עכשיו זה רשמי: קבוצת חג'ג' היא בעלת השליטה בפרויקט סומייל במרכז תל אביב

פרויקט סומייל הוא הפרויקט הראשון בארץ שהתחיל כקבוצת רכישה והפך לפרויקט יזמי. המהלך יצא לפועל לאחר שאספת הדיירים אישרה פה אחד את המתווה

שיתוף הכתבה
האחים צחי ועידו חג'ג', בעלים של קבוצת חג'ג' (טל צ'יקורל)האחים צחי ועידו חג'ג', בעלים של קבוצת חג'ג' (טל צ'יקורל)

קבוצת חג'ג' מובילה בשנים האחרונות קבוצת רכישה במתחם סומייל ברחוב אבן גבירול בתל אביב. מדובר על מגדל מגורים בן 53 קומות ובו 278 יח"ד. כפי שניתן לראות באתר החברה, החברה רואה במתחם את פרויקט הדגל שלה. במסגרת קבוצת הרכישה המחיר למ"ר זול בהרבה מהמחירים של היזמים, כאשר, אם בפרויקטים הסמוכים המחיר למ"ר מתחיל מ-70 אלף שקלים, הרי שבקבוצת הרכישה המחיר נע בין 45 ל-50 אלף שקלים למ"ר.

כפי שפרסמנו בעבר, הפרויקט המבטיח התעכב לא מעט בשל חילוקי דעות בין מארגני הקבוצה- קבוצת חג'ג', לבין נציגי הרוכשים חברי קבוצת הרכישה. המחלוקת נסובה בעיקר סביב תוספת יח"ד הדיור שבקשה קבוצת חג'ג' להוסיף לפרויקט, כך שבמקום 237 יח"ד, ייבנו 273 יח"ד. חברי הקבוצה התנגדה למהלך. לטענתם, למרות שהם לא טוענים לזכויות ביח"ד שיתווספו, על פי תנאי ההתארגנות, הם אינם מחויבים לאשר את תוספת יחידות הדיור לטובת מארגני הקבוצה.

כאמור, המחלוקת בין הצדדים עכבה את התקדמות הפרויקט ואף סיכנה את מימוש ההלוואה של הבנק המלווה לפרויקט. אך כפי שפרסמנו בחודש יוני 2020 החברה הודיעה לרשות לניירות ערך על קידום הסכם חדשני בין המארגנים לבין נציגי הרוכשים, לפיו, קבוצת חג'ג' תהפוך ממארגני הקבוצה ליזמי הפרויקט, כך שהקבוצה תפעל כחברה יזמית מול הרוכשים לכל דבר ועניין. 

במזכר ההבנות צוין כי "ניהול הפרויקט והאחריות בגינו יהיו של החברה בלבד, ללא כל התערבות מצד חברי הקבוצה, החברה היא שתתקשר עם כלל הקבלנים והספקים הנדרשים לבניית הפרויקט, והיא תשפה את חברי הקבוצה בגין כל תביעה שתופנה כלפיהם בקשר לענייני הפרויקט". במקביל, החברה התחייבה לספק לדיירים ערבויות לפי חוק המכר. 

המהלך שקודם גם על ידי ממונה חוק המכר במשרד הבינוי והשיכון עמית גריידי, הותנה באישורם של רוב חברי הקבוצה. על פי מזכר ההבנות שפורסם ביוני 2020 נכתב: "אישור המתווה על ידי האספה הכללית של חברי הקבוצה ברוב של 75%". כעת מודיעה החברה, כי במסגרת אספת הדיירים שהתקיימה ביום חמישי האחרון, הוחלט לאשר פה אחד את העברת השליטה בפרויקט לידי מארגני הקבוצה- קבוצת חג'ג'. בהחלטה זו, לראשונה פרויקט שהחל כקבוצת רכישה, בהמשך הדרך הופכת לפרויקט יזמי.  

קבוצת חג'ג' הודיעה כי במסגרת המתווה שסוכם בין נציגי קבוצת הרכישה טיראן פרטוק ויובל לפידות לבין האחים צחי עידו חג'ג' המשא ומתן הגיעה לסיומו. במסגרת המתווה, הדיירים יקבלו מהחברה ערבויות חוק מכר, נקבע מפרט אחיד לדירות וכן תואם על מועד מסירה סופי לדירות.  


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עמית גריידיקבוצת חג'ג'הממונה על חוק המכרפרויקט סומיילקבוצת רכישהצחי ועידו חג'ג'טיראן פרטוקיובל לפידות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...