קבוצת גבאי רכשה זכויות בקרקע בשווי 58 מיליון שקלים ותקים את פרויקט הסקיי סנטר ביהוד-מונוסון

קבוצת גבאי באמצעות חברת הבת גבאי מניבים מרחיבה את התעסקותה בנדל"ן המניב. במסגרת הפרויקט, 11 קומות משרדים בשטח של כ-14 אלף מ"ר, 7 אלף מ"ר בייעוד מסחרי וחניון עם 388 מקומות חנייה

שיתוף הכתבה
אלי גבאי, מבעלי קבוצת גבאי (יחצ)אלי גבאי, מבעלי קבוצת גבאי (יחצ)

האם סוף סוף פרויקט הסקיי סנטר ביהוד-מונוסון יתפוס תאוצה? קבוצת גבאי הודיעה הבוקר כי רכשה באמצעות חברת הבת שבבעלותה- גבאי מניבים, את הזכויות בקרקע מהחברות שהופקדו עד עתה על הפרויקט- החברות גולדשטיין יזמות ונכסים ונועם מרכזים מסחריים. על פי הודעת החברה, התשלום עבור הזכויות בקרקע עמדו על 58 מיליון שקלים בתוספת מע"מ.

הפרויקט יכלול 11 קומות משרדים בשטח של כ- אלף 14 מ"ר, וכ-7 אלף מ"ר בייעוד מסחרי וכן 3 קומות תת קרקעיות, אשר כוללות חניון בן 388 מקומות חניה. על פי עיריית יהוד-מונוסון, כ-30 חברות יפתחו את משרדיהם במתחם החדש יחד עם כ-15 בתי מסחר, שיעסיקו כ-2,000 עובדים. נוסף על כך, המתחם אמור להכניס לקופת העיר כ-6 מיליון שקלים בשנה שיופנו להמשך פיתוח העיר ושדרוגה.

פרויקט הסקיי סנטר ביהוד-מונוסון, ידע עליות ומורדות בשנים האחרונות. בשנת 2018 הכריזה העירייה על הקמת מרכז הסקיי סנטר בעיר. לפי לוח הזמנים המקורי, הפרויקט שקיבל היתר בנייה בשנת 2019, היה אמור להתאכלס עד סוף שנת 2020. אלא, שבעקבות המאפיינים הבעלותיים המורכבים של המתחם, הפרויקט לא התקדם כצפוי.

כאמור, את הפרויקט הובילו החברות גולדשטיין יזמות ונכסים ונועם מרכזים מסחריים. החברות חתמו על הסכם קומבינציה עם בעלי הקרקע הפרטית שבבעלותם רוב הזכויות בקרקע. במקביל, ישנם עוד יחידים המחזיקים באחוזים מסוימים מזכויות הקרקע המאורגנים במסגרת קבוצת רכישה בהובלת החברות המקדמות את הפרויקט. החברות גולדשטיין יזמות ונכסים ונועם מרכזים מסחריים, היו אמורות לבנות עבור כלל בעלי הזכויות בקרקע את הפרויקט ולהרוויח משטחי המסחר שנבנו בקרקע אותה הם רכשו.

בינואר האחרון דיווחנו כאן כי במסגרת בדיקה שבצע מנהל חוק המכר עמית גריידי, מול החברות המארגנות- גולשטיין יזמות ונכסים ונועם מרכזים מסחריים, נמצא כי הן התנהלו כחברה יזמית ולא כמחויב במסגרת קבוצת רכישה , ובכך הפרו את חוק המכר, בין היתר, הן לא סיפקו בטוחות חוק מכר, וכן הן לקחו לעצמן את כל הסמכויות הרלוונטיות לקידום הפרויקט- חתימה עם קבלן המבצע, קביעת אנשי המקצוע המלווים, כל זה ללא שיתוף חברי קבוצת הרכישה. כפי שדיווחנו, משרד השיכון הטיל על החברות קנס בסך 1.7 מיליון שקל בשל הפרת חוק המכר.

כאמור, כעת, הודיעה קבוצת גבאי , באמצעות חברת הבת שבבעלותה- גבאי מניבים, כי היא רכשה את זכויות הקרקע מהמארגנות. החברה תקים את הפרויקט ותשלים את הבניה גם עבור היחידים להן יש זכויות בקרקע במסגרת קבוצת הרכישה עם החברה, בתמורה הקבועה בהסכם עם המוכרים. החברה שילמה עבור היקף הזכויות בקרקע-21  אלף מ"ר, 58 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. החברה צופה כי עלות ההקמה שלל הפרויקט יעמוד על 190 מיליון שקלים ושסך ההכנסות מהפרויקט יעמד על 220 מיליון שקלים.

כפי שציינו, גבאי מניבים מקבלת את הפרויקט לאחר שכבר יש היתר בנייה למתחם. נוסף על כך, הקרקע נמצא כבר במצב של חפירה ויסודות, כך שמבחינת חברת גבאי מניבים מה שנותר כעת הוא לעלות על הקרקע ולהאיץ את הפרויקט, לטובת תושבי יהוד-מונוסון והסביבה.

גבאי מניבים הינה חברה בבעלות מלאה של קבוצת גבאי . הקבוצה בנתה עד היום 4,500 יחידות דיור. וכיום לקבוצה יש כ-1,200 יחידות דיור בהליכי ביצוע המתחלקות בין 14 פרויקטים שונים בארץ. נוסף על כך, עוד כ-7,300 יחידות דיור, נמצאים בשלבי תכנון מתקדמים בפרויקטים הממוקמים במקומות שונים בארץ.

אלי גבאי, מבעלי קבוצת גבאי : "מדובר בפרויקט שהיה תקוע מספר שנים. קבוצת גבאי זיהתה את הפוטנציאל של המתחם, במרכז הארץ, וכחלק מאסטרטגיה להרחבת הנכסים המניבים שלה, רכשה את הקרקע כשהיא במצב של חפירה ויסודות ועם היתר בניה ביד. מחצית מהמשרדים כבר מכורים לקבוצת הרכישה ולחברה יישארו, בבעלות מלאה, שטחי המסחר ומחצית מהמשרדים, שיגדילו את ההכנסות השנתיות של החברה במיליוני שקלים בדמי שכירות.


 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קבוצת גבאיגבאי מניביםאלי גבאימתחם הסקיי סנטריהוד מונוסוןגולשטיין יזמות ונכסיםנועם מרכזים מסחריים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...