מתחם למסחר בשכונת שריד במגדל העמק שווק תמורת כ-5.1 מיליון שקל – כמעט פי עשרה ממחיר השומה

לקרקע בשכונה החדשה נקבע מחיר שומה של כ-540,000 שקל, ומחיר מינימום של כ-83,000 שקל • הזוכה היא חברת תעז יזמות, שתשלם גם כ-3.2 מיליון שקל הוצאות פיתוח • מאז 2009 לא שווק בהצלחה מכרז בייעוד זה בעיר

שיתוף הכתבה
מגדל העמק (עיריית מגדל העמק)מגדל העמק (עיריית מגדל העמק)

מחיר מינימום של פחות מ-100,000 שקל; ומחיר שומה של כחצי מיליון שקל – ובכל זאת, שווק מכרז לשטח מסחר במגדל העמק בסכום של יותר מחמישה מיליון שקל. כך קבעה אתמול (ד') ועדת המכרזים של רשות מקרקעי ישראל .

מדובר במכרז מטעם רשות מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון, אשר מזמינים יזמים להגיש הצעות במכרז פומבי לרכישת זכויות חכירה במתחם אחד למסחר בשכונת שריד שבמגדל העמק. מדובר בחוזה חוזה חכירה לתקופה של 98 שנים עם אופציה להארכה לעוד 98 שנים, עבור שטח של 2,126 מ"ר.

מחיר המינימום שנקבע לקרקע הוא מהנמוכים שראינו לאחרונה - 83,769 שקל בלבד; מחיר השומה, כאמור, מעט גבוה מחצי מיליון שקל - 540,443 שקל; הוצאות הפיתוח הסתכמו ב-3,199,557 שקל.

ההצעה הזוכה, של חברת תעז יזמות, עמדה על 5,154,000 שקל. מדובר בסכום הגבוה כמעט פי עשרה ממחיר השומה, וגבוה פי 61 (ומעט יותר) ממחיר המינימום שנקבע למכרז. אגב, 26 הצעות הוגשו למכרז זה. ממוצע ההצעות היה גבוה גם הוא, בהשוואה למחיר השומה ולמחיר המינימום: כ-2.1 מיליון שקל

ההצעה הזוכה, של חברת תעז יזמות, עמדה על 5,154,000 שקל. מדובר בסכום הגבוה כמעט פי עשרה ממחיר השומה, וגבוה פי 61 (ומעט יותר) ממחיר המינימום שנקבע למכרז. אגב, 26 הצעות הוגשו למכרז זה, דבר אשר מעיד על הביקוש המתגבר לשטחים גם באזור זה, אולי בשל הקרבה לכביש 6. ממוצע ההצעות היה גבוה גם הוא, בהשוואה למחיר השומה ולמחיר המינימום: כ-2.1 מיליון שקל.

שכונת שריד שבה נמצא השטח היא שכונת מגורים חדשה שבה ייבנו 550 יחידות דיור חדשות. היא תכלול בניינים משותפים מדורגים, לצד קוטג'ים טוריים. השכונה תכלול גם מבני ציבור למען תושבי השכונה, שטחים ציבוריים פתוחים וכמובן שטחי מסחר, כדוגמת זה ששווק כעת בהצלחה. השכונה חולשת על פני 210 דונם.

מבדיקה שערכנו באתר רמ"י עולה כי משנת 2001 פורסמו 16 מכרזים בייעוד מסחר ו/או משרדים במגדל העמק – הייעוד שאליו משתייך גם המכרז הזוכה מאתמול – אך האחרון שבהם היה ביוני 2009, לפני יותר מ-12 שנה. לצד זה נציין כי עשרה מתוך 16 המכרזים בייעוד זה במגדל העמק יסגרו ללא זוכים, מסיבות מגוונות, כולל מקרים שבהם לא הוגשה כל הצעה למכרז.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלתעז יזמותשכונת שריד במגדל העמקמשרד הבינוי והשיכוןעיריית מגדל העמק
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...