סנו מבקשת להקים מרלו"ג בשטח 8,162 מ"ר בהוד השרון – ותשלם עליו כ-4.7 מיליון שקל היטל השבחה

זאת למרות שטענה כי אין השבחה על הנכס – על אף שביקשה סדרה של הקלות בנייה • הוועדה המקומית, מנגד, טענה להשבחה של כ-11.7 מיליון שקל, כלומר דרשה היטל בסכום של כשישה מיליון שקל

שיתוף הכתבה
אזור התעשייה נווה נאמן, הוד השרון (יח"צ)אזור התעשייה נווה נאמן, הוד השרון (יח"צ)

חברת סנו תשלם כ-4.7 מיליון שקל היטל השבחה על הקמת מרכז לוגיסטי חדש באזור התעשייה נווה נאמן בהוד השרון. כך קבעה לאחרונה רינת וויס רביב, שמאית מקרקעין ושמאית מכריעה לפי חוק התכנון והבנייה , במסגרת שומה מכרעת שהפיקה להערכת ההשבחה שחלה בשווי הנכס עקב אישור הקלות, בגין מימוש בדרך של היתר בנייה.

מדובר בגוש 6574 חלקה 297 ברחוב המסגר 12 בהוד השרון – בשטח אזוה"ת כאמור, בדרום העיר ומעט צפונית לכביש 5. השטח משמש כיום לאחסנה פתוחה של חברת "סנו". זהו מגרש ריק בשטח 8,162 מ"ר, המיועד לתעשייה. 

בקשת החברה להיתר בנייה כללה "הקמת מחסן תפעולי אוטומטי המכיל מערכת מדפים ללא מעברי דריכה בין המדפים, פרט לקומת הקרקע"; משרדים נלווים בארבע קומות; מאגר מים תת-קרקעי; שני חדרי טרנספורמציה על-קרקעיים בצמוד לגבול המגרש; חניון עילי הכולל 17 חניות תפעוליות, 24 חניות פרטיות ושתי חניות נגישות. שטח הבנייה העיקרי מסתכם ב-7,637.71 מ"ר. 

סנו ביקשה, כאמור, גם הקלות במסגרת היתר הבנייה: הקלה בגובה מחסן אוטומטי – מבוקש גובה של 38 מטר, במקום 15 מטר מותרים; ניוד שטחים מקומות עליונות לקומת הקרקע עד כ-52%, במקום 40% מותרים; הקלה להקמת שתי תחנות טרנספורמציה זעירות עיליות במרווח קדמי - מבוקש כ-28 מ"ר, במקום עשרה מ"ר מותרים

סנו ביקשה, כאמור, גם הקלות במסגרת היתר הבנייה: הקלה בגובה מחסן אוטומטי – מבוקש גובה של 38 מטר, במקום 15 מטר מותרים; ניוד שטחים מקומות עליונות לקומת הקרקע עד כ-52%, במקום 40% מותרים; הקלה להקמת שתי תחנות טרנספורמציה זעירות עיליות במרווח קדמי - מבוקש כ-28 מ"ר, במקום עשרה מ"ר מותרים.

את חברת סנו ייצגו בהליך שמאי המקרקעין יצחק שפיגל ומאיר נדלר; את הוועדה המקומית לתכנון ובנייה הוד השרון ייצגו שמאי המקרקעין אלי נטל כהן וגיא קנרק. החברה טענה בפני השמאית המכריעה וויס רביב כי אין השבחה כתוצאה מההקלות בדרך של היתר בנייה. המשיבה, קרי הוועדה המקומית, קבעה כי ההשבחה היא 11,708,659 שקל, ולכן היטל ההשבחה הוא כ-5.85 מיליון שקל.

בין היתר טענה סנו כי "אישור ההקלה אינו תורם לשווי הנכס. תוספת הגובה אינה תורמת לשווי, בין היתר בהתחשב בעלות העודפת הנטענת. ההקלה ניתנה אומנם לבקשת הנישומה, אולם מטרתה לא הייתה להעלות את שווי הנכס, אלא נבעה משיקוליה הסובייקטיביים, עסקיים ותפעוליים, לצורך פעילותה השוטפת.

השמאית המכריעה פסקה כי "התוצאה שאליה הגיעו שמאי המבקשת אינה סבירה. אף אם יש בטענת המבקשת כי אזור התעשייה הנדון אינו מאופיין בריבוי מרלו"גים, וכי הקמת מרלו"ג במגרש נשוא השומה נבעה מצרכים סובייקטיביים של המבקשת, הגבהת המבנה הגדילה את נפח האחסון באופן משמעותי ובכך תרמה לשווי. יש בנמצא מרלו"גים המצויים באזורי תעשייה שאינם מאופיינים בריבוי מרלו"גים. מדובר בשוק המצוי בשנים האחרונות בצמיחה. באזור המרכז הביקוש למרלו"גים גובר על ההיצע".

בהתאם לכך, ולקביעות נוספות כמובן, קבעה השמאית המכריעה וויס רביב כי ההשבחה עבור הנכס מסתכמת ב-9,543,550 שקל, ולפיכך, היטל ההשבחה שבו תחויב החברה  – המחושב לפי 50% מההשבחה - הוא 4,771,775 שקל.

לעיון בהחלטה במלואה לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:סנומרכז לוגיסטיאזור התעשייה נווה נאמן בהוד השרוןשמאית רינת וויס רביבשמאות מכריעהשמאות מקרקעיןשמאי יצחק שפיגלשמאי מאיר נדלרשמאי אלי נטל כהןשמאי גיא קנרקהוועדה המקומית לתכנון ובנייה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...