עולם הפוך ראינו: סכום הזכייה במכרז עבור 30 יח"ד בעין כרם בירושלים – פחות ממחצית מחיר השומה

מדובר במכרז ייזום של רמ"י שבו זכתה חברת מימושים מגשימים פוטנציאל לאחר שהציעה כ-15 מיליון שקל על הקרקע, בשטח 989 מ"ר • מחיר השומה נקבע על 30,928,311 שקל

שיתוף הכתבה
ירושלים (שאטרסטוק)ירושלים (שאטרסטוק)

הארץ כולה "בוערת" ממחירי הקרקעות במכרזי רשות מקרקעי ישראל – אך נראה שבירושלים, במקרים מסוימים, התמונה הפוכה לגמרי: מכרז עבור 30 יח"ד בעיר הבירה, אשר אמורה להיות אחד ממוקדי הביקוש בישראל, שווק בהצלחה במחיר הנמוך ב-50% ממחיר השומה שנקבע לקרקע.

המדובר הוא ב"הזמנה לקבלת הצעות במכרז פומבי לרכישת זכויות חכירה במגרש המיועד למגורים, עם אפשרות ייזום לתכנון של כ-30 יח"ד ברחוב אריה קלנר בירושלים". מחיר המינימום במכרז נקבע על 9,850,667 שקל, ואילו מחיר השומה – על 30,928,311 שקל.

החברה הזוכה היא חברת מימושים מגשימים פוטנציאל – שרק אתמול (ג') הוכרזה כזוכה, לצד אזורים, במתחם פי גלילות בעיר – אשר הציעה על הקרקע מחיר של 15,398,311 שקל, כמחצית ממחיר השומה ואף פחות מכך. היא תוסיף על הזכייה תשלום של הוצאות פיתוח בסך 1,071,689 שקל

המכרז מתייחס לשטח של 989 מ"ר בשכונת עין כרם. החברה הזוכה היא חברת מימושים מגשימים פוטנציאל – שרק אתמול (ג') הוכרזה כזוכה, לצד אזורים, במכרז מתחם פי גלילות בעיר – אשר הציעה על הקרקע מחיר של 15,398,311 שקל, כמחצית ממחיר השומה ואף פחות מכך. היא תוסיף על הזכייה תשלום של הוצאות פיתוח בסך 1,071,689 שקל.

ביקשנו להשוות את התוצאה ה"הפוכה" הזאת מול מכרזי ייזו אחרים ששווקו לאחרונה ברחבי הארץ – אך באתר רמ"י רבים מהם מופיעים ללא מחיר שומה נקוב. ובכל זאת, מכרז אחד מעניין שעסקנו בו כאן בהרחבה, מכרז עבור "מתחם זקן השומרים" בפתח תקווה, כן כלל את הנתון המבוקש: מחיר שומה של כ-105 מיליון שקל, אל מול מחיר זכייה של כ-165 מיליון שקל, כלומר פער של כ-60 מיליון שקל "לטובת" ההצעה הזוכה, של חברת משה אביסרור ובניו.

נציין כי מאחר שמדובר במכרז ייזום, מספר יחידות הדיור המצוינות "מהווה את הפוטנציאל התכנוני בלבד והינו הערכה כללית שתלויה בתכנון שיאושר", כך בחוברת המכרז. עוד נכתב בחוברת כי "ייעודו של המתחם הינו 'אזור עירוני עד שש קומות', ובאמצעות תוכנית מפורטת ניתן לאשר באזור בינוי של עד 240%".

נזכיר כי חברת מימושים מגשימים פוטנציאל הוכרזה, כאמור, אתמול כזוכה במכרז במתחם פי גלילות בירושלים, עבור 300 יח"ד, זאת לאחר שהציעה עם חברת אזורים סכום של כ-300 מיליון שקל, בתוספת כ-25 מיליון שקל הוצאות פיתוח.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלאזוריםאביסרור משה ובניומימושים מגשימים פוטנציאלמתחם זקן השומרים בפתח תקווהמכרז ייזוםשומת קרקע
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...