היום (ג'): היום הרביעי לשמיעת התנגדויות בתוכנית "טורעאן מתחם דרומי" – תמל/1067

אתמול התנהל יום השימועים השלישי, ובשני הימים מרבית המתנגדים הם אנשים פרטיים • בסך הכול הוגשו לתוכנית יותר מ-400 התנגדויות • התוכנית מיועדת להקמת כ-3,175 יחידות דיור חדשות בדרום היישוב

שיתוף הכתבה
יו"ר הוותמ"ל, עו"ד שלומי הייזלר (יח"צ)יו"ר הוותמ"ל, עו"ד שלומי הייזלר (יח"צ)

הוועדה הארצית למתחמים מועדפים לדיור, הוותמ"ל, תקיים היום (ג') לאורך היום דיון לשמיעת התנגדויות לתמל/1067, היא תוכנית "טורעאן מתחם דרומי". מדובר ביום השימועים הרביעי לתוכנית, כהמשך ישיר לאתמול, שבמהלכו נערך יום השימועים השלישי.

מרבית ההתנגדויות אשר יישמעו לאורך יום השימועים הזה, כמו גם אלו שנשמעו לאורך יום השימועים אתמול, הן של תושבים ומשפחות מהיישוב טורעאן עצמו, כך נראה. התנגדות נוספת שתישמע היום היא של "תאגיד מים כפרי הגליל העליון". חוקר התוכנית, אשר ישמע את ההתנגדויות, הוא רן דרסלר.

מספר ההתנגדויות הכולל לתוכנית גדול מאוד: על פי הרישומים של מוסדות התכנון, מדובר ב-413 התנגדויות, כולל זו של המועצה האזורית טורעאן, הוועדה המקומית גליל מזרחי, נתיבי ישראל ומשרד האנרגיה. גם בהסתכלות כוללת, מרבית המתנגדים הם אנשים פרטיים.

תמל/1067 היא תוכנית לפיתוח שכונת מגורים חדשה בדרום היישוב, במזרחו ובמערבו, שייבנו בה על פי התכנון כ-3,175 יח"ד, זאת לצד מבני ציבור וחינוך, שטחי מסחר, שטחי תעסוקה ושטחים ציבוריים פתוחים. התוכנית נחלקת, למעשה, לשני מתחמים: האחד הוא מתחם המגורים, מדרום ליישוב, והשני הוא אזור התעסוקה, המסחר והתעשייה ממזרח ליישוב.

התוכנית חולשת על פני כ-1831 דונם. הוראותיה כוללות, בין היתר, התייחסויות לנושא התחבורה: קביעת צירי תנועה ורחובות וחיבורם למערכת הדרכים הקיימת בישוב ולמערכת הכבישים הארצית באמצעות מחלפון; קביעת צמצום קו הבניין מציר דרך 77 ל- 60 מ' מציר הדרך; והקמת מפרידן בצומת טורעאן. התוכנית תכלול 425,368 מ"ר של שטחי מגורים, 22,000 מ"ר של שטחים עבור מבני ציבור, 23,170 מ"ר של שטחי מסחר ועוד 22,381 מ"ר של שטחי תעסוקה.

נזכיר כי בסוף יולי האחרון הפקידה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה במחוז צפון את תוכנית המתאר ליישוב, אשר מיועדת לסייע בהתפתחותו ליישוב של 21,800 תושבים. כיום מתגוררים ביישוב כ-13,000 תושבים. תוכנית המתאר כוללת גם את שטח תמל/1067, ומתייחסת אליה כאחד העוגנים המרכזיים להתפתחות היישוב. במסגרת הפקדת התוכנית צוין בין היתר כי הצפיפות בתמל/1067 היא 7.5 יח"ד לדונם.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ותמ"לטורעאן מתחם דרומיתמל/1067רן דרסלרהמועצה האזורית טורעאןהוועדה המקומית לתכנון ובנייהנתיבי ישראלמשרד האנרגיה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...