוקם בכניסה הדרומית לעיר אילת על רצועת החוף. הבסיס יושב משני עבריו של כביש 90: "המחנה העליון" ששטחו 83 דונמים ממוקם מערבית לכביש 90 בצמוד לשכונות מגורים, ואילו מזרחית לכביש ממוקמים רציפי החוף בהיקף של 72 דונמים, המשמשים כנמל צבאי ימי. 

במסגרת ההסכם, שטח המחנה כולו יצומצם ל-52 דונמים בתחום שטח הנמל הימי, באופן שיאפשר פינוי של כ-20 דונמים על קו החוף, נוסף על 83 דונמים שיתפנו במחנה העליון. פינוי הבסיס ייעשה בהדרגה החל בעוד שנה וחצי, ויבוצע בארבעה שלבים. במקביל ייבנה בסיס חדש ומודרני על שטח מצומצם

במסגרת ההסכם, שטח המחנה כולו יצומצם ל-52 דונמים בתחום שטח הנמל הימי, באופן שיאפשר פינוי של כ-20 דונמים על קו החוף, נוסף על 83 דונמים שיתפנו במחנה העליון. פינוי הבסיס ייעשה בהדרגה החל בעוד שנה וחצי, ויבוצע בארבעה שלבים. במקביל ייבנה בסיס חדש ומודרני על שטח מצומצם, שיתאים לצרכי חיל הים לעשרות שנים קדימה. 

במקום שטחי הבסיס המפונים עתידים להיבנות במקום כ-400 יח"ד למגורים, כ-600 חדרי מלון וכן שטחי תיירות, תעסוקה ומסחר. עלות העתקת הבסיס והתכנסותו נאמדת בכ-350 מיליון שקל, אשר ימומנו במשותף על ידי רמ"י ומשרד הביטחון.  

בסיס חיל הים באילת במבט מלמעלה. קרדיט: רמ"יבסיס חיל הים באילת במבט מלמעלה. קרדיט: רמ"י

מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר אשל: "ההסכם הוא נדבך נוסף במהלך הלאומי הרחב שמוביל משרד הביטחון להוצאת מחנות צה"ל ממרכזי הערים, לטובת פיתוח עירוני וכלכלי. הוא יאפשר גם שיפור מהותי של תשתיות הבסיס הצבאי שיוותר, ובכך יאפשר לחיל הים להיערך טוב יותר למול אתגרים בזירת מפרץ אילת והים האדום".

מנהל רשות מקרקעי ישראל , עו"ד יעקב (ינקי) קוינט: "אני מברך על ההסכם עם משרד הביטחון, שיביא להעצמת הפוטנציאל הכלכלי והתיירותי של אילת ולפיתוחה באמצעות יצירת מרחבי תיירות ונופש ומיזמים מלונאיים מחד, והגדלת היצע יחידות הדיור של העיר לשנים הבאות מאידך. זהו צעד נוסף במסגרת מהלך לפינוי מחנות צה"ל ממרכזי הערים ושינוי ייעוד קרקעות שהצבא החזיק בהן, לטובת ייעול השימוש בהן, וזהו אחד הצעדים מתוך נוספים המיועדים לפיתוח תיירותי ועסקי של העיר אילת".

שר הביטחון, בני גנץ: "מערכת הביטחון תמשיך להתגייס לטובת פיתוח הרשויות והערים. ההסכם יאפשר לשדרג את חיל הים, ולפתח את העיר אילת, שהיא מקום מיוחד במיקום אסטרטגי של מדינת ישראל. אני מבקש להודות למנכ"ל המשרד ולצוות המקצועי, לעיריית אילת ולראש העיר הנוכחי והקודם, ולרשות מקרקעי ישראל על המאמץ המשותף לקידום הנושא החשוב הזה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמשרד הביטחוןבני גנץינקי קוינטאלוף (במיל.) אמיר אשלבסיס חיל הים באילת
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...