מאפריל: ביג מרכזי קניות מכרה נכסים בארה"ב בהיקף של כ-495 מיליון דולר

מדובר על מכירות במסגרת האסטרטגיה שעליה הכריזה בנובמבר 2020 – "למימוש כלל הפעילות של החברה בארה"ב" • הנכס האחרון שנמכר: Southpoint Pavilions בלינקולן, נבראסקה

שיתוף הכתבה
חי גאליס, מנכ"ל ביג מרכזי קניות (ביג מרכזי קניות)חי גאליס, מנכ"ל ביג מרכזי קניות (ביג מרכזי קניות)

חברת ביג מרכזי קניות ממשיכה ביישום האסטרטגיה למימוש כל נכסיה בארה"ב – ומאז אפריל השנה מכרה נכסים בסכום כולל של 495 מיליון דולר, שהם כ-1.54 מיליארד שקל. על הנכס האחרון שמכרה עדכנה החברה היום (ג') – מרכז קניות פתוח בשם Southpoint Pavilions בלינקולן, נבראסקה, שיימכר לפי שווי של 79.5 מיליון דולר.

"המרכז כולל שטח של כ-51,000 מ"ר להשכרה, בשיעור תפוסה כולל של כ-92%", נכתב בהודעת החברה לרשות לניירות ערך. "המכירה מתבצעת לשותפי חברת הבת במרכז, שיגדילו את חלקם פרו-ראטה. העסקה אינה כפופה לבדיקת נאותות, ולחברה לא צפויות עלויות נלוות. השגת מימון חדש (re-finance) הינו תנאי להשלמת העסקה, ובאחריות הרוכשות". 

החברה מציינת בהודעתה כי ההתקשרות בחוזה למכירת המרכז "הינה המשך ישיר לאסטרטגית החברה לממש אחזקותיה בארה"ב" – אסטרטגיה שעליה פירטה בדו"ח התקופתי לרבעון השלישי של השנה, שפורסם לא מכבר.

ליום 30 בספטמבר 2021 מחזיקה ביג USA – החברה שבאמצעותה פועלת ביג מרכזי קניות בארה"ב - במישרין ובעקיפין בכ-23 מרכזים מסחריים פתוחים", נכתב בדו"ח. "הנכסים כאמור משתרעים על שטח בנוי להשכרה בהיקף של כ-601,000 מ"ר"

"ליום 30 בספטמבר 2021 מחזיקה ביג USA – החברה שבאמצעותה פועלת ביג מרכזי קניות בארה"ב - במישרין ובעקיפין בכ-23 מרכזים מסחריים פתוחים", נכתב בדו"ח. "הנכסים כאמור משתרעים על שטח בנוי להשכרה בהיקף של כ-601,000 מ"ר. 

ב-19 בנובמבר 2020 התקבלה החלטה אסטרטגית בדירקטוריון החברה למימוש כלל הפעילות של
החברה בארה"ב. בהמשך להחלטה כאמור התקשרה החברה בחוזים ו/או השלימה מכירת 14 נכסים, בהיקף של כ-456 מיליון דולר (חלק החברה), המהווים כמחצית מהיקף ומשווי חלק החברה בנכסים שהחזיקה בארה"ב. בכוונת החברה להפנות את המקורות הכספיים שינבעו ממימוש הפעילות בארה"ב להרחבת הפעילות ביתר השווקים הגאוגרפים שבהם פועלת החברה כיום".

כאמור, מאז אפריל מכרה החברה נכסים בהיקף של כמעט חצי מיליארד דולר. בין היתר היא מכרה באפריל שני נכסים לקרן ריט אמריקאית, תמורת כ-200 מיליון דולר; ביולי מכרה שלושה נכסים - בלאס וגאס, בסאמיט שבמיזורי ובפלגסטאף שבאריזונה – תמורת כ-72 מיליון דולר; ובתחילת החודש שעבר מכרה נכס ביוטה, תמורת כ-210 מיליון דולר.

על פי הדו"ח המסכם לרבוען השלישי של 2021, מחזיקה ביג מרכזי קניות ב-76 נכסים, בישראל, בארה"ב ובסרביה, בשטח כולל של 1.271 מיליון מ"ר. חלוקת הנכסים היא כזו: 61 מרכזים מסחריים מניבים; חמישה מרכזים מסחריים בפיתוח; ועשר קרקעות.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךביג מרכזי קניותמרכזי קניותחי גאליסנדל"ן בחו"ל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...