באר יעקב: השכונה שתקום על חורבות בית החולים הפסיכיאטרי - אושרה; תציע 1,380 יח"ד

מתוך כלל יחידות הדיור בתוכנית לשכונת האיקליפטוסים החדשה, 345 יהיו דירות קטנות – והיא תכלול גם 100 יח"ד המיועדות לשכירות • בית החולים הפסיכיאטרי עצמו יועתק לקמפוס שמיר שיוקם בשטח בית החולים אסף הרופא

שיתוף הכתבה
הדמיית שכונת האיקליפטוסים בבאר יעקב (קורין אדריכלים)הדמיית שכונת האיקליפטוסים בבאר יעקב (קורין אדריכלים)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה בימים האחרונים את תוכנית המתאר המקומית 455-0186924, "אקליפטוסים - באר יעקב", אשר תקום על שטח בית החולים הפסיכיאטרי בעיר. התוכנית מציעה 1,380 יחידות דיור חדשות, והיא נוסחה ואושרה לאחר שהוחלט כי "השטח המשמש לביה"ח הפסיכיאטרי מצוי בלב האזור העירוני בבאר יעקב, וראוי לפתח בו שכונה למגורים שתשתלב במרקם הבנוי הקיים".

יש לציין כי בית החולים הפסיכיאטרי עצמו עתיד להתפנות אל תחום קמפוס שמיר העתידי (כיום בית החולים אסף הרופא) צפונית לעיר, אשר התוכנית להקמתו אושרה בתחילת נובמבר 2020. תוכנית שכונת האיקליפטוסים מטרתה "קביעת הוראות והנחיות בנייה במסגרת תוכנית מפורטת לשכונה".

"השכונה כוללת 1380 יח"ד, 100 יח"ד בשכירות, מבני ציבור ושטח ציבורי פתוח", נכתב בדברי ההסבר. "הבינוי כולל 25% יח"ד קטנות בכל מגרשי המגורים, ומורכב מטיפולוגיות בנייה של 18-9 קומות. הבינוי מקיף שטח ציבורי פתוח הכולל עצים רבים לשימור, ביניהם עצי איקליפטוסים בוגרים אשר יעשירו את המרחב הציבורי הפתוח.

מערכת הדרכים מתקשרת לדרכים הקיימות ומשלימה את המרקם העירוני של באר יעקב. כל מקומות החניה למגורים מתוכננים כתת-קרקעיים. חניה נוספת למבקרים תמוקם לאורך הדרכים והשצ"פים". נציין כי הדירות הקטנות בתוכנית, 345 במספר בסך הכול, יהיו בשטח של עד 80 מ"ר; שטח הדיור המיוחד יהיה 8,200 מ"ר, כך שהממוצע ליחידת דיור כזו הוא 82 מ"ר.

התוכנית הופקדה במאי השנה, כפי שדיווחנו כאן כחלק מכתבה נרחבת על התפתחותה המואצת של העיר. התוכנית נקלטה אצל מוסדות התכנון ביוני 2018, וההחלטה בדיון בהתנגדויות - ארבע התנגדויות בסך הכול - ניתנה באוגוסט האחרון.

שטח שכונת האיקליפטוסים הוא כ-133.5 דונם, ולבד מיחידות הדיור היא תציע 4,626.09 מ"ר של שטחי מסחר. כידוע, במקום שטחים עבור מבני ציבור המשמשים את המוסד הרפואי; התוכנית מוסיפה להם 26,150.01 מ"ר בייעוד דומה, כך שכלל השטחים עבור מבני ציבור יהיו בשטח של 50,150.01 מ"ר.

המגישה והיזמית של התוכנית היא רשות מקרקעי ישראל . העורך הראשי הוא אדריכל יחיאל קורין ממשרד יחיאל קורין אדריכלים; יועץ הכלכלה הוא זאב ברקאי; יועץ התחבורה הוא גל גרונר ממשרד גרונר ד.א.ל מהנדסים.

לעיון בהוראות המלאות התוכנית לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלהמרכז הרפואי שמיר אסף הרופאאדריכל יחיאל קוריןמשרד יחיאל קורין אדריכליםעיריית באר יעקבשכונת האיקליפטוסים בבאר יעקב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...