בית משפט השלום הוציא צו הפסקת שימוש מסחרי בקרקע חקלאית בכפר קאסם, נגד חברת א.מ. דיוויסלי

מועד כניסת התו לתוקף הוא בעוד 60 יום. מדברי השופט: "הגדילה המשיבה לעשות, כאשר ניסתה להצדיק עתה את השימוש במקרקעין תוך הצגת מסמכים ותעודות שאינם נוגעים למקרקעין אלא למקרקעין אחרים"

שיתוף הכתבה
קרקע חקלאית, אילוסטרציה (שאטרסטוק)קרקע חקלאית, אילוסטרציה (שאטרסטוק)

בית  המשפט השלום בפתח תקווה הורה לחברת א.מ. דיוויסלי, על צו הפסקת שימוש בקרקע לפי סעיף 236 בחוק המכר, תוך 60 יום. פסיקת בית המשפט, באה לאור העובדה כי החברה עושה שימוש מסחרי בקרקע המיועד לחקלאות. בית המשפט דחה בזאת את בקשתו של עורך הדין בן אור בא כוח החברה שביקש לבטל את הצו או לדחותה בשנה עד להסדרת האישורים הנדרשים למתחם. 

חברת א.מ. דיוויסלי' היא חברה הפועלת בתחום הייבוא של חומרי ניקוי והיגיינה, החברה מאחסנת את מוצריה במבנה הנמצא בשטח המיועד לחקלאות באזור כפר קאסם. לטענת החברה, הם שוכרים את המבנים והם אינם בעלי הבית במתחם, שטח המבנה הוא 756 מ"ר. חברת א.מ. דיוויסלי היא בבעלותם של דוד בוארון ויצחק חדד. קודם לכן החברה פעלה במושב טירת יהודה למשך כשלוש שנים ועברה בשנת 2014 למתחם הנוכחי. נגד בעלי החברה הוגש כבר כתב אישום בעבר נגד שימוש לא חוקי בקרקע בטירת יהודה, כעת, גם עבור השימוש בקרקע באזור כפר קאסם הוגש כתב אישום.

המשיבה ניסתה להציג בפניי רישיון עסק, אך אין בו כדי לשנות דבר מכך שמדובר עתה בשימוש שלא כדין. המדובר ברישיון שתוקפו פג בשנת 2018 ואין רישיון עסק לתקופה מאוחרת יותר. כך גם רישיון העסק אינו מתייחס כלל וכלל למקרקעין מושא הבקשה, אלא למקרקעין אחרים

בהתייחס לטווח הזמן הקצר יחסית שניתן בצו עד 60 יום, כתב השופט שטרנליכט כי בעדות שמסרו מנהלי החברה לפני שנתיים וחצי, הם כבר הודו שהם פועלים בקרקע לא חוקית, ולכן אין עילה להארכת מועד קיום הצו, "מעדותו של המנהל, אשר צורפה כנספח 12 לבקשה העיקרית בתיק, עולה כי הוא מודע היטב לאי חוקיות השימוש, ולכן הוא אומר שהמשיבה עוסקת בחיפוש אתר פעילות חלופי במקום שבו יתאפשר שימוש חוקי. הדברים נאמרו לפני כשנתיים וחצי. הווה אומר, כבר אז הייתה המשיבה מודעת לאי החוקיות של השימוש שהיא עושה במקרקעין, וחיפשה פתרון חוקי".

בתוך כך, השופט ביקר את הפרקליטות על כך שהשתהו יתר על המידה בהגשת הבקשה, לאור העובדה שגביית העדות בוצעה כבר לפני שנתיים וחצי, "אכן עיתוי הגשת הבקשה, כשנתיים וחצי לאחר קבלת עדותו הנ"ל של מר דוד בוארון, תמוהה ביותר. יחד עם זאת, התכלית של מתן צו הפסקה שיפוטי איננה מניעה תכופה ומיידית של יצירת עובדות בשטח, אלא מניעת המשך שימוש חורג ובלתי חוקי במקרקעין" הסביר השופט.

מתן צו בהתאם להוראות סעיף 236 לחוק איננה טעונה הוכחה בדבר מסוכנות  השימוש הבלתי חוקי הנטען או קיומו של כל תנאי אחר, המעורר צורך דחוף במתן הצו. מתן הצו נועד כדי למנוע שימוש החורג מהוראות החוק

לדברי השופט, העובדה שהחברה ניסתה להציג אישורים שאינם בתוקף למתחם, מגבירה את הצורך למתן צו מידי להפסקת שימוש מסחרי במתחם "הגדילה המשיבה לעשות, כאשר ניסתה להצדיק עתה את השימוש במקרקעין תוך הצגת מסמכים ותעודות שאינם נוגעים למקרקעין אלא למקרקעין אחרים. התנהלות זו של המשיבה מלמדת על הצורך הדחוף והחשוב למנוע המשך השימוש המסחרי הבלתי  חוקי, לכאורה, המתקיים במקרקעין, ללא היתר כדין, ולכאורה, במקום שנבנה באופן בלתי חוקי."

השופט שטרנליכט סיכם את פסק הדין: "אשר על כן, ניתן בזאת צו כמבוקש ולפיה על המשיבה להפסיק את השימוש המסחרי שהיא עושה  בהפעלת עסק לאחסנה עסקית של חומרי ניקוי והיגיינה וכן משרדים במקרקעין הידועים כחלקה 13 בגוש 8867".

לעיון בפסק הדין המלא לחץ כאן
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קרקע חקלאיתא.מ. דיוויסלידוד בוארוןיצחק חדדהשופט שטרנליכטבית משפט השלום פתח תקווהסעיף 236 לפי חוק המכר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...