איילת שקד הכריזה: "כ-15,000 יחידות דיור יוקמו בקריית אתא"; כ-6,300 דונם יועברו מהמוא"ז זבולון

זאת בעקבות הסכמה בין ראשי הרשויות, יעקב פרץ ועמוס נצר • כחלק מהסיכום התחייבה עיריית קריית אתא לאפשר לחקלאי המועצה להמשך לעבד את קרקעותיהם עד לפיתוחן – וכי הארנונה תישאר כפי שהיא בזמן זה

שיתוף הכתבה
השרה איילת שקד (יוסי אלטרמן)השרה איילת שקד (יוסי אלטרמן)

שרת הפנים איילת שקד חתמה היום (ה') על העברת שטח של כ-6,300 דונם מהמועצה האזורית זבולון לעיריית קריית אתא. השטח כולל, בין השאר, שתי תוכניות ותמ"ל להקמת כ-15,000 יחידות דיור וכן פארק מטרופוליני. בכך מאשרת למעשה שרת הפנים את ההסכמה המשותפת של ראשי הרשויות, ראש עיריית קריית אתא יעקב פרץ וראש המועצה האזורית זבולון עמוס נצר.

שני ראשי הרשויות סיכמו על העברת השטח בהתאם להסכמה ביניהם ולהמלצות הוועדה הגאוגרפית לשינוי גבולות וחלוקת הכנסות של אזור חיפה במשרד הפנים. זו המליצה באפריל 2021 על העברת שטחים בין הרשויות, בהמשך להסכמתן הרשויות על שינוי גבולות לאור תוכניות הוותמ"ל 1024 ו-1025, ובהתאם לתוכנית המתאר הכוללנית של קריית אתא.

 השרה איילת שקד במעמד החתימה על ההסכם בין עיריית קריית אתא למוא השרה איילת שקד במעמד החתימה על ההסכם בין עיריית קריית אתא למוא

"לאחר הידברות עצמאית בין הרשויות סוכם ביניהן כי קריית אתא מתחייבת לאפשר לחקלאי המועצה האזורית זבולון להמשיך את עיבוד הקרקעות החקלאיות עד אשר יהיה צורך בפיתוחן", נכתב בהודעת משרד הפנים. "נוסף על כך הוסכם כי הארנונה שתיגבה בשטחים שיועברו לתחום שיפוטה של קריית אתא תהיה בשיעור שלא יעלה על שיעור הארנונה לשטחים חקלאיים הנגבית כיום במועצה האזורית זבולון, זאת כל עוד נמשך העיבוד החקלאי שלהם".

הוסכם כי הארנונה שתיגבה בשטחים שיועברו לתחום שיפוטה של קריית אתא תהיה בשיעור שלא יעלה על שיעור הארנונה לשטחים חקלאיים הנגבית כיום במועצה האזורית זבולון, זאת כל עוד נמשך העיבוד החקלאי שלהם"

נזכיר כי תמל/1024 חולשת על שטח של כ-1,690 דונם, בדרום העיר, ומוסיפה כ-4,050 יח"ד, וכן כ-500 יחידות לדיור מוגן; תמל/1025 מציעה כמעט 11,000 יח"ד, לצד 1,400 יחידות לדיור מיוחד. נגד שתי התוכניות - גם תמל/1024 וגם תמל/1025  - הוגשו בשנים האחרונות עתירות, בעיקר מצד קיבוצים הסובבים את העיר, באשר לקרקעות חקלאיות שעליהן מתוכננות התוכניות – ובשני המקרים דחה בית המשפט את הבקשות. הסיכום בין ראשי הרשויות עשוי, אולי, להניח את דעתם של העותרים, רבים מהם משתייכים למועצה האזורית זבולון.

נציין כי קריית אתא היא אחת הערים המשוועות יותר מכול, כך נראה, לעתודות קרקע לבנייה ולדירות חדשות. רק בספטמבר האחרון שווק מכרז של רשות מקרקעי ישראל בעיר, עבור 665 יחידות דיור, בסכום של 380 מיליון שקל – פי שלושה מהמחירים שבהם שווקו מכרזים דומים בעיר בתחילת המילניום.

"רואים שינוי אצל ראשי הרשויות"

הסיכום לעיל הוא אחד הביטויים, אולי, לאחת התפיסות המרכזיות שבהן מחזיק שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין. בכנס פסגת הנדל"ן שנערך לפני כשבועיים הוא התבטא – לא בפעם הראשונה – בנושא שיתוף הפעולה עם ראשי הערים, ואמר: "ראשי הערים היוו חסם, זה נכון, אבל היו להם סיבות טובות: מדינת ישראל נתנה להם סיבות טובות לכך. 

איך הצלחנו להגיע למספרים הגבוהים השנה? הבאנו כסף. הבאנו השקעות גדולות מאוד בתשתיות, ורואים שינוי אצל ראשי הרשויות – כי אי-אפשר להגיע למספרים כאלה בלעדיהם. כשהם רואים שהמדינה רצינית, כשהם רואים שאנחנו מוכנים לסייע להם בבעיות שיש לעיר, הם נענים בחיוב".

הממשלה שמה לה יעד לייצר בנייה מאסיבית של דירות, והוספת 15,000 יחידות דיור בקרית אתא תסייע בפתרונות דיור. נמשיך לבנות בכל רחבי המדינה"

בהודעה היום מחזקת שרת הפנים שקד את התפיסה הזו: "אני מעודדת מהלכים אשר נעשים בהסכמה בין הרשויות. הממשלה שמה לה יעד לייצר בנייה מאסיבית של דירות, והוספת 15,000 יחידות דיור בקרית אתא תסייע בפתרונות דיור. נמשיך לבנות בכל רחבי המדינה".

מנכ"ל משרד הפנים, יאיר הירש: "אני מברך את ראשי הרשויות על הגעתם להסכם להעברת השטחים תוך הסכמה על שלביות שתאפשר לחקלאים להמשיך ולעבד את האדמה עד הכניסה לבנייה בפועל. אני מקווה כי רשויות נוספות יצטרפו למהלך זה ולמהלכים דומים. התוספת המשמעותית של יחידות הדיור תסייע בפיתוחה ובהרחבתה של העיר קריית אתא".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:איילת שקדעיריית קריית אתאיעקב פרץמשרד הפניםותמ"לתמל/1024תמל/1025זאב אלקיןהמועצה האזורית זבולוןעמוס נצריאיר הירש
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...