שיכון ובינוי זכתה במכרז דירה להשכיר ברובע שדה דב ב-830 מיליון שקלים

מועד סגירת המכרז נדחה שלוש פעמים לאחר שפרסום המכרז יצא כבר במרץ. החברה תקים 324 יח"ד למטרת להשכרה לטווח ארוך, 50% מהדירות יושכרו במחיר מופחת לזכאים

שיתוף הכתבה
נתי סיידוף, שיכון ובינוי (יח"צ)נתי סיידוף, שיכון ובינוי (יח"צ)


חברת שיכון ובינוי זכתה היום במכרז משותף של רשות מקרקעי ישראל ודירה להשכיר, לבניית 324 יח"ד ברובע שדה דב בתל אביב להשכרה לטווח ארוך. החברה תשלם כ-830 מיליון שקלים עבור הקרקע כולל עלויות פיתוח. על פי תנאי המכרז, החברה תשכיר את הדירות לתקופה של 20 שנה לפחות, כאשר 50% מהדירות יושכרו במחיר מופחת לזכאים ויתר הדירות יושכרו במחירי השוק החופשי.

הפרויקט אותו תקים שיכון ובינוי כולל 324 יח"ד להשכרה ארוכת טווח, לתקופה של 20 שנה, כאשר 50% מהדירות להשכרה במתחם יהיו במחיר מופחת לזכאים. גודל המתחם כולו (לרבות פרויקטים של זכיינים אחרים) הינו כ- 5,200 מ"ר, ושטחי המסחר הפרויקט הם בהיקף של 800 מ"ר. תמהיל הדירות יהיה מגוון, כאשר לפחות מחצית מהדירות יהיו קטנות עד בינוניות. המתחם כולו קיבל תוקף במאי האחרון ומכונה שכונת אשכול, השכונה תכיל 4,844 יח"ד סך הכול.

כפי שפרסמנו בתחילת החודש, המכרז פורסם תחילה במרץ 2021, עם פרסום המכרז נכתב כי מועד סיום הגשת ההצעות הוא אוגוסט האחרון, אך מאז פורסמו שלוש דחיות למועד סיום הגשת ההצעות, המועד האחרון בפועל היה ב-21 לנובמבר האחרון. היום, לאחר סגירת המכרז פורסם כי חברת בינוי ושיכון זכו במכרז.

קודם לכן פרסמנו באוגוסט האחרון, כי בשכונת אשכול שווקו ארבעה מתחמים הכוללים 1,574 יח"ד בהיקף של 4.5 מיליארד שקלים. כאשר שלושה מתוך ארבעת המתחמים שווקו בהיקף של למעלה ממיליארד שקלים. כאמור, גם המכרז הנוכחי נמצא בשכונת אשכול והינו חלק מתוכנית מועדפת לדיור תמל/3001 – 'שכונת אשכול ברובע שדה דב'.

דירה להשכיר מובילה כיום כ-60 פרויקטים בכל רחבי הארץ מנהריה בצפון ועד אילת בדרום, בהיקף של למעלה מ-15,000 יח"ד. החברה שיווקה יח"ד עם רמ"י ב- 2021 6,556 יח"ד להשכרה ארוכת טווח במודל דירה להשכיר, ומתעתדת לשווק ב- 2022 בשיתוף רמ"י ומשב"ש כ-6,500 יח"ד להשכרה ארוכת טווח, המהוות קרוב ל-10% מיעדי השיווקים הממשלתיים למגורים בישראל. הפרויקט הנוכחי הינו הפרויקט החמישי של דירה להשכיר בתל-אביב יפו, בה יש למעלה מ-1,500 יח"ד ברחבי העיר, הנמצאות בשלבי קידום שונים.  

שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין: " משרד הבינוי והשיכון בראשותי ממשיך לשים לו מטרה לקדם את מיסוד שוק השכירות ארוכת טווח בישראל. נמשיך ונפעל להעצמת הפעילות במודל זה. תוכנית ' דירה להשכיר ' מאפשרת לציבור השוכרים להנות מפתרון דיור בר השגה שמקדם משרדנו".

מנכ"לית דירה להשכיר , ענבל דוד: "אני מברכת את העיר תל אביב-יפו על חלקה במהפכת השכירות ארוכת הטווח בישראל, עם השלמתו בהצלחה של עוד מכרז במודל ״ דירה להשכיר ״ בעיר. זהו הפרויקט החמישי ששיווקה דירה להשכיר ביחד עם רמ״י בעיר, ובסה״כ למעלה מ-1,500 יח"ד. בשנת 2021 שיווקנו בכל רחבי ישראל למעלה מ-6,500 יח״ד להשכרה ארוכת טווח, בהתאם למדיניות משרד הבינוי והשיכון , ובשנת 2022 בכוונתנו לשווק אף למעלה מכך. כל זאת, במטרה לייצר לאזרחי ישראל החיים בשכירות, אלטרנטיבה ראויה ובטוחה לדירה בבעלות".

מנהל רשות מקרקעי ישראל , יעקב קוינט: ״אני מברך על הצלחה נוספת של מכרז במסלול  דיור להשכרה, והפעם בשדה דב. שיווק במסלול זה מאפשר פתרונות מוזלים  יותר לזוגות צעירים ולחסרי דיור באזורי הביקוש ובכל הארץ. רשות מקרקעי ישראל פועלת בכל האמצעים העומדים לרשותה להגדיל את היצע יחידות הדיור  ושברה השנה שיאי ם בשיווק  כ 90 אלף יחידות דיור.  ובכוונתנו להמשיך  ולדאוג להקצות קרקעות לכלל צורכי המשק ובכללם  לצורכי המגורים של אזרחי מדינת ישראל בהתאם ליעדים שקובעת הממשלה״.     

ראש עיריית תל אביב יפו, רון חולדאי: "תכנית שדה דב היא אחת התוכניות המשמעותיות ביותר המקודמות כיום בעיר ובמטרופולין. עיקר חשיבותה הוא בתקדים שהיא יוצרת - אלפי יחידות דיור בר השגה על קרקע עירונית ודיור להשכרה ארוכת טווח על קרקע מדינה. עם זאת, לנוכח עליית מחירי הדיור במדינה בכלל ובתל אביב-יפו בפרט, יש צורך שהמדינה תעלה את אחוז ההנחה לזכאים בדיור להשכרה ובכך תאפשר פתרונות מגורים אמיתיים לכלל האוכלוסיות".
 
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שיכון ובינוימשרד הבינוי והשיכוןדירה להשכיררון חולדאיזאב אלקיןרמ"ייעקב קוינטענבל דוד
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...