דימונה: עוד מכרז במסלול מחיר מופחת שווק בהצלחה; הוצאות הפיתוח מהוות כ-92% מהסכום שישלמו היזמים

ללא הוצאות הפיתוח ישלמו היזמים סכום של כ-5.15 מיליון שקל בלבד – הכולל בתוכו גם תוספות לתמורה המופחתת על הקרקע • המכרז כלל תשעה מתחמים, ובשמונה מהם זכו חמישה יזמים שונים

שיתוף הכתבה
הדמיית השכונה הצפון-מזרחית בדימונה (ארמון אדריכלים)הדמיית השכונה הצפון-מזרחית בדימונה (ארמון אדריכלים)

מכרז דיור במחיר מופחת בדימונה – שעל דבר פרסומו כתבנו כאן ביוני האחרון – שווק בהצלחה בסכום שנשמע כיום דמיוני למדי, בייחוד אם מוציאים מהתמונה את מרכיב הוצאות הפיתוח. כשמסביב טירוף מחירי הקרקעות משתולל, המכרז בדימונה נסגר תמורת כ-63 מיליון שקל בלבד, עבור 683 יחידות דיור חדשות. כ-91.8% מהתשלום – הוצאות הפיתוח על הקרקעות.

המדובר הוא במכרז אשר מזמין מציעים להגיש הצעות במכרז פומבי לרכישת זכויות חכירה
לבניית 683 יחידות דיור ב-9 מתחמים בבנייה רוויה בדימונה, בשכונה מזרחית א' – "שכונה צפון-מזרחית" בשמה המוכר יותר. זהו מכרז של רשות מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון, שבו 341 מיחידות הדיור ישווקו במסגרת מסלול דיור במחיר מופחת, ו-342 בשוק החופשי.

המכרז שווק בסכום כולל של 63,052,989 שקל, שרובו נוגע מהוצאות הפיתוח שיצטרכו היזמים לשלם. כך למשל, באחד המתחמים שבהם זכתה חברת אופק שלי יזמות, סכום הזכייה שלה עומד על כ-810,000 שקל, כולל תמורה מופחתת, ולכך היא תוסיף עוד כ-11.6 מיליון שקל הוצאות פיתוח; במתחם אחר תשלם אותה חברה 1.25 מיליון שקל עבור הקרקע, כולל תמורה מופחתת, ועוד הוצאות פיתוח של כ-13 מיליון

כאמור, המכרז שווק בסכום כולל של 63,052,989 שקל, שרובו נוגע מהוצאות הפיתוח שיצטרכו היזמים לשלם. כך למשל, באחד המתחמים שבהם זכתה חברת אופק שלי יזמות, סכום הזכייה שלה עומד על כ-810,000 שקל, כולל תמורה מופחתת, ולכך היא תוסיף עוד כ-11.6 מיליון שקל הוצאות פיתוח; במתחם אחר תשלם אותה חברה 1.25 מיליון שקל עבור הקרקע, כולל תמורה מופחתת, ועוד הוצאות פיתוח של כ-13 מיליון.

בסך הכול מסתכמות הוצאות הפיתוח ב-57,899,666 שקל, כך שהסכום עבור הקרקע עצמה מסתכם בכ-5.15 מיליון שקל בלבד, כולל התוספת שהוסיפו חלק מהזוכות למחיר המופחת. יש לזכור ולהדגיש, עם זאת, כי מדובר במסלול אשר מטרתו להפחית את התשלום על הקרקע באופן משמעותי, ובכך הוא אכן הגשים את מטרתו במקרה זה.

למכרז הוגשו רק 11 הצעות בסך הכול. אחד המתחמים מתוך התשעה, עם 65 יח"ד, נותר ללא הצעות. חברת אופק שלי יזמות זכתה בשלושה מתחמים, שבהם ייבנו 324 יחידות דיור; עפרי רנה יזמות זכתה בשני מתחמים, שבהם יוקמו 68 יחידות דיור; ב.נ.א הצלחה יזמות ונדל"ן זכתה במתחם אחד, עם 72 יחידות דיור; גם יפרח מילר יזמות זכתה במתחם אחד שבו ייבנו 72 יח"ד; קבוצת ברזילי וגלעד מור השקעות זכו יחד במתחם אחד, שבו 64 יחידות דיור – זכייה שמצטרפת לזכיות נוספות של שתי החברות בדימונה.

המחיר למ"ר שקבעו הזוכות נע בין 4,300 שקל ל-5,586 שקל. נציין כי המכרז הוא חלק מתוכנית השכונה הצפון-מזרחית בדימונה, שבה ייבנו 1,241 יחידות דיור, מצפון לנחל דימונה. השכונה תשלב בין בנייה רוויה עם דירות גן וגינות פרטיות, לבין בתים צמודי קרקע, ותציע גם מוסדות ציבור ושטחים ציבוריים פתוחים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמשרד הבינוי והשיכוןדיור במחיר מופחתהשכונה הצפון-מזרחית בדימונהאופק שלי יזמותעפרי רנה יזמותב.נ.א הצלחה יזמות ונדל"ןיפרח מילר יזמותקבוצת ברזיליגלעד מור השקעות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...