דונה דום זכתה במכרז הגדול של "דירה להשכיר" באשקלון; תקים 705 יח"ד בהיקף של 293 מיליון שקלים

החברה תקים 705 יח"ד בשכונת עיר היין, 500 יח"ד מתוכן תיועדנה להשכרה, 50% במחיר מסובסד לזכאים

שיתוף הכתבה
עו"ד ענבל דוד מנכ"לית דירה להשכיר (רמי חכם)עו"ד ענבל דוד מנכ"לית דירה להשכיר (רמי חכם)

חברת דונה דום היא הזוכה במכרז הגדול של דירה להשכיר בשכונת עיר היין בצפון אשקלון. החברה תשלם עבור הקרקע 293 מיליון כולל עלויות פיתוח. זהו הפרויקט השישי במודל דירה להשכיר אותו תקים חברת דונה דום המקימה היום כ-1,200 יח"ד בשוהם, רמלה, רכסים ושני פרויקטים בבית שמש. 

על פי המכרז, החברה תקים 705 יח"ד כאשר מתוכן 500 יח"ד תיועדנה לטובת השכרה ארוכת טווח עד 15 שנה. גודל המתחם הוא כ- 43,300 מ"ר בשטח ממוצע של 40 מ"ר ליחידה נוסף על כך, הפרויקט כולל שטחי מסחר בהיקף של כ- 8,500 מ"ר. מחיר המינימום שנקבע במכרז היה 10,738,000 שקל, והוצאות הפיתוח  עמדו על 108,530,664 שקל. כאמור, הפרויקט מוקם במסגרת השכונה החדשה עיר היין – שכונה בשטח 4,000 דונם, שייבנו בה 11,000 יחידות דיור חדשות. רק בחודש שעבר נסגר מכרז עבור 1,252 יח"ד בשכונה, במסלול דיור מופחת.

הדמייה עיר היין אשקלון (Arceffect)

50% מהדירות להשכרה במתחם הן במחיר מופחת לזכאים בהגרלה. על פי המכרז, שכר הדירה שחברת דונה דום תוכל לגבות מהדיירים הזכאים לדיור מופחת יחושב כך: דירות בנות שני חדרים (לפי מפתח של כ-25 מ"ר לחדר) – סך של 42 שקל למ"ר לכל חודש שכירות; עבור דירות בנות שלושה חדרים – סך של 33 שקל למ"ר עבור כל חודש שכירות; עבור דירות בנות ארבעה חדרים – סך של 30 שקל למ"ר לכל חודש שכירות.

כפי שפרסמנו כאן, מדובר במכרז הגדול ביותר עד כה שפרסמה חברת דירה להשכיר . נציין, כי פרויקט זה מצטרף לשני פרויקטים נוספים ששיווקה דירה להשכיר יחד עם רמ"י במהלך השנה החולפת בשכונת אגמים בעיר אשקלון בהיקף של 420 יח"ד, בה זכו בין היתר חברת אביסרור וקרן הריט אזורים ליבינג.

דירה להשכיר מובילה כיום כ-60 פרויקטים בכל רחבי הארץ מנהריה בצפון ועד אילת בדרום, בהיקף של למעלה מ-15,700 יח"ד. החברה שיווקה עם רמ"י בשנת 2021 6,556 יח"ד להשכרה ארוכת טווח במודל דירה להשכיר, ומתעתדת לשווק אף למעלה מכך בשנת 2022. במקביל, בשנת 2021 הושלמו שיווקים של למעלה מ-5,300 יח"ד במסגרת דירה להשכיר. 

במסגרת מכרזי דירה להשכיר , החברה קובעת את מפרט הבנייה, מפרט התחזוקה ונוסח הסכם השכירות. חברת דונה דום שזכתה במכרז תחויב לתפעל ולתחזק את הפרויקט לתקופה של 15 שנים, באמצעות חברת ניהול ובהתאם למפרט תחזוקה שמוגדר על ידי דירה להשכיר.

שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין: " משרד הבינוי והשיכון בראשותי ממשיך לשים לו מטרה לקדם את מיסוד שוק השכירות ארוכת טווח בישראל. נמשיך ונפעל להעצמת הפעילות במודל זה. תוכנית ' דירה להשכיר ' מאפשרת לציבור השוכרים להנות מפתרון דיור בר השגה שמקדם משרדנו."

יו"ר דירקטוריון דירה להשכיר , אהוד אדמתי: "אני גאה ושמח על הצלחתו של מכרז נוסף מבית דירה להשכיר . סגירתו בהצלחה של מכרז זה מצביעה על אמון ציבור היזמים במודל "דירה להשכיר". נמשיך לקדם ולפתח את שוק השכירות המוסדית ארוכת הטווח בישראל".

מנכ"לית דירה להשכיר , ענבל דוד: "אני מברכת את העיר אשקלון על חלקה במהפכת השכירות ארוכת הטווח בישראל, עם השלמתו המוצלחת של עוד מכרז במודל ״ דירה להשכיר ״ בעיר. זהו הפרויקט השלישי ששיווקה דירה להשכיר בעיר, ביחד עם רמ״י, ובסה״כ למעלה מ-1,100 יח"ד. ייחודיותו של הפרויקט הוא דירות קטנות הנותנות מענה לצרכיהם של זוגות, משפחות צעירות ולבני הגיל השלישי. חברת דירה להשכיר תמשיך לפעול להגדלת היצע ומגוון פתרונות הדיור לציבור השוכרים בישראל, כחלק מביסוס ופיתוח שוק השכירות ארוכת הטווח בישראל."

מנהל רשות מקרקעי ישראל , יעקב קוינט: ״אני מברך על הצלחה נוספת של מכרז במסלול דיור להשכרה, והפעם בעיר היין אשקלון. שיווקן של 500 יח"ד במסלול זה מאפשר פתרונות מוזלים יותר לזוגות צעירים ולחסרי דיור באזורי הביקוש בכלל ובמכרז זה בפרט באשקלון. רשות מקרקעי ישראל פועלת בכל האמצעים העומדים לרשותה בכדי להגדיל את היצע יחידות הדיור ושברה השנה שיאים בשיווק של כ-90 אלף יחידות דיור. בכוונתנו להמשיך ולהקצות קרקעות לכלל צרכי המשק ובכללם לצרכי המגורים של אזרחי מדינת ישראל בהתאם ליעדים שקובעת הממשלה."

ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם: ״העיר אשקלון נמצאת בתנופה אדירה של בינוי ופיתוח עם יישומו של הסכם הגג הגדול בישראל ובנייתן של למעלה מ-11 אלף יחידות דיור בשכונת עיר היין בלבד. לצד זה, אשקלון ממשיכה ליהנות מהגירה חיובית ומאטרקטיביות הן בקרב זוגות צעירים והן בקרב משפחות שבוחרות להקים בעיר את ביתם החדש ולגדל בה את משפחתם. הם עושים זאת בזכות מערכת חינוך מצטיינת, זוכת פרס החינוך הארצי, פתרונות התחבורה המתקדמים, הקמת מפעלי תעסוקה ותעשייה ואיכות חיים ברמה הגבוהה ביותר״.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלדירה להשכיראהוד אדמתיעיריית אשקלוןתומר גלאםיעקב קוינטענבל דודעיר הייןדנה רום
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...