באר שבע; לאחר 50 שנה, העיר מתחדשת בתוכנית מתאר חדשה: 34,000 יח"ד חדשות

התוכנית מחליפה את התוכנית הישנה שהתקבלה בשנת 1970, רק באוקטובר האחרון נרשם זינוק חד של 91% לרוכשי דירה חדשה באזור באר שבע

שיתוף הכתבה
עו"ד עודד פלוס, יו"ר הוועדה המחוזית דרום (המשרד לשירותי דת)עו"ד עודד פלוס, יו"ר הוועדה המחוזית דרום (המשרד לשירותי דת)

הוועדה המחוזית דרום בראשות עו"ד עודד פלוס אישרה למתן תוקף את תוכנית המתאר הכוללנית החדשה של העיר באר שבע – תוכנית 605-0145763. התוכנית מחליפה את תוכנית המתאר בקודמת שאושרה בשנת 1970. התוכנית החדשה מתייחסת לכלל שכונות העיר.

התוכנית מתבססת על צפי לגידול דרמטי באוכלוסיית העיר, "התכנית מניחה תרחיש אוכלוסייה אופטימי במיוחד הצופה גידול כתוצאה משינוי מגמות ההגירה הנוכחיות למאזן הגירה חיובי, שינבע משיפור ניכר של האטרקטיביות, בעיקר עבור אוכלוסייה צעירה. עפ"י תרחיש זה תמנה האוכלוסייה 280,00, תושבים בשנת 2030, והתכנון מכוון לקיבולת של כ-401,000 נפש, למקרה של גידול אוכלוסייה חד.

רק לאחרונה דיווחנו כי בסקירה של הכלכלנית הראשית באוצר לחודש אוקטובר האחרון עולה כי חל גידול של 91% ברכישות של רוכשי דירה חדשה בעיר לעומת אוקטובר אשתקד. סך הכול נרכשו 686 דירות חדשות של שוק חופשי ומחיר למשתכן יחד. לפי הסקירה, רמת רכישות הזוגות הצעירים בשוק החופשי – 4.2 אלף דירות באזור באר שבע, הינה בין הגבוהות שנרשמו באזור זה בשנים האחרונות.

התוכנית מתייחסת לשטח כולל של 118,000 דונם ברחבי העיר. לפי התכנון, יתווספו לעיר עוד 34,000 יח"ד, 4 מיליון מ"ר עבור שטחי תעסוקה, 3 מיליון מ"ר עבור שטחי תעשייה, 2.7 מיליון מ"ר עבור מבני ציבור, וכ-370,000 מ"ר עבור שטחי תיירות.

התוכנית אשר קודמה על ידי מטה מינהל התכנון , יחד עם עיריית באר שבע ולשכת התכנון המחוזית דרום, מציעה תוספת של מעל 34,000 יחידות דיור שייתנו מענה להיקף אוכלוסייה של מעל 400,000 תושבים. בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת תוספת כ-4 מיליון מ"ר עבור שטחי תעסוקה, כ-3 מיליון מ"ר עבור שטחי תעשייה, כ-2.7 מיליון מ"ר עבור מבני ציבור וכ-370,000 עבור שטחי תיירות.  

גם בית החולים החדש שעל אישורה דיווחנו במאי האחרון, עוגן בתוכנית המתאר של העיר, לפי התכנון, בית חולים חדש בשטח של כ-2,333 דונם יקום באזור שבו פועלת כיום "חוות רם", דרום-מזרחית לבאר שבע, על כביש 25, סמוך לכניסה ליישוב שגב שלום,  השטח יכלול חמישה מתחמים רפואיים שונים, בהיקף של כ-800,000 מ"ר בנויים. 

בין היתר הוחלט לשמר את המאפיינים התרבותיים של הרובע הישן בעיר, "העיר העתיקה, שהיא נכס היסטורי ותרבותי, להתפתח כמוקד ראשי למסחר, מגורים, תיירות ותרבות, ע"י תוספות בניה ובניה חדשה לשימושים מעורבים של מגורים, מסחר, מלונאות, תעסוקה ומלאכה זעירה המייצרות חזיתות רחוב פעילות. תוספת יחידות דיור ושטחים עבור פעילויות 
עירוניות מגוונות, תיעשה תוך שימור המרקם והאתרים המיוחדים שיסומנו בתוכניות מפורטות"

לעיון בתכונית המלאה לחץ כאן

מתכנן מחוז דרום במינהל התכנון, תומר גוטהלף, ציין כי "התכנון העתידי של באר שבע והגידול  הצפוי שלה, נשענים על היותה מוקד ארצי, אשר יקלוט בעתיד הקרוב את כל מוקדי הטכנולוגיה של צה"ל, לצד היותה מוקד אקדמי ומחקרי מוביל".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:תומר גוטהלףסקירת הכלכלנית הראשיתתוכנית מתאר באר שבע
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...