ירושלים: הופקדה תוכנית לאזור תעסוקה חדש דרום-מזרחית לשכונת עיסאוויה - בהיקף 65,949 מ"ר

מדובר באזור שייעודו בעיקר תעשייה קלה, תעסוקה ומסחר • "התוכנית מבוססת על פרוגרמה כלכלית בראייה כלל עירונית" • כוללת גם התוויית מערכת דרכים אשר תקשר בין האזור והשכונה לכביש 1

שיתוף הכתבה
ראש העיר ירושלים, משה ליאון (ראובן קופיצ'ינסקי)ראש העיר ירושלים, משה ליאון (ראובן קופיצ'ינסקי)

גם לשכונת עיסאוויה מגיע: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים הודיעה לאחרונה על הפקדת תוכנית להקמת אזור תעסוקה חדש דרום-מזרחית לשכונת עיסאוויה שבמזרח ירושלים, המציעה 65,949 מ"ר שטחי תעסוקה. 

"תוכנית זו הינה תכנית לאזור תעסוקה חדש בשוליים המזרחיים של שכונת עיסאוויה בירושלים", כך בדברי ההסבר על התוכנית בשכונה שבצפון-מזרח עיר הבירה. "שטח התכנית הוא כ-40 דונם, והיא מגדירה שטחים בעיקר לתעשייה קלה ולתעסוקה ולמסחר. כמו כן, מתווה התוכנית מערכת דרכים חדשה ומגדירה את הקשר והחיבור התחבורתי לשכונה ולכביש 1.

תכנית זו נערכה במסגרת מהלך אסטרטגי להאצת הפיתוח הכלכלי של שכונות מזרח העיר, וכמענה ליעדים אסטרטגיים כלל עירוניים. התוכנית מבוססת על פרוגרמה כלכלית בראייה כלל עירונית, ומותאמת למאפייני ההון האנושי וההון הכלכלי המקומי. הפרוגרמה מגדירה את אופי הפעילות במתחם, תמהיל השימושים והיקפם, בגמישות מקסימלית ובכפוף למגבלות סביבתיות.

מאחר שהמתחם גובל בשכונת מגורים ובשטח נוף פתוח, הושם דגש על מזעור מטרדים לסוגיהם. הממשק בין שכונת המגורים לתחום התוכנית יהיה בדמות רחוב בעל חזית מסחרית, שיפותח כמרחב ציבורי מזמין. באזורים האחרים מאפשרת התוכנית גם תעשייה קלה ושימושים נוספים.

התכנית נערכה בשיתוף בעלי העניין בקרקע, ועל בסיס מיפוי ומדידה של חלוקת השטחים המוסכמת על התושבים המצהירים שהינם בעלי עניין בקרקע. החלוקה למגרשים מתבססת על חלוקות אלה; מערך הדרכים וכל שאר שימושי הקרקע הותוו בהתאם להסכמות".

הוראות התוכנית כוללות קביעת ייעודי הקרקע: מסחר ותעסוקה, לתעשייה קלה ומלאכה, לדרך מוצעת, לשביל, לשטח ציבורי פתוח, לטיילת ולמתקנים הנדסיים; קביעת שימושים והוראות לייעודים השונים; קביעת הנחיות מיוחדות לתאי שטח; קביעת הוראות בינוי; קביעת הוראות פיתוח; קביעת קווי בניין; קביעת מספר קומות; קביעת אחוזי בנייה; קביעת הוראות להריסה; קביעת שלביות ביצוע; קביעת הוראות סביבתיות; קביעת הוראות לזיקת הנאה; קביעת הוראות לטיפול בעצים בוגרים; קביעת הוראות לחזית מסחרית.

התוכנית הוגשה על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ירושלים. העורכת הראשית היא אדריכלית יערה רוזנר מנור ממשרד יערה רוזנר אדריכלים; אדריכל התוכנית הוא אסלאם דעיס; היועץ הכלכלי הוא הפרוגרמטור צביקה מינץ ממשרד צביקה מינץ – תכנון במרחב.

לעיון בהוראות התוכנית המלאות לחצו כאן

נזכיר כי זוהי לא התוכנית הראשונה מסוגה המופקדת בירושלים: ביולי 2020 הודיעה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ירושלים על הפקדת תוכנית לאזור תעסוקה חדש בשכונת אום טובא שבדרום-מזרח העיר, עם כ-90,000 מ"ר בנויים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית ירושליםהוועדה המקומית לתכנון ובנייהשכונת עיסאווייהתעסוקההוועדה המחוזית לתכנון ובנייהאדריכלית יערה רוזנר מנוראדריכל אסלאם דעיס
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...