הוכרזו זוכים בשני המכרזים לדיור במחיר מופחת בעכו ובאור עקיבא – בסכום כולל של כ-820 מיליון שקל

12 מתחמים נכללו בצמד המכרזים – ומספר הזוכים עמד על שבעה • בכל אחד מארבעת המתחמים באור ים שבאור עקיבא הציעו הזוכים גם תוספת לתמורה המופחתת • מספר המציעים באור עקיבא: 139

שיתוף הכתבה
מנהל רמ"י, עו"ד יעקב (ינקי) קוינט (יוסי אלטרמן)מנהל רמ"י, עו"ד יעקב (ינקי) קוינט (יוסי אלטרמן)

שווקו בהצלחה שני מכרזים במסלול דיור במחיר מופחת, של רשות מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון, בעכו ובאור עקיבא – 1,879 יחידות דיור ששווקו בסכום כולל של 820,494,107 שקל, המגלם בתוכו גם את הוצאות הפיתוח ואת התוספת לתמורה המופחתת.

מדובר בשני מכרזים שעל סגירתם המתקרבת דיווחנו כאן – על המכרז בעכו לפני כשבוע, ועל המכרז באור עקיבא יומיים לפני כן. בהמשך למגמה שנוקטת רמ"י בתקופה האחרונה, ושאף הצהירה שהיא מעוניינת ליישם בכל מכרזיה בתקופה הקרובה, במכרז באור עקיבא זכו ארבעה יזמים שונים בארבעה מתחמים, ובמכרז בעכו, שבו שמונה מתחמים, זכו שלושה יזמים שונים. 

המכרז בעכו, הגדול יותר, הוא מכרז אשר הזמין יזמים להציע הצעות במכרז פומבי לרכישת זכויות חכירה לבניית 1,227 יחידות דיור בשמונה מתחמים בבניה רוויה בשכונת מזרח. בשלושה מהמתחמים זכתה חברת עמרם אברהם , בשניים זכתה שובל מתחמי מגורים ובשניים עמאד טאהא עבודות בניין ופיתוח

המכרז בעכו, הגדול יותר, הוא מכרז אשר הזמין יזמים להציע הצעות במכרז פומבי לרכישת זכויות חכירה לבניית 1,227 יחידות דיור בשמונה מתחמים בבניה רוויה בשכונת מזרח. בשלושה מהמתחמים זכתה חברת עמרם אברהם , בשניים זכתה שובל מתחמי מגורים ובשניים עמאד טאהא עבודות בניין ופיתוח. מתחם אחד, באופן חריג לתקופה האחרונה, נותר ללא הצעות.

הסכום הכולל שישלמו שלוש החברות – עבור התמורה המופחתת את הוצאות הפיתוח, עמדה על 327,567,531 שקל. המחיר למ"ר עמד, בכל אחת מההצעות, על 6,600 שקל, שהוא גם המחיר המזערי שנקבע בתנאי המכרז.

המכרז באור עקיבא הזמין להגיש הצעות במכרז פומבי לרכישת זכויות חכירה בארבעה מתחמים, עם 652 יחידות דיור בסך הכול, בשכונת אור ים הנבנית בימים אלו בעיר. מדובר, כפי שפרסמנו לפני כמה ימים, במכרז ראשון של דיור במחיר מופחת שמשווק בעיר.

הזוכים בארבעת המתחמים הם ספייס בניה ויזמות, שגראוי ליבוביץ ייזום, אודור נכסים ואלמוג ב.ז. בנייה והשקעות. הסכום הכולל שישלמו – המגלם בתוכו את התמורה המופחתת, את התוספת לתמורה המופחתת ואת הוצאות הפיתוח, עומד על 492,926,576. הסכום הכולל בשני המכרזים יחד עומד על יותר מ-820 מיליון שקל, כאמור.

שני פרטים מעניינים מעידים על הביקוש הגבוה לדירות בשכונת אור ים: האחד הוא מספר המציעים בארבעת המתחמים שנכללו במכרז זה – לא פחות מ-139 מציעים, וממוצע של כמעט 35 מציעים לכל מתחם בתוכנית.

הנתון השני, שאולי אף נבע או התקיים בשל הנתון הראשון, הוא העובדה שכל אחד מהזוכים, בכל אחד מהמתחמים, הוסיף תוספת לתמורה המופחתת כדי לזכות במכרז. הגדילה לעשות ספייס בניה ויזמות, שהוסיפה 50,151,151 שקל לתמורה המופחתת. נציין כי כל ארבעת הזוכים קבעו את המחיר למ"ר על 9,600 שקל – גם כאן בדומה למחיר המינימלי שנקבע בתנאי המכרז.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמשרד הבינוי והשיכוןשובל מתחמי מגוריםשכונת אור יםדיור במחיר מופחתינקי קוינטעמרם אברהם חברה לבניןעכו מזרחספייס בניה ויזמותאודור נכסיםשגראוי ליבוביץ ייזוםאלמוג ב.ז. בנייה והשקעותעמאד טאהא עבודות בניין ופיתוח
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...